από metereologos.gr
Σάββατο 18 Αυγούστου 2018
 
 

Η ρύθμιση Σπίρτζη για Uber και Beat

Βάζει φρένο στην εκπτωτική πολιτική των εταιρειών
Η ρύθμιση Σπίρτζη για Uber και Beat
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης κατά την διάρκεια συνέντευξης Τύπου για την παρουσίαση του νομοσχεδίου για τις μεταφορές (ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαίτας)
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Νόμιμο εκπρόσωπο στην Ελλάδα ή υπεύθυνο άσκησης της δραστηριότητας διαμεσολάβησης, που κατοικεί ή εδρεύει στην Ελλάδα, υποχρεώνονται να έχουν οι εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφορικού έργου, όπως οι Uber και Beat, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου Ρυθμίσεων Θεμάτων Μεταφορών, που παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Παράλληλα, άνοιξε νέο μέτωπο με την ΒΕΑΤ αφήνοντας αιχμές για τη μετοχική της σύνθεση, ενώ έδωσε συνέχεια και στην κόντρα με την αξιωματική αντιπολίτευση και προσωπικά τον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη, κατηγορώντας τον ότι στηρίζει συγκεκριμένη εταιρεία.

Έδωσε μάλιστα μόλις δύο ημερών περιθώριο, μέχρι την Πέμπτη, για συνάντηση με τις εταιρείες διαμεσολάβησης που δεν έχουν φορέα (δηλαδή τις προαναφερθείσες BEAT και UBER), οι οποίες και θα πρέπει να προσκομίσουν φορολογικές δηλώσεις των τελευταίων τριών ετών, καταστατικό (μετοχική σύνθεση, νόμιμη εκπροσώπηση, έδρα) και αριθμό ΓΕΜΗ.

Ο υπουργός τονίζοντας ότι «είναι θέμα πολιτικό, καθώς κάποιες από αυτές τις εταιρείες δεν έχουν πληρώσει ούτε ευρώ φόρου στο ελληνικό Δημόσιο», έκανε συγκεκριμένη αναφορά στο μετοχικό κεφάλαιο της Beat, στο οποίο «συμμετείχαν ή συμμετέχουν υπεράκτιες εταιρείες από τον Παναμά και τις Βρετανικές Παρθένους Νήσους». Όπως είπε, η έδρα της Taxibeat βρισκόταν από συστάσεώς της στο Λονδίνο, ενώ ζήτησε η εταιρεία να προσκομίσει τις φορολογικές δηλώσεις «να δούμε τι έχει πληρώσει στη χώρα μας».


Φρένο στην εκπτωτική πολιτική

Ουσιαστικά, με το σχέδιο νόμου μπαίνει «φρένο» σε βασικούς άξονες της εμπορικής λειτουργίας των εν λόγω εταιρειών, όπως τις γνωρίζουμε σήμερα. Βασικό σημείο τριβής αναμένεται να είναι το μπλόκο που βάζει το υπουργείο στην άσκηση εκπτωτικής πολιτικής στο κόμιστρο.

Σήμερα, οι εν λόγω εταιρείες δεν λειτουργούν ως πάροχοι μεταφορικού έργου. Βάσει όμως του σχεδίου νόμου, η διαμεσολάβηση για την άσκηση μεταφορικού έργου αποτελεί κύρια οικονομική δραστηριότητα όταν επηρεάζεται, αμέσως ή εμμέσως, η τιμή της υπηρεσίας μεταφοράς (δια της παροχής εκπτώσεων ή επιδοτήσεων κομίστρου ή άλλων τρόπων διαμόρφωσης του τελικά καταβαλλόμενου ποσού από τον καταναλωτή).

Επίσης, κύρια οικονομική δραστηριότητα αποτελεί όταν επηρεάζει τις κρίσιμες πτυχές της υπηρεσίας μεταφοράς, όπως καθορισμός των ελάχιστων προδιαγραφών που πρέπει να πληρούν τα αυτοκίνητα ή καθορισμός των διαδρομών και των χρονικών περιόδων στις οποίες αναμένεται αυξημένος αριθμός πελατών ή αυξημένα κόμιστρα.

Παράλληλα, το υπουργείο Μεταφορών θα διατηρεί ηλεκτρονικό μητρώο στο οποίο θα τηρούνται τα παρακάτω στοιχεία:

Α) οι φορείς διαμεσολάβησης και οι υπεύθυνοι άσκησης δραστηριότητας διαμεσολάβησης στη χώρα

Β) τα οχήματα δημοσίας χρήσης που είναι συμβεβλημένα με φορέα διαμεσολάβησης και η έδρα τους

Γ) οι συμβεβλημένοι οδηγοί

Δ) οι ανακλητικές πράξεις των αδειών διαμεσολάβησης και οι πράξεις διαπίστωσης των παραβάσεων και επιβολής του προστίμου και των λοιπών κυρώσεων

Ε) κάθε άλλο στοιχείο που κρίνεται αναγκαίο, με την έκδοση απόφασης του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, για την πληρότητα του Μητρώου.

Όπως προβλέπεται, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης εντός της ελληνικής επικράτειας θα φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Επίσης, οι φορείς διαμεσολάβησης θα εκδίδουν διαφορετικά στοιχεία προς τον καταναλωτή και διαφορετικά προς τους οδηγούς και τους ιδιοκτήτες των οχημάτων.

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται για την έκδοση αδείας σε περίπτωση λειτουργίας φορέα διαμεσολάβησης είναι τα εξής:

• Αίτηση φυσικού ή νομικού προσώπου

• Σύμβαση ορισμένου χρόνου τουλάχιστον 2 μηνών αποκλειστικά με φορείς (όπως

γραφεία ενοικιάσεως αυτοκινήτων κλπ.), οι οποίοι επιτρέπεται να ασκήσουν τη

δραστηριότητα της εκμίσθωσης επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων με

οδηγό, οι οποίοι πρέπει να είναι τουλάχιστον τρεις και στη σύμβαση να

ταυτοποιούνται ένας προς έναν. Η σύμβαση επιτρέπεται να καταρτίζεται και

ηλεκτρονικά δια της υποβολής της πρότασης και αποδοχής σε ειδική εφαρμογή του

Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών

• Επικυρωμένα αντίγραφα των σχετικών με τα οχήματα αδειών κυκλοφορίας καθώς

και των εγγράφων που αποδεικνύουν σχέση εργασίας με οδηγούς που έχουν τα

προσόντα για τη νόμιμη άσκηση της δραστηριότητας αυτής.

• Παράβολο δημοσίου 1.000 ευρώ

Η άδεια θα εκδίδεται εντός 30 ημερών.


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (4)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Νόμιμο Δωροκουπόνι | 02/11/2017 11:12
    Η έσχατη λύση είναι ο συμβεβλημένος ταξιτζής να δέχεται απο τους πελάτες ηλεκτρονικά κουπόνια (της Βeat εφαρμογή μέσω κινητού απόλυτα ασφαλής) τα οποία θα εξαργυρώνει καταθέτοντας τα με τον μοναδικό αριθμό τους στον λογαριασμό του paypal kai αφήστε τους πολιτικούς (τρικολορ) να σκούζουν.
    Katsikis
    απάντηση00
     
     
    τους πεταξε τα ματια εξω... | 31/10/2017 21:09
    ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ και Λογικη λυση... μακαρι να κανει αναλογα και ο γουρλοματης αν εκλεγει (Θεος και Λαος φυλαξοι...) θα ξυνισουν βεβαια μερικοι... αλλα μεχρι να καταργηθουν τα κρατη και η λογικη...
    εσεις εδω θα γουρλωσατε οι περισσοτεροι...
    απάντηση312
     
     
    τίποτα σωστό | 31/10/2017 19:37
    Δεν ζητούν και πολλά δικαιολογητικά. Όσο για τον χρόνο, μόλις 30 ημέρες. Εξελιγμένο κράτος. Τσακ μπαμ που θα έλεγε και ο …Τα ίδια συνέβησαν και για το ηλεκτρονικό εισιτήριο. Βλέπεις, ο Συνδικαλας ταρίφας έχει άκρες. Αντί να αφήσει τις εταιρείες να δουλέψουν, που είναι φθηνές. Δεν κοιτάζει ότι υπάρχουν γύρω στις 4000 μαϊμού Ταξί, χωρίς, κτεο επικίνδυνα και ελεεινά. Πολύ (Πυτιχημενος) υπουργός.
    κουρασμένος
    απάντηση102
     
     
    DEBATE | 31/10/2017 19:24
    ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑ ΝΑ ΤΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΩ ΑΛΛΑ...ΝΥΣΤΑΞΑ. ΣΤΟ ΛΙΓΟ ΧΡΟΝΟ ΠΟΥ ΕΙΔΑ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΗΣ κ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΥΜΙΙΖΕΙ ΛΟΓΟ 40 ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ ΚΑΙ ΤΗ ΜΙΣΑΛΛΟΔΟΞΙΑ ΤΟΥ κ. ΡΑΓΚΟΥΣΗ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΗ ΕΚΠΛΗΞΗ Ο κ. ΓΑΤΣΙΟΣ
    IOANNIS
    απάντηση10
     
-