«Ανοίγουμε δρόμους. Ανοίγει ο δρόμος που περιόριζε τη Δυτική Ελλάδα στην επαφή της με το κέντρο, ανοίγει και ο δρόμος να βγούμε από την κρίση και την οικονομική επιτροπεία», τόνισε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή εγκαινίων του αυτοκινητοδρόμου Κορίνθου-Πατρών.

Αυτός είναι ο ισχυρός συμβολισμός των εγκαινίων είπε ο πρωθυπουργός και σημείωσε πως η σημερινή μέρα είναι μέρα χαράς για τη Δυτική Ελλάδα και το μήνυμα που στέλνει είναι ότι η Ελλάδα μπορεί να σταθεί και πάλι στα πόδια της.

«Είναι μια μέρα που ολοκληρώνεται ένα έργο το οποίο πολλοί πίστεψαν ότι δεν θα ολοκληρωθεί ποτέ», επισήμανε ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, εγκαινιάζοντας τον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου-Πατρών.

Μίλησε για «ένα μεγάλο έργο για την Πάτρα, την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα, ένα έργο που ήταν αδιανόητο να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί, αν δεν είχε γίνει μια σκληρή διαπραγμάτευση με τους παραχωρησιούχους και τους κατασκευαστές».

Ο πρωθυπουργός σημείωσε πως με την παράδοση του έργου στην κυκλοφορία, η διαδρομή Ελευσίνα-Πάτρα θα γίνεται σε 1 ώρα και 40 λεπτά και ταυτόχρονα δημιουργούνται νέες προϋποθέσεις ανάπτυξης για την ευρύτερη περιοχή.

Όπως τόνισε, σχεδιάζεται η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνας-Πάτρας, που παραμένει ακόμα στις προδιαγραφές του Χαρίλαου Τρικούπη, με την κατασκευή διπλής γραμμής με ηλεκτροκίνηση.

Παράλληλα η κυβέρνηση ρίχνει το βάρος στην κοινωνική πολιτική για το νομό Αχαΐας και έτσι θα προχωρήσει σε προσλήψεις προσωπικού στα νοσοκομεία της περιοχής και σε αύξηση των κονδυλίων για τη λειτουργία τους.

Στην είσοδο της μεγαλύτερης σήραγγας του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου-Πατρών, στην περιοχή της Παναγοπούλας, μήκους 4.033 χλμ., τελέστηκαν σήμερα, Μεγάλη Τρίτη, τα εγκαίνια του πιο πολυαναμενόμενου οδικού άξονα της χώρας από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Η τελετή, που συνεχίζει το χορό των εγκαινίων μετά την παράδοση στην κυκλοφορία της παράκαμψης των Τεμπών, πραγματοποιήθηκε το μεσημέρι στο πλέον εμβληματικό κι απαιτητικό τεχνικά κομμάτι της Ολυμπίας Οδού, στο σύμπλεγμα των τεσσάρων σηράγγων (και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας), συνολικού μήκους 8,2 χλμ.

Ως αποτέλεσμα, οι εκδρομείς του Πάσχα θα έχουν την ευκαιρία να ταξιδέψουν σε έναν λειτουργικό, σύγχρονο αυτοκινητόδρομο από την Ελευσίνα ως και την Πάτρα. Η παράδοση στην κυκλοφορία χαρακτηρίζεται λειτουργική, καθώς από τα συνολικά 201,5 χλμ. της διαδρομής από την Ελευσίνα μέχρι και την Ευρεία Παράκαμψη Πατρών, σε περίπου 10 χλμ. του δρόμου οι εργασίες θα συνεχιστούν, προκειμένου να παραδοθούν και αυτά μέχρι τον Αύγουστο του τρέχοντος έτους.
Τα πέντε συνολικά προβληματικά σημεία της Ολυμπίας οδού καθρεφτίζουν κύριες αιτίες των καθυστερήσεων που ταλαιπώρησαν όλες τις μεγάλες παραχωρήσεις. Οι αρχαιολογικές εκκρεμότητες καθυστερούν την πρόοδο στο Καμάρι Κορινθίας. Στις Καμάρες το εμπόδιο «ακούει» στο όνομα απαλλοτριώσεις, όπου ως την τελευταία στιγμή, σε τμήμα 500 μ., οι ιδιοκτήτες δύο οικημάτων αρνούνταν να παραδώσουν τον χώρο, ενώ σε εκκρεμότητα θα μείνει και ο κόμβος στα Αραχωβίτικα.
Εμπλοκές υπήρξαν, λόγω ανεπαρκών μελετών, και στα σημεία διεπαφής με τον σιδηρόδρομο που «φρέναραν» το έργο και ως αποτέλεσμα θα μείνουν εκτός λειτουργίας περίπου 2 χλμ. στο Δερβένι, όπου συνεχίζει το εργοτάξιο. Σε εκκρεμότητα θα μείνει για το φθινόπωρο η ολοκλήρωση του «υπερκόμβου του Ρίου» λόγω της πολυπλοκότητας και των τεχνικών απαιτήσεων.

Σύσκεψη στην Πάτρα


Αμέσως μετά την τελετή των εγκαινίων ο πρωθυπουργός είχε συνάντηση στο δημαρχείο της Πάτρας με τους πέντε δημάρχους της Αχαΐας και τον περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας. Απαντώντας σε ερώτηση που του έγινε μετά το τέλος της σύσκεψης δήλωσε ότι «Το νερό και η ενέργεια θα μείνουν υπό δημόσιο έλεγχο. Αυτό είναι εγγυημένο, όσο είμαστε εμείς εδώ».

Αναφερόμενος στην παράδοση του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Κορίνθου, ο Αλέξης Τσίπρας σημείωσε ότι «η σημερινή ημέρα είναι πολύ σημαντική για την Αχαΐα και για την Πάτρα, διότι ένα πολύ σημαντικό έργο για την περιοχή ξεκόλλησε, προχώρησε πολύ γρήγορα και ολοκληρώνεται», προσθέτοντας ότι «είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι γι’ αυτό και περήφανοι που το καταφέραμε».

Στη συνέχεια ανέφερε ότι «η έγνοια μας για την Πάτρα και την Αχαΐα είναι διαρκής παρά τις μεγάλες δυσκολίες όλων αυτών των χρόνων» και σημείωσε: «Δεν είναι μόνο ότι φέραμε σήμερα την Πάτρα πιο κοντά στην Αθήνα με την ολοκλήρωση των έργων, είναι ότι έχουμε προχωρήσει στην υπόσχεσή μας για την παραχώρηση του παραλιακού μετώπου στους πολίτες της Πάτρας». Μάλιστα, σε αυτό το σημείο, ο πρωθυπουργός είπε ότι «ο δήμος έχει μεγαλόπνοα σχέδια για το παραλιακό μέτωπο και εμείς θα τον βοηθήσουμε, ώστε να υπάρξει η ανάπλαση του χώρου».

Επίσης, ο Αλέξης Τσίπρας αναφέρθηκε και στα έργα για το τρένο, λέγοντας ότι «σχεδιάζουμε την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και τη διασύνδεση με γρήγορο τρένο στη διαδρομή Αθήνα-Πάτρα, αλλά και την υπογειοποίηση του δικτύου σε ένα μεγάλο κομμάτι που περνάει από το παραλιακό μέτωπο της Πάτρας».

Ακόμη, ο πρωθυπουργός είπε ότι «σχεδιάζουμε παρεμβάσεις, όπως το τραμ και η απόδοση χωρών στη δημοτική αρχή για να προσφερθούν στους πολίτες». Επιπλέον, τόνισε ότι «έχουμε σχέδια σε σχέση με το φράγμα Πείρου-Παραπείρου και την υδροδότηση πολλών περιοχών», προσθέτοντας ότι «η έγνοια μας είναι να βρει ο πατραϊκός λαός μία ανταπόδοση σε όσες θυσίες έχει κάνει και σε όσα δικαιούται εδώ και πάρα πολλά χρόνια, αλλά δεν προχωρούσαν, είτε επειδή δεν υπήρχε πολιτική βούληση είτε επειδή υπήρχαν αντικρουόμενα συμφέροντα».

Σχετικά με τη συνάντηση που είχε με τους δημάρχους, ο Αλέξης Τσίπρας δήλωσε πως «είχα μία πολύ ουσιαστική και παραγωγική συζήτηση και θέλω να πω ότι η τοπική αυτοδιοίκηση είναι για μας ένα πάρα πολύ σημαντικό εργαλείο, για να μπορούμε να προωθούμε στοχευμένες πολιτικές για την ποιότητα ζωής και για ένα δίχτυ προστασίας των πολιτών στη δύσκολη περίοδο της κρίσης που διανύουμε».

Σχετικά με τα αιτήματα που τέθηκαν, ο πρωθυπουργός είπε ότι «υπάρχουν ώριμα αιτήματα και διεκδικήσεις που θα σκύψουμε πάνω σε αυτά, ώστε να μπορέσουμε να τα υλοποιήσουμε».

Απαντώντας σε ερώτηση σχετικά με την αναζήτηση λύσης στο πρόβλημα των χρεών της παλιάς ΠΑΕ Παναχαϊκή, ο Αλέξης Τσίπρας είπε ότι «οι συνεργάτες μου με ενημέρωσαν ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει μία τροπολογία στη Βουλή, για να λυθεί το πρόβλημα».

Στη συνάντηση στο δημαρχείο της Πάτρας μετείχαν οι δήμαρχοι Πατρών Κώστας Πελετίδης, Αιγιαλείας Θανάσης Παναγόπουλος, Δυτικής Αχαΐας Χρήστος Νικολάου, Ερυμάνθου Θάνος Καρπής και Καλαβρύτων Γιώργος Λαζουράς, οι οποίοι έθεσαν στον πρωθυπουργό μία σειρά από ζητήματα που αφορούν τις περιοχές τους. Ακόμη συμμετείχαν ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας Απόστολος Κατσιφάρας και ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος. Όταν ολοκληρώθηκαν οι τοποθετήσεις των δημάρχων, τον λόγο πήραν ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας Αλέξης Χαρίτσης, οι οποίοι απάντησαν σε ζητήματα που τέθηκαν στη συνάντηση.

Μετά το δημαρχείο, ο Αλέξης Τσίπρας μετέβη στο νέο αρχαιολογικό μουσείο της Πάτρας, όπου δόθηκε μία μικρή δεξίωση με αφορμή την παράδοση του αυτοκινητοδρόμου. Επίσης, ο πρωθυπουργός ξεναγήθηκε στο μουσείο και είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εκπροσώπους φορέων.

Οι αντιδράσεις της αντιπολίτευσης

Κικίλιας: Πρώτα έλεγαν «δεν πληρώνω», τώρα εγκαινιάζουν δρόμους

«Αυτοί που σήκωναν τις μπάρες και έλεγαν «δεν πληρώνω», αυτοί που ζήταγαν από τον κόσμο να κάνει στάση πληρωμών προκειμένου να χρεοκοπήσει το ελληνικό κράτος και να ρίξουν την κυβέρνηση, σήμερα εγκαινιάζουν τους αυτοκινητόδρομους. Δεν υπάρχει καμία ντροπή;» διερωτάται ο Βασίλης Κικίλιας σχολιάζοντας τα εγκαίνια του αυτοκινητόδρομου Κορίνθου – Πατρών.

Σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ, ο εκπρόσωπος Τύπου της ΝΔ τόνισε πως τα μεγάλα έργα έγιναν χάρις στον εθνάρχη Κωνσταντίνο Καραμανλή «που μας έβαλε στην Ευρωπαϊκή» Ένωση και οι δρόμοι κατασκευάστηκαν με 90% ευρωπαϊκή χρηματοδότηση.

«Τότε όλοι αυτοί οι κύριοι έλεγαν μαζί «ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο» και «έξω οι βάσεις και έξω από την Ευρώπη»» είπε, επισημαίνοντας πως δεν άκουσε «ούτε μια κουβέντα πολιτικής μεγαλοψυχίας από τον κ. Τσίπρα και υπουργούς του για ένα έργο το οποίο μπλόκαρε. Και ήταν όλοι κρεμασμένοι στα διόδια και σήκωναν τις μπάρες. Και τώρα του έρχονται τα μπιλιετάκια και αναγκάζονται να πληρώσουν. Το έργο αυτό σταμάτησε το 2015 γιατί δεν υπήρχε χρηματοδότηση» πρόσθεσε.

Αναφερόμενος στο θέμα της αξιολόγησης, ο κ. Κικίλιας δήλωσε ότι η κυβέρνηση έχει «υπογράψει, δεχτεί και καταπιεί τα πάντα και τις κόκκινες γραμμές της».

«Η αριστεροσύνη τους εξαντλείται στο αν το Άγιο Φως θα έρθει με τιμές αρχηγού κράτους στη χώρα μας ή όχι» είπε, προσθέτοντας πως οι πολίτες πληρώνουν με μειώσεις σε συντάξεις και στο αφορολόγητο τον ένα χρόνο καθυστέρησης της β’ αξιολόγησης.

«Έρχονται ένα χρόνο μετά αυτοί οι κύριοι χωρίς να έχουν συμφωνία και χωρίς να έχουν καμία δέσμευση για το χρέος και πανηγυρίζουν. Γιατί; Επειδή χρέωσαν τον κοσμάκη ξανά;» διερωτήθηκε.

Σύμφωνα με τον κ. Κικίλια, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συζητήσει με τους εταίρους αυτό το οποίο λέει η ΝΔ: δηλαδή ότι οι επενδύσεις μαζί με τις μεταρρυθμίσεις και τη μείωση στο δημόσιο των σπάταλων, μπορούν να δώσουν χώρο νέων θέσεων εργασίας και από την άλλη να οδηγήσουν σε μείωση των φορολογικών συντελεστών.

«Πάση θυσία θα μειώσουμε τους φόρους» τόνισε, υπενθυμίζοντας πως ο κ. Μητσοτάκης έχει μιλήσει πολύ σοβαρά για αυτά που θα κάνει η ΝΔ. «Όταν μειώσαμε τη φορολογία από το 23% στο 13% και στο πετρέλαιο θέρμανσης, είπαν όλοι ότι θα καταρρεύσουν τα έσοδα. Όμως πετύχαμε» τόνισε, προσθέτοντας πως Η ΝΔ θα καταργήσει τον «νόμο Παρασκευόπουλου».

Κώστας Καραμανλής: «Όταν τα έργα αυτά ήρθαν στη Βουλή το 2007, ο ΣΥΡΙΖΑ τα καταψήφισε»

«Σήμερα, εγκαινιάζεται ένα πολύ μεγάλο έργο. Ένα έργο το οποίο – όπως όλοι γνωρίζουμε – σχεδιάστηκε και ξεκίνησε το 2007» αναφέρει στη δήλωσή του, με αφορμή τα εγκαίνια της Κορίνθου – Πατρών, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας κ. Κώστας Καραμανλής. Επισημαίνοντας ότι δεν είναι η κατάλληλη ημέρα για αντιπαράθεση με την Κυβέρνηση, τονίζει ότι: «Καλό είναι να γνωρίζουμε πως τα έργα αυτά όταν ήρθαν στη Βουλή το 2007 – και ιδίως το συγκεκριμένο έργο – ο ΣΥΡΙΖΑ τότε, δυστυχώς, το καταψήφισε για περιβαλλοντολογικούς λόγους».

«Ας αφήσουμε, όμως, το χθες, ας δούμε το αύριο κι ας κάτσουμε με προσοχή όλοι μαζί – τόσο ο πολιτικός όσο και ο τεχνικός κόσμος – να εκπονήσουμε, όπως και πριν από 10 χρόνια, ένα σοβαρό σχέδιο υποδομών για την επόμενη δεκαετία. Διότι τελικά αυτό είναι αναγκαίο, και για την ανάπτυξη της χώρας, αλλά και για να φύγουμε επιτέλους από τον φαύλο κύκλο της ύφεσης» δήλωσε.

Γιάννης Μανιάτης «Η Ολυμπία Οδός δεν ανήκει σε εσάς, ανήκει στον ελληνικό λαό»

«Η Ολυμπία Οδός που εγκαινιάζετε σήμερα κ. Πρωθυπουργέ, δεν ανήκει σε εσάς, ανήκει στον ελληνικό λαό. Το ότι εγκαινιάζετε τον άξονα εσείς είναι μια μικρή λεπτομέρεια. Ως Αντιπολίτευση ξοδεύσατε τόνους μελάνης για να κατηγορήσετε και να καταψηφίσετε στη Βουλή τις Συμβάσεις Παραχώρησης, ενώ οργανώσατε τα κινήματα “δεν πληρώνω” για να εκπροσωπήσουν τη δική σας “λύση” του προβλήματος» επισημαίνει από την πλευρά του ο υπεύθυνος της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές, κ. Γιάννης Μανιάτης.

Χαρακτηρίζοντας τις συμβάσεις παραχώρησης που έφερε η ΝΔ το 2007, «εκ του αποτελέσματος ατελείς και προβληματικές», συνεχίζει την ανακοίνωσή του ως εξής: «Σήμερα, πανηγυρίζετε με περισσό θράσος για την ελάχιστη συμβολή σας στο έργο της Ολυμπίας Οδού. Οικειοποιήστε τη συστηματική δουλειά των πολιτικών σας αντιπάλων των τελευταίων κυβερνήσεων, με αμετροέπεια και απουσία πολιτικού ήθους, χωρίς να αναγνωρίσετε ότι ουσιαστικά σας πήγε το κύμα από μόνο του στην τελική ολοκλήρωση ενός έργου που το παραλάβατε στο 80% της ολοκλήρωσής του. Προσθέσατε 214 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση καθυστερήσεων και πριμ επιτάχυνσης σε παραχωρησιούχο και κατασκευαστή, αποτέλεσμα των σοβαρών καθυστερήσεων του έργου λόγω των τραγικών σας διαπραγματεύσεων, του Μνημονίου ΙΙΙ-Τσίπρα και των capital controls».

Συνεχίζοντας, κάνει λόγο για τεμαχισμό του άξονα «Πάτρα – Πύργος» σε 8 τμήματα, τα 4 εκ των οποίων «έχει ήδη αναλάβει ο δικός σας εργολάβος, ο αρμόδιος επίσης για τις τηλεοράσεις και τα βοσκοτόπια. Σπουδαίο έργο διαφάνειας και ανταγωνισμού! Αντί για εγκαίνια στα έργα άλλων, έχετε χρέος να στηρίξετε τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες Υποδομών του κατασκευαστικού κλάδου που βρήκατε έτοιμες και με ευθύνη της κυβέρνησής σας καταρρέουν, με την ανεργία να πλησιάζει το 80%» καταλήγει.