από metereologos.gr
Δευτέρα 21 Μαΐου 2018
 
 

ΠΟΣΔΕΠ: Αποσπασματική η πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ

Χωρίς σχέδιο και ακαδημαϊκά κριτήρια λέει η Ομοσπονδία των Καθηγητών ΑΕΙ
ΠΟΣΔΕΠ: Αποσπασματική η πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ
Χωρίς όραμα η πανεπιστημιοποίηση των ΤΕΙ καταγγέλλει η ΠΟΣΔΕΠ (EUROKINISSI/ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΤΩΜΕΡΗΣ)
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Αποσπασματικές, χωρίς σχέδιο, όραμα και διάλογο και κυρίως χωρίς ακαδημαϊκά και επιστημονικά κριτήρια είναι οι ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας σχετικά με την περίφημη «πανεπιστημιοποίηση» των ΤΕΙ, σύμφωνα με την Ομοσπονδία των καθηγητών ΑΕΙ (ΠΟΣΔΕΠ).

Η ΠΟΣΔΕΠ μάλιστα αναφέρει ότι τέτοιες ανακοινώσεις που γίνονται χωρίς καμία συζήτηση με τους εμπλεκόμενους φορείς οδηγούν στο συμπέρασμα ότι «ο υπουργός Παιδείας, ο πρωθυπουργός και η κυβέρνηση συνολικά ενδιαφέρονται μάλλον για μια λαϊκίστικη, ψηφοθηρική και όχι ουσιαστική διαδικασία».

Η «πανεπιστημιοποίηση» των ΤΕΙ είναι ένα σοβαρό θέμα που αφορά στην ανώτατη εκπαίδευση τονίζουν οι καθηγητές. «Φοβόμαστε ότι εξελίσσεται μια ψηφοθηρική προσπάθεια της κυβέρνησης χωρίς βάθος και όραμα, χωρίς διάλογο, με αποσπασματικές διαδικασίες που δεν εντάσσονται σε ένα γενικότερο σχεδιασμό και με αμφιλεγόμενα μη ακαδημαϊκά κριτήρια» αναφέρουν χαρακτηριστικά.

ΟΙ καθηγητές ΑΕΙ προτείνουν την συγκρότηση ειδικής επιτροπής με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη που θα συζητάει στο μέλλον αντίστοιχα θέματα και την συμμετοχή της Αρχής για την αξιολόγηση των ανωτάτων Ιδρυμάτων (ΑΔΙΠ), σε βάρος της οποίας και ο υπουργός Παιδείας έκανε πρόσφατα μια σκληρή επίθεση από το βήμα της Βουλής.

«Θεωρούμε εντελώς άστοχη την αντίδραση του υπουργού» δηλώνει επ αυτού η ΠΟΣΔΕΠ.
«Είναι η πρώτη φορά που στη χώρα μας έχει ξεκινήσει μια σοβαρή και οργανωμένη προσπάθεια αξιολόγησης του έργου των Ιδρυμάτων μας. Είναι προφανές ότι θα υπάρχουν και διαφορετικές προσεγγίσεις από πολλούς, τόσο για τη διαδικασία όσο και για τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, όπως επίσης ενδεχομένως να υπάρχουν και άλλες ενστάσεις και διαφορετικές μεθοδολογίες για το όλο εγχείρημα. Επιπλέον είναι προφανές ότι, όπως κάθε διαδικασία που ξεκινά, έτσι κι αυτή, έχει αρκετά μεγάλα περιθώρια βελτίωσης στους επόμενους κύκλους αξιολόγησης.

Ό,τι όμως και να ισχύει από αυτά, ο υπουργός Παιδείας και η κυβέρνηση θα πρέπει να σέβεται τις ανεξάρτητες αρχές και να λειτουργούν με έναν θετικό και όχι απαξιωτικό τρόπο για το σημαντικό αυτό θεσμό για την ανώτατη εκπαίδευση στη χώρα μας» αναφέρουν οι πανεπιστημιακοί.

«Η ΠΟΣΔΕΠ έχει διατυπώσει πολλές φορές τη διαχρονική της θέση υπέρ του ενιαίου χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας με τη στενή συνεργασία και συμπληρωματική λειτουργία Πανεπιστημίων, ΤΕΙ και Ερευνητικών Κέντρων» αναφέρεται στην ανακοίνωση των καθηγητών ΑΕΙ.

«Τον τελευταίο καιρό (με αφετηρία την εξ’ αίφνης εξαγγελία του πρωθυπουργού το Μάιο του 2017), παρατηρείται μια σειρά ανακοινώσεων του υπουργού Παιδείας για 'πανεπιστημιοποιήσεις' των ΤΕΙ ή συγχωνεύσεις Πανεπιστημίων με ΤΕΙ.

Αν και διακηρύσσεται από την κυβέρνηση ότι οι πρωτοβουλίες αυτές εντάσσονται σε μια πολιτική ενοποίησης του χώρου ανώτατης εκπαίδευσης και έρευνας, η πραγματικότητα είναι διαφορετική, καθώς: καμία σχετική συζήτηση δεν έγινε στα πλαίσια του 'Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία' που διεξήχθη μόλις πριν ένα χρόνο. Αυτό είναι ένα σοβαρό θέμα το οποίο θα έπρεπε να είχε αναλυθεί συντεταγμένα. Και αφού δεν έγινε στο πλαίσιο του 'Εθνικού Διαλόγου' (μάλλον μια διαδικασία κενή περιεχομένου εκ του αποτελέσματος) θα έπρεπε να είχε γίνει αργότερα και πάντως να είχε προηγηθεί κάθε σχετικής δράσης».

Η ΠΟΣΔΕΠ αναφέρει ότι τα παραπάνω θα μπορούσαν να αναλυθούν από μια επιτροπή με την συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων μερών. « Κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν έγινε για τη συγκρότηση του «Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής» (στο οποίο εντάσσονται άκριτα και γνωστικά αντικείμενα που δεν έχουν πανεπιστημιακό χαρακτήρα), αλλά δε γίνεται ούτε για τις επόμενες περιπτώσεις που ανακοινώνονται αποσπασματικά» τονίζουν οι πανεπιστημιακοί.

«Εδώ και χρόνια όμως (που βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία αναβάθμισης των ΤΕΙ) τείνει να δημιουργηθεί ένα σημαντικό κενό στον τεχνολογικό τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης και στις εφαρμογές των επιστημών και της τεχνολογίας στα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία , το οποίο δεν αντιμετωπίζεται από το υπουργείο Παιδείας, ωσάν να μην υπάρχει ως πρόβλημα.


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (1)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Για γέλια και για κλάματα | 30/10/2017 11:15
    Όταν η (2ετούς φοίτησης τότε) Παιδαγωγική Ακαδημία, η Γυμναστική Ακαδημία κ.α. έγιναν Πανεπιστήμια μέσα σε μια νύχτα, χωρίς κανένα απολύτως ακαδημαϊκό κριτήριο δε σας είδα να κόπτεστε!
    ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
    απάντηση00
     
-