Έντονη εισροή υδάτων παρουσίασε το απόγευμα της Δευτέρας το φορτηγό – αμμοληπτικό πλοίο «Ελέφαντας» το οποίο βρισκόταν προσδεμένο σε άλλο φορτηγό πλοίο στον όρμο Ασπροπύργου ανατολικά της προβλήτας Χαλυβουργικής, με αποτέλεσμα την πρόκληση κλίσης.

Άμεσα στο σημείο κατέπλευσε περιπολικό σκάφος Λιμενικού Σώματος, το πλήρωμα του οποίου διαπίστωσε ότι σταδιακά το μεγαλύτερο μέρος της πλώρης, της πρύμνης και του κυρίου καταστρώματος του ανωτέρω πλοίου είχε καλυφθεί από τη θάλασσα, ενώ στη συνέχεια το πλοίο σταθεροποιήθηκε έχοντας επικαθήσει στον πυθμένα της θάλασσας.

Επίσης, στην θαλάσσια περιοχή κατέπλευσαν, προς παροχή συνδρομής, δεύτερο περιπολικό σκάφος Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. καθώς και λάντζες, ενώ παράλληλα μετέβησαν Κλιμάκιο Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. και ιδιώτης δύτης.

Αρχικά με μέριμνα του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας τοποθετήθηκαν αντιρρυπαντικά φράγματα προς αποφυγή θαλάσσιας ρύπανσης, ενώ στο σημείο παραμένει περιπολικό σκάφος του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Επιπλέον από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ελευσίνας που διενεργεί την προανάκριση, ενημερώθηκαν οι εκπρόσωποι της πλοιοκτήτριας εταιρείας, προκειμένου να λάβουν όλα τα κατάλληλα μέτρα για πρόληψη ρύπανσης του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Μετά από έλεγχο που διενεργήθηκε από στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής περιμετρικά του ημιβυθισμένου πλοίου διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση από ελαφρά πετρελαιοειδή χρώματος πράσινου και εκτάσεως περίπου είκοσι τετραγωνικών μέτρων (20m2) εντός του ποντισμένου φράγματος καθώς και ελαφρά πετρελαιοειδή ιδίας έκτασης εκτός φράγματος με τη μορφή διάσπαρτων κηλίδων.

Άμεσα από ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης και με τη συνδρομή δύο περιπολικών σκαφών Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ., ξεκίνησαν εργασίες απορρύπανσης με την πόντιση πλωτού φράγματος και τη χρήση απορροφητικών υλικών.

Tο Κεντρικό Λιμεναρχείο Ελευσίνας που διενεργεί την προανάκριση στο πλαίσιο του αυτοφώρου κατά παράβαση του άρθρου 277 του ΠΚ σε συνδυασμό με το Π.Δ. 55/98 (Α’ 58) για ρύπανση του θαλασσίου περιβάλλοντος.

Στελέχη ιδιωτικής εταιρείας που συμμετέχουν στις εργασίες απορρύπανσης χαρακτήρισαν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ως
«αμελητέα» τη ρύπανση.

Σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας, το συγκεκριμένο πλοίο είχε εγκαταλειφθεί από το 2013 από τον ιδιοκτήτη του στον προβλήτα της Αγροτικής Αλιευτικής του λιμανιού και εμπόδιζε λιμενικές υπηρεσίες.

Όπως εξήγησε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΕ Σταύρος Δρακονταειδής, με πρωτοβουλία του οργανισμού και μετά από εξάμηνη δικαστική προσφυγή εναντίον της εταιρείας στην οποία ανήκε το πλοίο, η Δικαιοσύνη έδωσε συγκατάθεση για τη μεταφορά του από τον προβλήτα της Αγροτικής Αλιευτικής στον όρμο Ασπροπύργου, ανατολικά της προβλήτας στη Χαλυβουργική σε ρηχά νερά, προκειμένου να μην υπάρξει κίνδυνος βύθισής του.

Πρόσθεσε επίσης ότι το πλοίο είχε μπει στη λίστα των επικίνδυνων και επιβλαβών πλοίων και σύντομα το διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνος θα αποφάσιζε να βγει σε πλειστηριασμό για παλιοσίδερα.

Ο κ. Δρακονταειδής πρόσθεσε ότι το ΔΣ του Οργανισμού θα πρέπει τώρα να προχωρήσει σε αλλαγή του διαγωνισμού προκειμένου να προχωρήσει ο πλειστηριασμός και η απομάκρυνση του ημιβυθισμένου πλοίου από το σημείο, καθώς από επικίνδυνο και επιβλαβές χαρακτηρίζεται πλέον ναυάγιο. «Το πλοίο έχει μια αξία και πιστεύουμε ότι θα πουληθεί για παλιοσίδερα», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του ΟΛΕ.