Τα πολυτελή τζιπ δύο ιδιαίτερα γνωστών επιχειρηματιών –ενας εφοπλιστής , ο δεύτερος στον χώρο των καυσίμων- είχε κλέψει η μεγάλη σπείρα με την συμμετοχή εννιά τουλάχιστον ατόμων (οκτώ Έλληνες και ένας Αλβανός ηλικίας 27 έως 36 ετών) που εξάρθρωσε τις τελευταίες ώρες η Ασφάλεια Αττικής κι η οποία αναμένεται να προχωρήσει σε σχετικές ανακοινώσεις την Παρασκευή το πρωί.

Το κύκλωμα φέρεται να είχε κλέψει δεκάδες πολυτελή οχήματα (κυρίως τζιπ Land Rover και ΒΜW) τα οποία μετά έκρυβε σε υπόγειους χώρους στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας αλλά και σε διάφορα σημεία της Δυτικής Αττικής . ΚΙ αφού προηγούντο εξονυχιστικοί έλεγχοι για να εντοπίσουν τα συστήματα GPS των οχημάτων.

Οι κλοπές γίνονταν με την χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών για τη ανάγνωση του «διαγνωστικού» των πολυτελών οχημάτων και με εξοπλισμό που απέκτησαν τα μέλη της σπείρας –αγνωστο με ποιο τρόπο- από το εξωτερικό. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι ότι πολλά από τα μέλη της σπείρας , παρ ότι είχαν τεράστια έσοδα από την κλοπή των ΙΧ εργάζονται ως delivery ή courier προκειμένου με τις συνεχείς μετακινήσεις τους στην πρωτεύουσα να εντοπίζουν τζιπ στόχους. Επιπλέον «επένδυαν» πολλά από τα έσοδα τους στην αγορά …jet ski

Στην περίπτωση του εφοπλιστή το τζιπ εντοπίσθηκε από αστυνομικούς φρουρούς του , από το σύστημα γεωγραφικού «στίγματος» GPS στην Νέα Φιλαδέλφεια Κι από το σημείο ανακάλυψης του βρέθηκαν καταγραφές κάμερας που υποβοήθησαν τους αστυνομικούς. Εντυπωσιάζει ωστόσο η περίπτωση της κλοπής στην Βούλα του πολυτελούς αυτοκινήτου του γνωστού επιχειρηματία.

Οι δράστες δεν φέρεται να γνώριζαν αρχικά την ταυτότητα του ιδιοκτήτη του οχήματος και στις υποκλαπείσες συνομιλίες ακούγονται να εκφράζουν την έκπληξη τους, όταν αντελήφθησαν «ποιου όχημα έκλεψαν» Κι ακολούθως να ρυθμίζουν την …αμεση επιστροφή του , λίγες ώρες αργότερα. Τελικά το πολυτελές όχημα παρέλαβε πό την οδό Ζακύνθου στο Περιστέρι , συνεργάτης του εν λόγω επιχειρηματία. Με τους αξιωματικούς της ΕΛΑΣ να πιθανολογούν – με βάση καταγεγραμμένη συνομιλία- ότι ζητήθηκε χρηματικό αντάλλαγμα για να επιστραφεί το κλεμμένο τζιπ. Χωρίς ωστόσο πλήρη διευκρίνιση…

Η εξάρθρωση του κυκλώματος υπήρξε μετά από μεθοδική έρευνα των αστυνομικών της Ασφάλειας Αττικής ύστερα από τον εντοπισμό , τον περασμένο Απρίλιο, ενός κλεμμένου ΙΧ σε υπόγειο πλυντήριο στην οδό Πατησίων. Την έρευνα της Αστυνομίας δυσχέραινε το γεγονός ότι τα μέλη του κυκλώματος , επικοινωνούσαν με κλήσεις μέσω Internet (Viber , Skype κλπ) που δεν καταγράφονται από τα συστήματα υποκλοπών της ΕΛΑΣ.

Σχεδόν όλοι οι συλληφθέντες είχαν κατηγορηθεί για παρόμοια αδικήματα στο παρελθόν και σύμφωνα με τους αστυνομικούς «ενθαρρύνονταν από το γεγονός ότι ποτέ δεν προφυλακίζονταν». Επιπλέον ορισμένοι από τα μέλη της σπείρας είχαν συλληφθεί για διακίνηση ναρκωτικών αλλά και εργάζονταν παρανόμως ως «παρκαδόροι» σε νυκτερινά κέντρα.

Στην εξάρθρωση εγκληματικής ομάδας τα μέλη της οποίας διέπρατταν κλοπές πολυτελών αυτοκινήτων προχώρησε η Ασφάλεια Αττικής.

Όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια παρουσίασης της υπόθεσης ο αναπληρωτής Διευθυντής της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής Γεώργιος Καστάνης η σπείρα «δραστηριοποιείτο στην κλοπή ιδιωτικής χρήσεως επιβατικών αυτοκινήτων, πολυτελών κυρίως «RANGE ROVER» και «BMW» με ειδίκευση στο μοντέλο «X». Μια οργάνωση, η οποία δρούσε από μήνες. Η πρώτη από τις βεβαιωμένες κλοπές χρονολογείται από τις αρχές Οκτωβρίου του 2016 και η τελευταία προ 10-15 ημερών. Έχουν διαπιστωθεί μέχρι στιγμής η διάπραξη 11 κλοπών και 1 σε απόπειρα, έχουν κατασχεθεί 13 πολυτελή αυτοκίνητα, 10 δίκυκλα, 1 jet ski . Εάν η μη ταύτιση του αριθμού των βεβαιωμένων κλοπών με τον αριθμό των κατασχεθέντων οχημάτων σας ξενίζει, είναι γεγονός ότι συνεχίζεται η διερεύνηση για την ταυτοποίηση οχημάτων που έχουν κατασχεθεί, με κλοπές που έχουν καταγγελθεί κατά καιρούς. Ακόμη και με κλοπές που μπορεί να έχουν γίνει στο εξωτερικό.» Εκτιμάται ότι δρούσαν επί τουλάχιστον ένα χρόνο.

Και πρόσθεσε «εκείνο το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό που έχει η ομάδα αυτή είναι η οργάνωσή της με διακριτή κατανομή ρόλων. Άλλος έχει τον ρόλο για τον εντοπισμό των οχημάτων, άλλος έχει τον ρόλο της κλοπής των οχημάτων, άλλος έχει τον ρόλο της αποθηκεύσεως προσωρινώς ή και επί μεγαλύτερο χρονικό διάστημα των οχημάτων και άλλος έχει τον ρόλο της πλαστογραφίας των χαρακτηριστικών των οχημάτων, κυρίως αριθμό πλαισίου και λοιπά, ούτως ώστε να τεθούν στην κυκλοφορία εκ νέου ως πωληθέντα.»

Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος Τύπου της Ελληνικής Αστυνομίας, Θεόδωρος Χρονόπουλος επεσήμανε ότι «σε περιοχές του κέντρου των Αθηνών, της Δυτικής Αττικής, των νοτίων προαστίων και της Εύβοιας, συνελήφθησαν 9 μέλη της οργάνωσης και συγκεκριμένα, 8 ημεδαποί ηλικίας από 28 έως 30 χρόνων και 36χρονος υπήκοος Αλβανίας ενώ το οικονομικό όφελος που αποκόμισε η συγκεκριμένη εγκληματική ομάδα από την παράνομη δράση της, εκτιμάται ότι υπερβαίνει τις 300.000 ευρώ.»

Σχετικά με τον τρόπο δράσης τους διαπιστώθηκε ότι «ορισμένα από τα μέλη εντόπιζαν οχήματα, που ήταν εύκολο να αφαιρεθούν, καθώς ήταν σταθμευμένα σε εξωτερικούς χώρους ή σε «ανοιχτούς» ιδιωτικούς χώρους στάθμευσης (πυλωτές). Στη συνέχεια, έτερα μέλη προέβαιναν στην αφαίρεσή τους, αφού πρώτα ερευνούσαν το εσωτερικό τους για να διαπιστώσουν εάν ήταν εφοδιασμένα με συστήματα γεωγραφικού εντοπισμού (GPS). Επιπλέον, προς διευκόλυνση της δράσης τους, χρησιμοποιούσαν ειδικό τεχνικό εξοπλισμό (laptops με ειδικό λογισμικό και προγράμματα), που συνδέονταν με το διαγνωστικό των οχημάτων, τον οποίο είχαν προμηθευτεί από το εξωτερικό.» Πληροφορίες αναφέρουν ότι το είχαν προμηθευτεί από Βουλγαρία έναντι 2.600 ευρώ.

Ακολούθως, είπε ο κ. Χρονόπουλος, «μετέφεραν και στάθμευαν τα οχήματα, για μικρό χρονικό διάστημα (3 έως 4 ημέρες), σε σημεία που παρουσίαζαν περιορισμένη κίνηση, τοποθετώντας σε αυτά κουκούλες και στη συνέχεια είτε τα μετέφεραν σε υπόγειους χώρους στάθμευσης, είτε τα επέστρεφαν στους ιδιοκτήτες τους, (σε περίπτωση μεσολάβησης τρίτου προσώπου), απαιτώντας την καταβολή χρηματικού ποσού. Στη συνέχεια προέβαιναν, είτε στην αποσυναρμολόγηση των οχημάτων ώστε να τα διαθέσουν ως ανταλλακτικά, είτε στην απευθείας διάθεσή τους προς πώληση, αφού προηγουμένως πλαστογραφούσαν τους αριθμούς πλαισίου.»

Υπογράμμισε ακόμη ότι «τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, εισήγαγαν από το εξωτερικό οχήματα ιδίου τύπου, προκειμένου να χρησιμοποιήσουν τα έγγραφά τους για την πλαστογράφηση των οχημάτων ιδίου τύπου που αφαιρούσαν. Για την απόκρυψη της δράσης τους και την αποφυγή του εντοπισμού τους από τις διωκτικές Αρχές, χρησιμοποιούσαν τηλεφωνικές συνδέσεις, ενεργοποιημένες σε αλλοδαπούς υπηκόους ( ghost phones ), ενώ συνομιλούσαν με κωδικοποιημένες εκφράσεις και ειδική ορολογία. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο τρόπος ζωής των μελών της οργάνωσης ήταν πολυτελής, παρόλο που δεν εργάζονταν, ενώ οι περισσότεροι είχαν συλληφθεί κατά το παρελθόν για παρόμοια αδικήματα»

Σύμφωνα με πληροφορίες κατά τη διάρκεια των συνομιλιών τους όταν ήθελαν να αναφερθούν σε αυτοκίνητο που ήταν να επιστραφεί σε ιδιοκτήτη του χρησιμοποιούσαν την λέξη «όπισθεν», για τα κλεμμένα οχήματα τα αποκαλούσαν «κοπέλα» ενώ για την κλοπή έλεγαν «πάμε να πιούμε κανα καφέ».

Σε έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, σε οικίες, αποθήκες και χώρους στάθμευσης, βρέθηκαν μεταξύ άλλων και κατασχέθηκαν: «12 οχήματα, 10 δίκυκλες μοτοσυκλέτες, 1 jet ski, 8.195 ευρώ, πολλές πινακίδες κυκλοφορίας αυτοκινήτων (αμφιβόλου γνησιότητας), φορητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές με ειδικό λογισμό παράκαμψης συστημάτων ασφαλείας οχημάτων, διαγνωστικό μηχάνημα, καθώς και θύρα σύνδεσης, θύρα « OBD », πολλά κλειδιά αυτοκινήτων και ειδικό αυτοσχέδιο κλειδί, 5 τηλεχειριστήρια, τμήματα και ανταλλακτικά κλεμμένων αυτοκινήτων και δικύκλων, πλήθος εργαλείων, καλωδιώσεων και ειδών αυτοκινήτου, 207 γραμμάρια κάνναβης, 5,5 γραμμάρια κοκαΐνης, 26 φυσίγγια, σιδερογροθιά, 3 φορητούς ασυρμάτους, δράπανο-τρυπάνι, 2 ρολόγια, πλήθος ηλεκτρονικών συσκευών και κινητών τηλεφώνων.»

Οι συλληφθέντες με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους οδηγήθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, όπου παραπέμφθηκαν για τη διενέργεια κύριας ανάκρισης.