Ραντεβού έξω από το υπουργείο Παιδείας δίνουν το μεσημέρι της Τετάρτης έξι επιστημονικές ενώσεις με κοινό αίτημα την αποκλειστικότητα της διδασκαλίας των μαθημάτων της Θεατρικής Αγωγής, των Εικαστικών, της Μουσικής, της Φυσικής Αγωγής και της Πληροφορικής από τους αρμόδιους και καταρτισμένους εκπαιδευτικούς.

Οι εκπαιδευτικοί απαιτούν, επίσης, να μη δίνονται οι ώρες της παράλληλης στήριξης σε όποιον εκπαιδευτικό του περισσεύουν ώρες και να μην υποβαθμίζονται τα βασικά πτυχία.

Οι ενώσεις στο κάλεσμά τους ζητούν ένα πραγματικά ενιαίο τύπο ολοήμερου δημοτικού σχολείου, όπου τα διδακτικά αντικείμενα θα διδάσκονται από τους εκπαιδευτικούς των αντίστοιχων κλάδων και ειδικοτήτων, με μόνιμη και σταθερή σχέση εργασίας.

Επίσης, ζητούν την επαναφορά του μαθήματος της Θεατρικής Αγωγής στην Ε? και στην ΣΤ? τάξη, τη δημιουργία οργανικών θέσεων για όλες τις πραγματικές ανάγκες σε εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων.

Επιπρόσθετα ζητούν τα τέλη Αυγούστου μια μεγάλη φάση προσλήψεων αναπληρωτών ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά σύμφωνα με τις ανάγκες και τις δηλώσεις προτίμησης.

Σε δηλώσεις της στα nea.gr η Γενική Γραμματέας του Πανελλήνιου Επιστημονικού Συλλόγου Θεατρολόγων (ΠΕΣΥΘ) Ηλέκτρα Μήτσουρα τονίζει, μεταξύ άλλων, «οι θεατρολόγοι αποτελούν οργανικό κομμάτι της ελληνικής εκπαίδευσης τα τελευταία 20 χρόνια. Συνολικά τα μαθήματα της Αισθητικής Αγωγής (Θέατρο, Εικαστικά, Μουσική) διδάσκονται πάνω από 30 χρόνια από εκπαιδευτικούς καλλιτέχνες με τους πρώτους διορισμούς το 1986 μουσικών και εικαστικών. Είναι απορίας άξιο, λοιπόν, γιατί μετά από μία 30ετία το Υπουργείο επιστρέφει σε ένα μοντέλο πολυδύναμου εκπαιδευτικού (του δασκάλου) που του «φορτώνει» όλα τα αντικείμενα. Η κατεύθυνση αυτή εξυπηρετεί μόνον δημοσιονομικά κριτήρια και σε καμία περίπτωση τις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο ΠΕΣΥΘ θα βρίσκεται πάντα απέναντι σε τέτοιες λογικές και πρακτικές. Οι εκπαιδευτικοί όλων των κλάδων συντάσσονται με τα δίκαια αιτήματά μας».

Από την πλευρά της η έφορος δημοσίων σχέσεων ΠΕΣΥΘ Μαράια Γαλιατσάτου τονίζει στα nea.gr «η διάχυση σε όλα τα σχολεία της Αισθητικής Αγωγής, της Φυσικής Αγωγής, του Ψηφιακού Γραμματισμού, της Ειδικής Αγωγής δεν πρέπει να αποτελεί μόνον έναν εύηχο όρο, αλλά ουσία και πράξη. Τούτο διασφαλίζεται μόνο με την αποκλειστική διδασκαλία αυτών των μαθημάτων από τους αντίστοιχους εκπαιδευτικούς. Η ποιότητα στην παρεχόμενη εκπαίδευση είναι συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα και όχι πολυτέλεια»

Την ίδια ώρα χιλιάδες εκπαιδευτικοί αγωνιούν για την απόφαση της δικαιοσύνης, οι οποίοι προσέφυγαν ενώπιον του ΣτΕ διεκδικώντας την προστασία τόσο των εργασιακών τους δικαιωμάτων, όσο και των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, που βάλλονται με τον πλέον αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό τρόπο.