από metereologos.gr
Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2017
 
 

Με 144 χλμ. την ώρα έτρεχε η μοιραία αμαξοστοιχία στο Αδενδρο

Τα πρώτα συμπεράσματα του πορίσματος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων
Με 144 χλμ. την ώρα έτρεχε η μοιραία αμαξοστοιχία στο Αδενδρο
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Η υπερβολική ταχύτητα, της τάξεως των 144,343 Km/h, ήταν η αιτία του τραγικού σιδηροδρομικού δυστυχήματος που συνέβη το βράδυ του περασμένου Σαββάτου στο Άδενδρο, ενώ αποκλείεται το ενδεχόμενο της δολιοφθοράς. Πρόκειται για τα πρώτα συμπεράσματα του  πορίσματος που συνέταξε η τριμελής Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, που παραδόθηκε σήμερα στην πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως αναφέρει το προσωρινό πόρισμα, καθώς οι ενέργειες των εμπειρογνωμόνων συνεχίζονται, το πρώτο ίχνος εκτροχίασης του συρμού I/C 53 που εκτελούσε το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη, ήταν 7,58 μέτρα μετά το σημείο της καρδιάς του «κλειδιού». Από εκείνο το σημείο και κατά μήκος περίπου 18 μέτρων υπάρχουν ίχνη χτυπήματος επάνω στα μπουλόνια από την αριστερή πλευρά της αριστερής σιδηροτροχιάς.

Στο πόρισμα επισημαίνεται ακόμη ότι «δεν υπήρχε ίχνος παραβίασης της Αιχμής της Αλλαγής (κλειδιού), η οποία ήταν ασφαλισμένη στη μόνιμη θέση προς την παρακαμπτήριο». Και συνεχίζει: «Δεν υπήρχε ίχνος χτυπήματος στην καρδιά της αλλαγής».

Όπως αναφέρεται επίσης, κατά τον σταθμάρχη υπηρεσίας, ακολουθήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία ως προς την αποστολή του τηλεγραφήματος για την πορεία του συρμού. «Δηλαδή μιλώντας με τον μηχανοδηγό του έδωσε Νο τηλεγραφήματος για πορεία μέχρι ΤΧ1 και με την οδηγία για είσοδο σε παρακαμπτήριο σε Σ.Σ. Αδενδρου και Σ.Σ. Σίνδου» αναγράφεται στο πόρισμα.

Τα ίχνη συρσίματος των τροχών του συρμού φαίνονται, κατά το προσωρινό πόρισμα, σε 51 ξύλινους στρωτήρες, τόσο ανάμεσα στις δυο σιδηροτροχιές, όσο και εκτός των ορίων τους. Στο τέλος αυτής της απόστασης, η οποία είναι 32,36 μέτρα, η δεξιά σιδηροτροχιά παρουσιάζει θραύση, πολύ κοντά σε σημείο συγκόλλησης. «Στην κομμένη ράγα αποκλείεται η δολιοφθορά γιατί δεν είναι κομμένη με εργαλείο (τροχό)» αναφέρει η έκθεση των εμπειρογνωμόνων.

Όπως επισημαίνεται από τους εμπειρογνώμονες στα συμπεράσματά τους, ενδεχόμενα ερωτήματα, που σχετίζονται με την αντοχή της σιδηροτροχιάς και έχουν επίσης σχέση με τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά της θραύσης, θα απαντηθούν μετά το πόρισμα του Εργαστηριακού Ελέγχου του δείγματος της σιδηροτροχιάς (από πιστοποιημένο Πανεπιστημιακό εργαστήριο). Τέλος, η επιτροπή καταλήγει ως εξής: Με την προσωρινή (ορθή μεν κανονιστικά αλλά επιβαρυμένη λειτουργικά) κατάσταση του δικτύου, θα πρέπει να εξεταστούν μέτρα που θα απέτρεπαν ή θα μείωναν δραστικά την υπέρβαση του εκάστοτε ορίου ταχύτητας

Η προκαταρκτική Έκθεση Εκτίμησης παραδόθηκε σήμερα στον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστο Σπίρτζη, από τον γενικό γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών, κ. Θάνο Βούρδα, ο οποίος σήμερα το πρωί πραγματοποίησε ευρεία σύσκεψη με την Επιτροπή των Εμπειρογνωμόνων και το σύνολο των Διοικήσεων των σιδηροδρομικών εταιρειών (ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΤΥΥ, ΕΡΓΟΣΕ, ΓΑΙΑΟΣΕ) για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Όσον αφορά τις εργασίες αποκατάστασης του δικτύου στην περιοχή του Άδενδρου, με ανακοίνωσή του το αρμόδιο Υπουργείο, βεβαιώνει ότι προχωρούν εντατικά όλες οι απαραίτητες εργασίες. Συγκεκριμένα, ολοκληρώνεται αύριο, Σάββατο 20 Μαΐου 2017, η απομάκρυνση του συρμού που εκτροχιάστηκε, ενώ έχει κατεδαφιστεί το κτήριο το οποίο διαπέρασε ο συρμός. Ακόμη, έχει ολοκληρωθεί η αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής κι εντός του επόμενους 10ημέρου θα ολοκληρωθεί η ανάταξη της ηλεκτροκίνησης


Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (4)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Απερίγραπτη Ανευθυνότητα . | 19/05/2017 19:49
    Τι άλλο θα ήταν , παρά η εξωφρενικά υπερβολική ταχύτητα ; Γνωρίζω συμμαθητές μου από το Δημοτικό και τις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου ( μετά ...χάθηκαν) να έχουν γίνει οδηγοί νταλίκας , λεωφορείων ΚΤΕΛ και Ο.Σ.Ε. και ...ένας εξ αυτών και μηχανοδηγός , αφού φοίτησε για τρία χρόνια στην Α' Γυμνασίου . Εξωφρενικά υπερβολική ταχύτητα λοιπόν ! Με " σπασμένα τα φρένα " και της αμαξοστοιχίας και του ...μυαλού .
    Έκτωρ
    απάντηση00
     
     
    Ασαφες... | 19/05/2017 18:20
    <...της τάξεως των 144,343 Km/h> ?
    ks
    απάντηση00
     
     
    Απορία | 19/05/2017 17:57
    Δε μπορω να καταλαβω γιατί να παει απο την παρακαμπτηριο και οχι απο την κυρια σιδηροτροχια το τρενο; Τι τις φτιάξανε τις κύριες, για περίπτωση ανάγκης ή φοβούντε μη τις χαλάσουν!
    Περιεργο!
    απάντηση00
     
     
    ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΟΥΝ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ; | 19/05/2017 17:18
    Δηλαδή μας λένε ότι ο μακαρίτης ο μηχανοδηγός ήταν τρελλός; Μάρτυρας από το χωριό είπε την πρώτη στιγμή του ατυχήματος ότι η ταχεία της Αθήνας δεν πέρναγε από εκείνη την παρακαμπτήριο, πήγαινε ευθεία. Από εκεί πέρναγαν τα τοπικά τρένα. Πως εξηγούν οι "αρμόδιοι" ότι το τρένο έτρεχε με τόσο μεγάλη ταχύτητα, αν ο συχωρεμένος ήξερε ότι θα έκανε την παράκαμψη;. Κάτι μυρίζει στην όλη ιστορία.
    Γιώργος Γ.
    απάντηση00
     
-