Απάντηση στις χθεσινές αιχμές του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστου Σπίρτζη για τη σύνθεση του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας Beat, αλλά και στην κατηγορία ότι η εταιρεία δεν έχει πληρώσει ούτε ευρώ φόρου στην Ελλάδα, δίνει με ανακοίνωσή της η Beat.
Μάλιστα, σε επικοινωνία του με το «Βήμα» λίγες ώρες μετά το αίτημα του υπουργού στη σημερινή συνάντηση να προσέλθει με τις φορολογικές δηλώσεις και το καταστατικό της εταιρείας, ο επικεφαλής της BEAT,δηλώνοντας έκπληκτος, τόνισε ότι θα προσέλθει μόνο για να συζητήσει επί του νομοσχεδίου, χωρίς στοιχεία και φορολογικές δηλώσεις.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, «με ιδιαίτερο προβληματισμό παρακολουθήσαμε τη χθεσινή συνέντευξη Τύπου, καθώς και τη δημοσιοποίηση σχολίων και εκτιμήσεων, στο περιθώριο παρουσίασης του Νομοσχεδίου Ρυθμίσεων Θεμάτων Μεταφορών, που αφορά και στη διαμεσολάβηση μεταφορικού έργου. Οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε ορισμένα θέματα, ώστε να μην υπάρχει κανένα σημείο που να μπορεί να τύχει παρερμηνείας ή λανθασμένης εκτίμησης».
Ως προς τη μετοχική της σύνθεση, η Beat μετά την εξαγορά της ανήκει κατά 100% στη γερμανική τεχνολογική εταιρία Intelligent Apps. Αναλυτικότερα, «η εταιρεία ξεκίνησε από την Ελλάδα, δραστηριοποιείται σε αυτή, διαθέτει σαφή νομική υπόσταση και πληροί απαρέγκλιτα όλες τις προϋποθέσεις και τις υποχρεώσεις της ελληνικής και ευρωπαϊκής νομοθεσίας». Όπως επισημαίνεται, πριν την εξαγορά, το 50% των μετοχών ανήκε στους εργαζόμενους και το υπόλοιπο 50% σε έλληνες και ξένους επενδυτές, «κατά την απολύτως συνήθη και διεθνή πρακτική των εταιρειών start up που προσελκύουν μικρά κεφάλαια από πολλούς επενδυτές για να κάνουν τα πρώτα τους βήματα. Σε μια εποχή που όλες οι εταιρείες αποσύρονταν από την Ελλάδα η ΒΕΑΤ επέλεξε, όχι μόνο να μείνει στην Ελλάδα, αλλά και να συνεχίσει να αναπτύσσεται προσελκύοντας επενδύσεις».
5 εκατ. ευρώ σε φόρους και εισφορές
«Η Beat όχι απλώς φορολογείται, ως οφείλει, αλλά έχει καταβάλει ποσό 5 εκατομμυρίων ευρώ σε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Στην Ελλάδα. Αυτό είναι μετρημένο και αδιαμφισβήτητο. Έχει ελληνικό ΑΦΜ, υπάγεται στη ΦΑΕ Αθηνών, καταβάλει όλους τους νόμιμους φόρους και εισφορές, σεβόμενη πλήρως την ελληνική φορολογική και εργασιακή νομοθεσία» επισημαίνεται στην ανακοίνωση, ως απάντηση στις αιτιάσεις του υπουργού περί φορολογικής ασυλίας.
Επίσης, σημειώνεται ότι έχει φέρει στην Ελλάδα επενδύσεις 8 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 3 εκατ. κατά την τρέχουσα χρονιά. Ακόμη, «τρέχει» ένα μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα, 20 εκατ. ευρώ, που αφορά στην έρευνα και την καινοτομία για τα επόμενα 2 χρόνια. Όπως σχολιάζεται από την εταιρεία, «εάν φυσικά το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο της το επιτρέψει».
Με την ανακοίνωσή της η BEAT προχωράει και στα πρώτα επίσημα σχόλια σχετικά με τα όσα προβλέπει το σχέδιο νόμου που παρουσίασε εχθές ο κ. Σπίρτζης για τις εταιρείες διαμεσολάβησης. «Η BEAT δεν είναι εταιρεία παροχής μεταφορικού έργου. Δεν διαθέτει ούτε ταξί, ούτε mini buses, ούτε πούλμαν. Απλώς διευκολύνει την επικοινωνία μεταξύ οδηγού και πελάτη. Διευκολύνει δηλαδή και την ποιότητα της εργασίας των οδηγών, αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών».
Ακόμη, τονίζεται ότι συνεργάζεται κατ΄αποκλειστικότητα με επαγγελματίες αυτοκινητιστές Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσεως (ΕΔΧ), με σεβασμό στην κείμενη νομοθεσία και με ξεκάθαρους όρους και κανόνες, που προάγουν τον επαγγελματισμό και την πελατοκεντρική προσέγγιση. Επίσης, «η BEAT δεν εισπράττει το κόμιστρο, αλλά ο ίδιος ο οδηγός. Τα χρήματα μένουν στην ελληνική οικονομία.Η Beat δεν παρεμβαίνει στο κόμιστρο, αυτό ορίζεται και ελέγχεται από το κράτος».
Σήμερα, η εταιρεία απασχολεί 100 εργαζόμενους στην Αθήνα, εκ των οποίων 60 μηχανικούς πληροφορικής.
«Εκτιμούμε ότι δεν έχει υπάρξει πλήρης και αντικειμενική πληροφόρηση των αρμοδίων. Γι αυτό και πιστεύουμε ότι στην αποψινή συνάντηση, που έχει προγραμματισθεί στο Υπουργείο, θα μπορέσει να αποκατασταθεί η αλήθεια» σχολιάζει η εταιρεία, δηλώνοντας παράλληλα έτοιμη να συμβάλλει στη δημόσια διαβούλευση επί του σχεδίου νόμου με συγκεκριμένες μάλιστα προτάσεις, «ουσιαστικού εκσυγχρονισμού και βέλτιστων πρακτικών, ώστε το νέο πλαίσιο αν είναι λειτουργικό, αλλά και βιώσιμο».