από metereologos.gr
Σάββατο 18 Νοεμβρίου 2017
 
 

Ολα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Τέλος τα χάρτινα από σήμερα, Πέμπτη 16 Νοεμβρίου
Ολα όσα πρέπει να γνωρίζετε για το ηλεκτρονικό εισιτήριο
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Τέλος εποχής για τα χάρτινα εισιτήρια και τις χάρτινες μηνιαίες κάρτες του ΟΑΣΑ από σήμερα Πέμπτη, 16 Νοεμβρίου 2017, καθώς σταματά όχι μόνο η έκδοση αλλά και η χρήση τους. Σε σχετική ανακοίνωσή τους ο Οργανισμός, επισημαίνει ότι μέχρι σήμερα ο αριθμός των προσωποποιημένων ηλεκτρονικών καρτών υπερβαίνει τις 320.000, μεγαλύτερος από τον ετήσιο μέσο όρο των μηνιαίων χάρτινων καρτών που κυμαινόταν στις 250.000.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, από τη Δευτέρα, 20 Νοεμβρίου 2017, θα αρχίσει σταδιακά το κλείσιμο των πυλών του δικτύου.

Συνεπώς οι επιβάτες, τόσο κατά την είσοδο, όσο και την έξοδο θα συναντήσουν ορισμένες πύλες κλειστές. Παράλληλα, στους σταθμούς που θα κλείνουν οι πύλες, θα υπάρχει υπεύθυνος για την εξυπηρέτηση ομάδων που ακόμη δεν έχουν κληθεί να αντικαταστήσουν τις χάρτινες κάρτες ή να εκδώσουν προσωποποιημένες ηλεκτρονικές κάρτες, όπως άνεργοι, ΑμεΑ, άλλοι δικαιούχοι. Το κλείσιμο των πυλών θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 20 Δεκεμβρίου 2017. Οι πύλες του αεροδρομίου κλείνουν πλήρως στις 20 Νοεμβρίου, ενώ θα υπάρχει και επιτόπια εξυπηρέτηση των επιβατών.

Έκδοση και φόρτιση «έξυπνων» καρτών
Ειδικά για την τρέχουσα περίοδο και μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, οι πολίτες που επιθυμούν, μπορούν να καταθέτουν ανοιχτούς φακέλους και η κάρτα τους να αποστέλλεται στη διεύθυνση επιλογής τους ταχυδρομικά. Πρόκειται για την εναλλακτική διαδικασία που υιοθετήθηκε για να αποφορτίσει τις μεγάλες ουρές που σχηματίζονταν το προηγούμενο διάστημα στα γκισέ.

Όπως επισημαίνει ο ΟΑΣΑ, έχει απευθυνθεί εκ νέου στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για τη μαζική προσωποποίηση καρτών μέσω διαδικτύου. Συγκεκριμένα, αναμένεται απάντηση για τη δυνατότητα αίτησης για προσωποποιημένες κάρτες μέσω διαδικτύου και παραλαβής των καρτών κατ’ οίκον, τη δυνατότητα μαζικών προσωποποιήσεων από μεγάλους φορείς και τη δυνατότητα τήρησης στοιχείων για εξυπηρέτηση επιβατών κατόπιν συναίνεσης αυτών.

Οι κάτοχοι ετησίων, εξαμηνιαίων, τριμηνιαίων καρτών, καθώς και ομάδες δικαιούχων μειωμένου κομίστρου θα συνεχίσουν να μετακινούνται με την επίδειξη των αντιστοίχων εγγράφων στους υπευθύνους κάθε σταθμού, μέχρι την καθολική εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Οι δικαιούχοι θα κληθούν να αποκτήσουν προσωποποιημένες κάρτες στο αμέσως επόμενο διάστημα. Με το σταδιακό κλείσιμο των πυλών, θα υπάρχει μια τουλάχιστον ανοιχτή πύλη, που θα επιδεικνύονται τα αντίστοιχα έγγραφα των ανωτέρω δικαιούχων.

Σήμερα, υπάρχουν 300 μηχανήματα φόρτισης ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε όλες τις γραμμές του μετρό, το τραμ και σε εξωτερικούς χώρους. Επίσης, σε 40 εκδοτήρια της ΟΣΥ.

Εντωμεταξύ, μέχρι σήμερα έχουν λάβει ειδικά μηχανήματα φόρτισης (POS) ηλεκτρονικού εισιτηρίου 200 περίπτερα, ενώ πρόκειται να ανέλθουν σε 600 σημεία. Τα νέα ηλεκτρονικά προϊόντα κομίστρου, προσωποποιημένες και απρόσωπες κάρτες (ATH.ENA CARD) είναι μέσα κομίστρου μακράς διαρκείας, με χρόνο ζωής 10 έτη. Τα πολλαπλά εισιτήρια (ATH.ENA TICKET) είναι επαναφορτιζόμενα μέσα κομίστρου και έχουν διάρκεια ζωής 1 έτους. Συνιστάται στο επιβατικό κοινό η διαρκής επαναφόρτιση και επαναχρησιμοποίησή τους.

Τι θα γίνουν τα χάρτινα εισιτήρια;
Οι πολίτες που έχουν στην κατοχή τους χάρτινα εισιτήρια μπορούν εάν έχουν έως 10 εισιτήρια να προσέρχονται στα εκδοτήρια της ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. στον σταθμό της Ομόνοιας ή στα Κεντρικά Γραφεία της Ο.ΣΥ. Α.Ε. (Παρνασσού 6, Άγιος Ιωάννης Ρέντης) για να τα ανταλλάξουν με ισοδύναμα προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου. Όσοι έχουν στην κατοχή τους περισσότερα από 10 εισιτήρια θα προσέρχονται από 20/11/2017 στα Κεντρικά Γραφεία του ΟΑΣΑ (Μετσόβου 15, Αθήνα) προκειμένου να τα ανταλλάξουν με ισοδύναμα προϊόντα ηλεκτρονικού εισιτηρίου.

Παράλληλα, για την εξοικείωση του επιβατικού κοινού με τα νέα προϊόντα, ο ΟΑΣΑ προσφέρει στο πακέτο των 10+1 εισιτηρίων μείωση τιμής κατά 0,50 ευρώ, τιμή ανά εισιτήριο 1,23 ευρώ. Στο 5πλό εισιτήριο μειώνεται η τιμή κατά 0,50 ευρώ, τιμή ανά εισιτήριο 1,3 ευρώ. Τέλος, εισάγεται και 2πλό εισιτήριο (μετ' επιστροφής) με τιμή 2,70 ευρώ (τιμή ανά εισιτήριο 1,35 ευρώ).


Τεράστιες καθυστερήσεις στην αποστολή των ηλεκτρονικών καρτών



Μια μόλις ημέρα πριν την λήξη της παράτασης ισχύος των χάρτινων μηνιαίων καρτών απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΑ, το μπάχαλο συνεχίζεται.

Πολλοί επιβάτες καλούνται να γυρίσουν από γκισέ σε γκισέ αναζητώντας την τύχη της προσωποποιημένης κάρτας τους, αν κι έχουν καταθέσει ανοιχτό φάκελο, από τις αρχές ακόμα του μήνα.

Η εναλλακτική διαδικασία μπορεί να αποφόρτισε τις ουρές στα ειδικά εκδοτήρια, όμως φαίνεται ότι δεν έχει ανταποκριθεί ικανοποιητικά στο μεγάλο φόρτο, καθώς συστηματικοί χρήστες των ΜΜΜ θα βρεθούν αύριο χωρίς κάρτα.

Εφόσον δεν παραταθεί η ισχύς του κουπονιού Οκτωβρίου θα πρέπει μάλιστα να πληρώσουν εισιτήριο για να μετακινηθούν.

H ισχύς των μηνιαίων καρτών του Οκτωβρίου έχει παραταθεί μέχρι και αύριο, Τετάρτη, 15 Νοεμβρίου 2017, αν και πολίτες ενημερώνονται τηλεφωνικά ότι θα υπάρξει σιωπηλή παράταση για μερικές ημέρες.

Όμως όσοι επιβάτες των μέσων της πρωτεύουσας αναζητούν λύση στο πρόβλημά τους διαπιστώνουν με έκπληξη ότι δεν θα αποφύγουν τελικά να στηθούν στην ουρά. Κι αυτό, ενώ οι αρμόδιοι προέτρεπαν το επιβατικό κοινό να προτιμήσει την εναλλακτική διαδικασία προκειμένου να μην ταλαιπωρηθεί στην αναμονή.

Όσοι καλούν το τηλεφωνικό κέντρο του ΟΑΣΑ ενημερώνονται ότι το πρώτο βήμα που πρέπει να κάνουν για να τσεκάρουν σε ποιο στάδιο βρίσκεται η έκδοση της προσωποποιημένης ATH.ENA Card είναι να απευθυνθούν και πάλι στα εκδοτήρια των σταθμών των μέσων σταθερής τροχιάς. Εκεί, με το ΑΜΚΑ και το ονοματεπώνυμό τους μπορεί ο υπάλληλος να ελέγξει εάν έχει εκδοθεί η κάρτα τους, οπότε η καθυστέρηση ίσως εντοπίζεται στα ΕΛΤΑ.

Ενδιαφερόμενοι όμως που έχουν απευθυνθεί στο τηλεφωνικό κέντρο των Ταχυμεταφορών ΕΛΤΑ ενημερώνονται ότι δεν είναι δυνατόν να αναζητηθεί ο φάκελός τους με το ονοματεπώνυμό τους, παρά μόνο με το ειδικό barcode που φέρουν οι φάκελοι. Στοιχείο όμως που δεν έχουν στη διάθεσή τους.

Όπως ενημερωθήκαμε, καλώντας στο τηλεφωνικό κέντρο του ΟΑΣΑ (11185), εφόσον τίποτα από τα παραπάνω δεν αποδώσει, θα πρέπει και πάλι οι ενδιαφερόμενοι να μεταβούν σε κάποιο από τα ειδικά γκισέ έκδοσης προσωποποιημένων καρτών, και να εκκινήσουν με το ΑΜΚΑ τους νέα διαδικασία έκδοσης κάρτας.
Σε αυτή την περίπτωση εάν το σύστημα έχει καταγράψει ήδη την ύπαρξη κάρτας δεν θα επιτρέψει στον εκδότη να βγάλει και δεύτερη στον ίδιο ΑΜΚΑ.

Εάν πάλι αυτό δεν έχει γίνει, τότε θα καταθέσει όλα τα χαρτιά του, θα βγάλει προσωποποιημένη κάρτα κι αν τελικά παραλάβει ταχυδρομικά άλλη, τότε η δεύτερη θα ακυρωθεί!


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (5)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Συντηρηση θα υπαρχει; | 15/11/2017 20:30
    Δεδομενα οτι στο προαστιακο σταθμο μας, δεν δουλευαν σχεδον ποτε τα μηχανηματα εκδ. εισ., δεν δουλευουν εδω και μηνες οι πινακες πληροφοριων - ουτε επανω στην εισοδου του σταθμου ουτε στις πλατφορμες κατω, και τακτικα χαλανε οι ανελκυστηρες και κυλιομενες σκαλες, να δουμε ποσο θα αντεξουν οι μπαρας εισοδου στα καινουρια μηχανηματα και τι θα γινει τοτε. Η ελπιδα πεθαινει το τελευταιο!
    Dizzy
    απάντηση100
     
     
    Πάντα υπάρχει κάτι καλύτερο | 15/11/2017 18:11
    Η ταλαιπωρία, οι ουρές, οι ενδοιασμοί, το ζήτημα των προσωπικών δεδομένων θα μπορούσαν να μην υπήρχαν, αν η απαίτηση για προσωποποιημένες κάρτες περιοριζόταν μόνον στις ομάδες εκείνες που έχουν εκπτώσεις στις μετακινήσεις τους, δηλαδή στους ανέργους ΑΜΕΑ, ηλικιωμένους. Ολοι οι υπόλοιποι θα μπορούσαν να έχουν ως εναλλακτική, τη φόρτιση ανώνυμων καρτών, που δίνονται χωρίς καθυστέρηση, με προϊόντα όπως οι μηνιαίες κλπ. κάρτες.
    Leandros
    απάντηση160
     
     
    οι Έλληνες γενικά παραπονιόμαστε | 15/11/2017 10:50
    στην αρχή αλλά αμέσως προσαρμοζόμαστε... θυμίζω τί μπάχαλο γινόταν στις αρχές χρήσης του ευρώ, που για 3 μήνες, από Ιανουάριο μέχρι και Μάρτιο του 2002 χρησιμοποιούσαμε ταυτόχρονα δραχμή και ευρώ.... μετά από μερικούς μήνες ωστόσο, όλοι είχαν εξοικειωθεί με τη χρήση του... λίγο παλιότερα πάλι... το 2001 αν δεν απατώμαι, που άρχισε να λειτουργεί το ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ, τι χαμός γινόταν στις πτήσεις... βαλίτσες χάνονταν κλπ... όλα κύλησαν ομαλά ωστόσο στην πορεία... υπομονή!
    ΝΙΚΟΣ
    απάντηση97
     
     
     
    Κάθε αρχή και δύσκολη. | 14/11/2017 20:12
    Σαφώς και υπάρχει ταλαιπωρεία στο επιβατικό κοινό, αλλά οφείλουν να δείξουν στον κόσμο τι/ ή ποιος έφταιξε και καθυστέρησαν οι κάρτες τόσο. Πρόκειται για σημαντικό θέμα αφού λύνει το πρόβλημα της λαθρεπιβίβασης το οποίο όλοι μας πληρώνουμε ως κοινωνία. Έχει πολλές ευκολίες αφού το φορτίζεις και το περνάς σε όλα τα ΜΜΜ. Και μην κοροϊδευόμαστε για τα προσωπικά δεδομένα. Όταν όλα τα διόδια έχουν κοινό ηλεκ/κό κουτάκι γιατί δε διαμαρτύρεται κανείς; Η ταλαιπωρεία είναι προσωρινή. Σε άλλες Ευρωπαϊκές πόλεις όπως πχ το Λονδίνο, μια χαρά λειτουργεί. Και μπορείς την Oyster να την φορτίσεις όποτε θες. Ας σοβαρευτούν λίγο οι απεργοί και τα κόμματα που τους στηρίζουν, γιατί εμείς πληρώνουμε τη νύφη.
    Ανώνυμος / η
    απάντηση549
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
-