Εννέα καινοτόμες, νεανικές, διασκεδαστικές και χρηστικές επιχειρηματικές ιδέες πέρασαν την «Ψηφιακή Πύλη» του Διεθνούς Αερολιμένος Αθηνών. Στόχος των εννέα startups είναι να απαντήσουν σε μια σειρά προκλήσεων για τις αερομεταφορές και τον τουρισμό. Η βελτίωση των διαδικασιών και της ταξιδιωτικής εμπειρίας, η ανάπτυξη νέων καινοτόμων υπηρεσιών, η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας και του περιβαλλοντικού αποτυπώματος υποδομών και διαδικασιών, καθώς και η δημιουργία ενός «έξυπνου» αεροδρομίου (smart airport) είναι μόνο μερικά παραδείγματα από τις προκλήσεις με τις οποίες κλήθηκαν να καταπιαστούν.
Ανάμεσα στις καινοτόμες ιδέες περιλαμβάνονται εφαρμογές ψυχαγωγίας, όπως διαδραστικά παιχνίδια για όλη την παρέα χωρίς ειδικό εξοπλισμό, και online οδηγός για τα καλύτερα πάρτι της βραδιάς, με έκπτωση μάλιστα. Ακόμη, εφαρμογές που διευκολύνουν άτομα με δυσλεξία ή άλλες μαθησιακές δυσκολίες να διαβάζουν online.
Επίσης, υπάρχουν χρηστικές εφαρμογές για τη διαχείριση «ψηφιακών» καρτών για online αγορές ή για τη συγκέντρωση πόντων ανταμοιβής σε καταστήματα και άλλα spots, καθώς και app ανταποδοτικής ανακύκλωσης. Οι εννέα ομάδες είναι οι: 3asyR, Cyclefi, Escape Airport!, bespot., Digital Signage, Olwyc, BlinBlon, entAiR, PLUSTIC.

162 συμμετοχές στο δεύτερο The Digital Gate

Η πρώτη φάση του «The Digital Gate II», που ξεκίνησε τον περασμένο Απρίλιο, προσέλκυσε 162 συμμετοχές και 58 διαφορετικές καινοτόμες προτάσεις ψηφιακών υπηρεσιών και προϊόντων για το αεροδρόμιο και την ευρύτερη κοινότητα του αεροδρομίου. Είκοσι έξι ομάδες προκρίθηκαν μετά από interviews στη δεύτερη φάση και τελικά οι εννέα προχωρούν στο τρίτο στάδιο, μέσα από το οποίο θα αναδειχθούν οι νικητές.
Τα βραβεία περιλαμβάνουν, ανάμεσα σε άλλα, χρηματοδότηση και υποστήριξη από τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) για την πλήρη υλοποίηση της υπηρεσίας και αξιοποίησή της σε πραγματικό περιβάλλον, καθώς και υποστήριξη σε μορφή υπηρεσιών και υποδομών φιλοξενίας από το Athens Center for Entrepreneurship and Innovation του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για την περαιτέρω ανάπτυξη των καινοτόμων επιχειρηματικών μοντέλων.
Για να φθάσουν στο τρίτο στάδιο οι ομάδες πέρασαν μια δίμηνη διαδικασία, κατά την οποία συμμετείχαν σε μια σειρά workshops σε θέματα σχεδιασμού επιχειρηματικού μοντέλου (business model canvas), ανάπτυξης πρωτοτύπου (mockup / rapid prototyping) και χρηματοοικονομικής ανάλυσης. Μέσα από αυτά, είχαν την ευκαιρία να εξελίξουν και να προσαρμόσουν την επιχειρηματική τους ιδέα με τη βοήθεια από εξειδικευμένους εμπειρογνωμόνες και μέντορες.
Η αξιολόγηση που ακολούθησε ανέδειξε τις εννέα ομάδες, που καλούνται πια στην τρίτη φάση να αναπτύξουν και να επικυρώσουν ένα βιώσιμο επιχειρηματικό μοντέλο. Οι ομάδες που θα ανακοινωθούν στο τέλος του διαγωνισμού τον Ιανουάριο του 2018 θα είναι και οι νικήτριες.

HeliosPlus