«Πιστεύουμε στο δικαίωμα πρόσβασης όλων των Ελλήνων, ανεξαιρέτως οικονομικής κατάστασης, σε μια σύγχρονη και ποιοτική δημόσια Παιδεία» δήλωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στην κοινή συνέντευξη Τύπου με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, κατά την επίσκεψή του στο υπουργείο.

Την επέκταση από τον Σεπτέμβριο του ολοήμερου δημοτικού σε όλα τα σχολεία της χώρας (μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια σχολεία) ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός.

«Η Παιδεία πρέπει να είναι μια πολύ σημαντική προτεραιότητα για την κυβέρνηση και για τον τόπο. Είναι ένα δημόσιο αγαθό, που πρέπει όλοι ανεξαιρέτως να έχουν το δικαίωμα πρόσβασης» είπε ο πρωθυπουργός.

Ανακοίνωσε ότι και φέτος τον Σεπτέμβριο θα αρχίσουν κανονικά τα σχολεία με όλα τα βιβλία και επάρκεια διδακτικού προσωπικού.

«Θέλουμε να αλλάξουμε τη νοοτροπία της ελληνικής κοινωνίας. Η πραγματική μαθησιακή διαδικασία γίνεται στο σχολείο και όχι στο πάρεργο των φροντιστηρίων», τόνισε ο πρωθυπουργός.

Σε αυτό ακριβώς στοχεύουν όλες οι αλλαγές στις οποίες θα προχωρήσει η κυβέρνηση είπε ο πρωθυπουργός προσθέτοντας πως στο κέντρο του ενδιαφέροντος βρίσκεται η μάθηση και όχι η εξέταση.

Η κυβέρνηση σχεδιάζει την αναβάθμιση των δύο τελευταίων τάξεων του Λυκείου ώστε να οδηγηθούμε στην κατάργηση των εισαγωγικών εξετάσεων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, που επισκέπτεται το υπ. Παιδείας.

Όπως είπε ο Αλέξης Τσίπρας, οι μαθητές θα έχουν λιγότερα μαθήματα, περισσότερες ώρες και το εθνικό απολυτήριο είναι αυτό που θα ορίζει την κατανομή των εισακτέων στις σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Πρόθεση και επιθυμία της κυβέρνησης είναι η ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής μέσα από τη συγχώνευση των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.

Μίλησε για μια «εμβληματική πρωτοβουλία» η οποία θα γίνει μετά από διαδικασίες αξιολόγησης των δύο ΤΕΙ και σημείωσε πως στο πλαίσιο αυτού του πανεπιστημίου θα ιδρυθούν και νέες διετείς δομές που θα παρέχουν διπλώματα ευρωπαϊκών επαγγελματικών προσόντων για αποφοίτους των Επαγγελματικών Λυκείων.

«Είναι βέβαιο ότι θα πιάσουμε τους στόχους των πρωτογενών πλεονασμάτων και απολύτως βέβαιο ότι θα εφαρμοστεί το σύνολο των αντιμέτρων το 2019 και το 2020», δήλωσε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο υπουργείο Παιδείας.

Απαντώντας σε ερώτηση για τα σχολικά γεύματα, ανέφερε ότι αυτά θα επεκταθούν σε διπλάσιο αριθμό σχολείων.

Βασικός πυλώνας των μεταρρυθμίσεων στην παιδεία είναι η 14χρονη υποχρεωτική εκπαίδευση και η υλοποίηση αυτού του στόχου εντός της επόμενης τριετίας, επισήμανε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας.

Θα γίνει υποχρεωτική η φοίτηση στα νήπια και προνήπια και δεν θα υπάρχει κανένα παιδί από 4 χρονών και πάνω που θα μείνει εκτός εκπαίδευσης σε όλη τη χώρα και στο πιο απομακρυσμένο χωριό.

Από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, είπε ο πρωθυπουργός, επεκτείνεται το ολοήμερο δημοτικό σχολείο σε όλα τα σχολεία της χώρας και στα μονοθέσια, διθέσια, τριθέσια σχολεία. Εντάσσονται 800 σχολικές μονάδες με πάνω από 10.000 μαθητές. Επίσης, μειώνεται σταδιακά ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα ώστε σε δυο χρόνια να μην υπερβαίνουν τους 22.

«Πιστεύω ότι είμαστε πιο κοντά από ποτέ άλλοτε σε μία ουσιαστική διευθέτηση του χρέους και η διευθέτηση, πλέον, αφορά τη ρητή υποχρέωση των εταίρων μας, διότι εμείς έχουμε βγει από το κάδρο και η μπάλα τώρα δεν είναι στο δικό μας γήπεδο», δήλωσε ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στο υπουργείο Παιδείας.

Ο πρωθυπουργός τόνισε ότι η κυβέρνηση είναι «στοχοπροσηλωμένη» στην επίτευξη συμφωνίας στις 22 Μαϊου και υπογράμμισε: «Θα μου επιτρέψετε να μη δώσω λεπτομέρειες για τις συζητήσεις που διεξάγονται, αλλά διεξάγονται συζητήσεις και διαπραγματεύσεις. Και θα διεξάγονται μέχρι τις 22 του Μάη. Μέχρι το κρίσιμο Eurogroup. Είναι η πρώτη φορά στα χρόνια της μνημονιακής περιπέτειας που κλείνουμε μία αξιολόγηση και δεν εφαρμόζουμε μέτρα για να πάρουμε χρήματα, αλλά παίρνουμε χρήματα και δεσμευόμαστε για την εφαρμογή των μέτρων στην επόμενη περίοδο, υπό τον όρο ότι θα έχουμε βιωσιμότητα του δημόσιου χρέους. Αυτό δεν είναι ένα σχήμα λόγου είναι μία πραγματικότητα».

Τα νομοσχέδια

Τα νομοσχέδια που αναμένεται να κατατεθούν αφορούν στη σύσταση περιφερειακών συμβουλίων στη θέση των συμβουλίων ιδρυμάτων, αλλαγές στον τρόπο εκλογής πρυτάνεων-αντιπρυτάνεων, επαναφορά ασύλου, περιορισμούς στα δίδακτρα των μεταπτυχιακών, ελεύθερη πρόσβαση οικονομικά ασθενέστερων φοιτητών κ.ά, όπως αναφέρουν Τα Νέα.

Την ίδια ώρα, ωστόσο, τα πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας ασφυκτιούν. Το Πανεπιστήμιο Αθηνών που φέτος συμπληρώνει 180 χρόνια από την ίδρυση και λειτουργία του, έχει υποστεί μείωση της χρηματοδότησής του κατά 70% την τελευταία επταετία και αποψίλωση του ανθρώπινου δυναμικού του, καθηγητών και προσωπικού, περίπου κατά 30%.

Το ίδρυμα παραμένει όρθιο χάρη στο υψηλού επιπέδου ανθρώπινο δυναμικό και την ισχυρή παράδοσή του: σε ετήσια βάση οι πανεπιστημιακοί καθηγητές, αποκαλύπτει ο πρύτανης Θάνος Δημόπουλος, προσελκύσαν στο Πανεπιστήμιο από ερευνητικά έργα πόρους πέντε φορές περισσότερους από εκείνους της κρατικής επιχορήγησης για λειτουργικές δαπάνες και δημόσιες επενδύσεις!

ΠαΣοΚ: Προχειρότητα και απαξίωση για την Παιδεία από τον πρωθυπουργό