«Η υπερβολική ταχύτητα της Porsche, άνω των 200 χιλιομέτρων την ώρα, η καταστροφή πιθανόν ενός από τα ελαστικά της, που φαίνεται να ήταν ηλικίας 11 ετών και μία σειρά από τραγικές συμπτώσεις οδήγησε στην τραγωδία- την Κυριακή το μεσημέρι – με τους τέσσερις νεκρούς , στο πάρκινγκ, στο 83ο χλμ της εθνικής οδού Αθηνών -Λαμίας.
»Το τραγικό είναι ότι η πιθανή καταστροφή του ελαστικού της Πόρσε υπήρξε λίγο πριν την αρχή του πάρκινγκ κι έτσι αντί να καταλήξει-λόγω της πλαγιολίσθησης και της περιστροφής- στα τσιμεντένια διαχωριστικά στην άκρη του δρόμου βρήκε «κενό» κι εισήλθε στον παράδρομο όπου είχε σταθμεύσει το οικογενειακό IX όπου επέβαινε μία 33χρονη κι ο τρίχρονος γιος της που βρήκαν τραγικό θάνατο.

»Ακόμη πιο τραγικό είναι το γεγονός ότι το ανεξέλεγκτο ΙΧ για λίγα εκατοστά δεν κτύπησε το στηθαίο ασφαλείας που χώριζε την εθνική οδό και τον χώρο του πάρκινγκ ώστε να συγκρατηθεί η πορεία του. Πρέπει ακόμη να συνεκτιμηθεί ότι ίσως σε σημεία του δρόμου υπήρχε ολισθηρότητα λόγω βροχόπτωσης».


Τα 16 επικίνδυνα χιλιόμετρα
Σε αυτήν την επισήμανση προχώρησε, μιλώντας προς «Το Βήμα» ο ειδικός πραγματογνώμονας τροχαίων ατυχημάτων κ Αναστάσιος Δέδες, αλλά και στελέχη της ΕΛΑΣ σχετικά με το σοκαριστικό πολύνεκρο ατύχημα κοντά στο Ύπατο Θηβών. Στο ατύχημα έχασαν την ζωή τους οι δύο επιβάτες της Πόρσε (δύο σπουδαστές, ο οδηγός ήταν ο γιος του ιδιοκτήτη της αλυσίδας καταστημάτων Jumbo) που κατευθυνόταν στην Αράχοβα, καθώς κι η σύζυγος κι ο μικρός γιος ενός υπαλλήλου της ΕΥΔΑΠ που είχε κατέβει για να εισέλθει στην τουαλέτα του πάρκινγκ.
Όπως επισημαίνει ο κ Δέδες «σε αυτά τα 16 χιλιόμετρα που είναι μία απόλυτη ευθεία μετά την Τανάγρα πολλοί οδηγοί αναπτύσσουν υπερβολικές ταχύτητες αφού τους δημιουργεί αίσθημα ασφαλείας και από το υψηλό διαχωριστικό των δύο ρευμάτων που φθάνει σε αυτό το σημείο το 1,30 μέτρα. Κάτι τέτοιο φαίνεται ότι συνέβη και με τη μοιραία Πόρσε όπου αν αναλυθεί ο χρόνος που εισέρχεται στο «πλάνο» της κάμερας πάρκινγκ και αυτός της σύγκρουσης (δηλαδή διαφορά μερικών εκατοστών του δευτερολέπτου) με το ΙΧ πρέπει να ήταν της τάξης των 170-180 χλμ.

Κι αν συνεκτιμηθεί ότι είχε προηγηθεί προσπάθεια φρεναρίσματος η αρχική ταχύτητα της ήταν ίσως άνω των 200 χιλιομέτρων. Από τα υπολείμματα ελαστικών της Πόρσε που φαίνεται ότι ήταν «χειμερινού» τύπου και φέρεται να είχαν κατασκευασθεί προ 12ετίας αλλά κι από ίχνη ελαστικών προ του πάρκινγκ μπορεί να συναχθεί ένα αρχικό συμπέρασμα ότι «κλατάρισε» κάποιο από τα φθαρμένα ελαστικά της Πόρσε ενώ έτρεχε με ιλιγγιώδη ταχύτητα.

Ο οδηγός του επιχείρησε να φρενάρει για να το ακινητοποιήσει όμως έχασε – λόγω της διάλυσης τα ου ελαστικού -τον έλεγχο του οχήματος το οποίο αντί να πέσει , πιθανόν με λιγότερες συνέπειες, στην δεξιά πλευρά του δρόμου μπήκε ανεξέλεγκτο και περιστρεφόμενο στο πάρκινγκ , με τα γνωστά δραματικά αποτελέσματα. Ισως στο ατύχημα συνέβαλε ότι στο οδόστρωμα μπορεί να υπήρχε και μικρή ποσότητα νερού, όπως φαίνεται κι από άλλο διερχόμενο ΙΧ. Εκτιμώ ότι αν δεν υπήρχε η πιθανή καταστροφή του ελαστικού, μια άλλη απότομη κίνηση του οδηγού ή ένα φρενάρισμα για άλλο λόγο δεν θα προκαλούσε αυτή την ανεξέλεγκτη πορεία της Πόρσε και την πτώση της στο ΙΧ της άτυχης οικογένειας».

Οι αστυνομικοί θεωρούν ότι δεν υπάρχει εμπλοκή άλλου οχήματος, αφού από την ανάλυση των βίντεο προκύπτει ότι το κοντινότερο όχημα στο μοιραίο ΙΧ βρισκόταν πίσω του σε απόσταση περίπου 800-1000 μέτρων.
Ωστόσο εξετάζουν καταγραφές από τις κάμερες σε άλλο σημείο του εθνικού δικτύου για να προσδιορίσουν την ταχύτητα της Πόρσε. Ακόμη εξετάζουν το υλικό κάμερας που «βλέπει» στο ίδιο σημείο του ατυχήματος, αλλά από σχετικά μεγάλη απόσταση. Παράλληλα διερευνούν κι άλλες πτυχές του ατυχήματος. Σημειώνεται ότι στο ίδιο περίπου σημείο έχουν σημειωθεί κι άλλα ατυχήματα με καραμπόλες ΙΧ, αλλά και τροχαίο συμβάν με τζιπ που εισήλθε στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας και προκάλεσε θανατηφόρο ατύχημα. Δραματικά περιστατικά με εκτροπές ΙΧ σε πάρκινγκ –τα οποία στην συνέχεια κατακρημνίσθηκαν- έχουν σημειωθεί και στο 106ο χιλιόμετρο Κορίνθου Τρίπολης. Το συγκεκριμένο πάρκινγκ έχει πλέον «σφραγισθεί».