Η εξέλιξη του λιμανιού του Λαυρίου σε κεντρικό hub για τη δραστηριότητα της Ekol Logistics αποτελεί έναν από τους άμεσους στόχους της τουρκικής εταιρείας διεθνών διαμεταφορών, που έκλεισε πέντε χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα. Στους σχεδιασμούς της Ekol Ελλάδος περιλαμβάνονται επενδύσεις 3 εκατ. ευρώ, που περιλαμβάνουν την ενίσχυση του εθνικού δικτύου της εταιρείας, καθώς και τη δημιουργία νέας προβλήτας στο Λαύριο. Με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης που αγγίζει το 25%, ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στην Ελλάδα, κ. Δημήτρης Μπατάκης βάζει τον πήχη της ανόδου στο εταιρείες του Top 3 του κλάδου ως το 2020.

Στοχεύοντας να ενισχύσει της δραστηριότητές της από τη χώρα μας, ανοίγει τις συζητήσεις με το ΤΑΙΠΕΔ για μια συμφωνία ιδιόχρησης 15ετούς διάρκειας. «Για να επεκτείνουμε τη δραστηριότητά μας από το Λαύριο, το οποία για εμάς φαντάζει ειδυλλιακό, θα πρέπει να έχουμε τη δυνατότητα να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα. Δεν γίνεται όμως χωρίς ιδιόχρηση να έρχονται τα καράβια μας και να κάνουν ανακατανομή φορτίου. Αυτό βεβαίως είναι ανεξάρτητο της υπάρχουσας συμφωνία σε επίπεδο διακίνησης φορτίων από το Λαύριο» εξήγησε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας.
«Είμαστε παρόντες στην ελληνική αγορά εδώ και 5 χρόνια και ο κύκλος εργασιών μας το 2016 ήταν 12 εκατ. ευρώ. Για το 2017 σχεδιάζουμε να υπερβούμε τα 15 εκατ. ευρώ. Δεν βοηθάμε μόνο τους Έλληνες εισαγωγείς και εξαγωγείς ώστε να αναπτύξουν τις δραστηριότητές τους, αλλά και την οικονομία μας», δήλωσε ο κ. Μπατάκης. Η εταιρεία απασχολεί στη χώρα μας περισσότερα από 50 άτομα που έχουν εμπειρία στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενώ συνεργάζεται και με 200-250 Έλληνες αυτοκινητιστές. Διαθέτει στεγασμένες αποθήκες σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα, σύγχρονες εγκαταστάσεις έκτασης 6.000 τ. μ. στη βιομηχανική περιοχή του Ασπροπύργου, καθώς και γραφείο στο Λαύριο.
Οπως εξήγησε ο επικεφαλής της εταιρείας στην Ελλάδα, μέχρι τον Αύγουστο το εθνικό δίκτυο θα έχει απλωθεί σε 15 πόλεις, σε συνεργασία με κατά τόπους εταιρείες, με κεντρικό μάνατζμεντ από την Ekol Ελλάδος και ιδιόκτητο στόλο. Με μια επένδυση που θα ανέλθει στο 1 εκατ. ευρώ, η εταιρεία στοχεύει στην πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση των πελατών της, η οποία στην ηπειρωτική Ελλάδα μπορεί να μειώσει το χρόνο διανομής στο μισό σε σχέση με τον κλάδο. Σημειώνεται ότι 80% του κύκλου εργασιών της εταιρείας στην Ελλάδα προέρχεται από τη βιομηχανία και τον κλάδο των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων.
Κόμβος για τη Νοτιοανατολική Μεσόγειο
Μέσω του λιμένος Λαυρίου, η εταιρεία «συνδέει» με δικά της πλοία την Ελλάδα με την Τουρκία, αλλά και με την Ευρώπη μέσω του λιμένα της Τεργέστης στην Ιταλία. Επίσης, ενώνει σε εβδομαδιαία βάση την Ελλάδα με την Κύπρο, με δικά της units, ενώ αυτή την περίοδο βρίσκεται σε στάδιο ελέγχου της βιωσιμότητας επέκτασης αυτού του δρομολογίου για την εξυπηρέτηση και Ισραήλ, ακόμα και με δικό της πλοίο. Εκεί θα χρησιμοποιήσει τα λιμάνια της Χάιφα και του Άσντοτ.
Εξυπηρετεί ακόμη με καθημερινά express δρομολόγια όχι μόνο τις χώρες μέλη της ΕΕ στις οποίες δραστηριοποιείται, αλλά και το Ιράν μέσω Κωνσταντινούπολης, και φυσικά την Τουρκία μέσω του λιμανιού του Λαυρίου, καθώς και οδικώς από το τελωνείο Θεσσαλονίκη. Η εταιρεία παρέχει μεταφορές από και προς την Ευρώπη, κυρίως οδικώς με συνδέσεις για περισσότερους από 15 προορισμούς, πολλές από τις οποίες πραγματοποιούνται εντός 48-72 ωρών.
Νέα προβλήτα και σιδηρόδρομος στο πλάνο της εταιρείας
«Από τη στιγμή που η Ekol εισήλθε στην ελληνική αγορά, οι επενδύσεις στη χώρα ανήλθαν περίπου στα 5 εκατ. ευρώ. Σχεδιάζουμε να επενδύσουμε περισσότερα από 2 εκατ. για τη βελτίωση των εγκαταστάσεων στο λιμάνι του Λαυρίου. Οι συνολικές επενδύσεις όταν γιορτάζουμε τα δέκα μας χρόνια στην Ελλάδα προσδοκούμε πως θα είναι όσα και τα χρόνια παρουσίας μας στη χώρα» σημείωσε ο κ. Μπατάκης.
Συγκεκριμένα, προκειμένου να διευκολυνθεί η άμεση και ασφαλής προσέγγιση των πλοίων της Ekol Logistics, λόγω του μεγάλου μήκους, στο λιμάνι του Λαυρίου, η εταιρεία σχεδιάζει να δημιουργήσει μια νέα προβλήτα. «Επίσης, σχεδιάζουμε να συνδέσουμε σιδηροδρομικά την Ευρώπη με τα λιμάνια του Λαυρίου και της Θεσσαλονίκης και με τους τερματικούς σιδηροδρομικούς σταθμούς του Ασπροπύργου και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης» – πρόσθεσε ο κύριος Μπατάκης, τονίζοντας ότι η εταιρεία θα συνεργαστεί με την κοινοπραξία που πρόκειται να αναλάβει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης για την επέκταση των δραστηριοτήτων της από τη Βόρεια Ελλάδα, κυρίως από τη Σμύρνη και την Ασίνη.
Αναφέρθηκε μάλιστα και στην πρώτη απόπειρα της Ekol Ελλάδος να λειτουργήσει ένα μπλοκ τρένο για τα ναυτιλιακά κοντέινερ το 2014 με προορισμούς Σκόπια, Βελιγράδι και Λιουμπλιάνα. «Θεωρώ ότι αυτή η προσπάθεια ήταν επιτυχημένη σε επίπεδο λειτουργίας, όμως το πρότζεκτ τότε δεν περπάτησε εμπορικά. Ίσως δεν ήταν ώριμες οι συνθήκες. Αυτή την περίοδο, με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ ίσως αξίζει να το ξαναπροσπαθήσουμε ως εναλλακτική λύση για τους πελάτες μας, ανεξαρτήτως της κάλυψης με τα RO RO της εταιρείας. Κυρίως για τους πελάτες μας στη Βόρεια Ελλάδα είναι μια καλή προοπτική» ανέφερε.
Η Ekol είναι μια διεθνής εταιρεία logistics, που παρέχει υπηρεσίες διεθνών εμπορευματικών μεταφορών, αποθήκευσης, εγχώριας διανομής, εξωτερικού εμπορίου, τελωνειακές υπηρεσίες, καθώς και υπηρεσίες διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας σε 15 χώρες. Διαθέτει κέντρα διανομής έκτασης 750.000 τετραγωνικών μέτρων εσωτερικών χώρων στην Τουρκία, τη Γερμανία, την Ιταλία, την Ελλάδα, τη Γαλλία, την Ουκρανία, τη Βοσνία – Ερζεγοβίνη, τη Ρουμανία, την Ουγγαρία, την Ισπανία, την Πολωνία, την Τσεχία, τη Βουλγαρία, το Ιράν και τη Σλοβενία. Επίσης έχει τη δυνατότητα πραγματοποίησης συνδυασμένων μεταφορών με 6 ιδιόκτητα Ro – Ro πλοία, 48 μπλοκ τρένα την εβδομάδα και 5.500 οχήματα.