Στόχος είναι να διαφυλάξουμε την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας μας, επεσήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών κ. Θεόδωρος Βενιάμης στον χαιρετισμό του κατά το 3ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής «Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ναυτιλία – Ανταγωνιστικότητα και προοπτικές σε καιρούς αβεβαιότητας»
Όπως είπε, «η ελληνική ναυτιλία καλά κρατεί, σημειώνοντας υψηλές επιδόσεις παρά τις αντιξοότητες που αντιμετωπίζει στη διεθνή ναυτιλιακή σκηνή. Η σημασία της για την ελληνική οικονομία παραμένει ιδιαιτέρως σημαντική, συνεισφέροντας σταθερά στο ελληνικό ΑΕΠ, προσφέροντας χιλιάδες θέσεις εργασίας και θέλω να τονίσω ότι έχει τη δυναμική να προσφέρει και πολλές περισσότερες και το κυριότερο προσδίδοντας στρατηγική υπεροχή και αίγλη στην πατρίδα μας».

Και πρόσθεσε «η ελληνική ναυτιλιακή οικογένειας έχοντας στη φαρέτρα της το ένδοξο παρελθόν της και το ισχυρό παρόν, θα αγωνιστεί με σθένος να διατηρήσει αλώβητο το υψηλό προνόμιο να κατέχει την πρώτη ναυτιλία διεθνώς και θέλω να τονίσω ότι νιώθω ιδιαίτερα ικανοποιημένος και λόγω του θεσμικού μου ρόλου ως Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, εκφράζω και τα αισθήματα των συναδέλφων από το γεγονός ότι έχει γίνει επιτέλους ευρέως αντιληπτό ότι η ναυτιλία των Ελλήνων αποτελεί εθνικό κεφάλαιο με υπερκομματικό χαρακτήρα, με αποτέλεσμα η ναυτιλιακή κοινότητα και η πολιτεία να μοιράζονται τον κοινό στόχο: να διατηρηθούν, αλλά κυρίως να ενισχυθούν περαιτέρω οι δεσμοί της ναυτιλίας με τον τόπο μας. Καθοριστικός συντελεστής για να επιτευχθεί ο αμοιβαίος στόχος είναι να διαφυλάξουμε την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας μας. Αυτό σημαίνει σταθερότητα στο θεσμικό μας ναυτιλιακό πλαίσιο, θεραπεία των διοικητικών και γραφειοκρατικών κωλυμάτων, που δυσχεραίνουν την καθημερινή ομαλότητα στη λειτουργία της ναυτιλιακής επιχείρησης και τέλος αναζωπύρωση της ναυτοσύνης των Ελλήνων».
Επεσήμανε ακόμη ότι «μια ανταγωνιστική ελληνική ναυτιλία συνδεδεμένη στενά με τον τόπο της σημαίνει και περαιτέρω ανάπτυξη του ναυτιλιακού cluster, του οποίου υπενθυμίζω για άλλη μια φορά η ποντοπόρος ναυτιλία και η διαχείρισή της αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο για την υπόστασή του. Προσφερόμενοι παράμετροι ισχύουν αναλογικά και για την Ευρώπη, εάν θέλει να έχει ανταγωνιστική και άρα βιώσιμη ναυτιλία. Το έτος 2017 έχει χαρακτηριστεί έτος ναυτιλίας από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και θα δώσει αρκετές ευκαιρίες για εποικοδομητική συνεργασία μεταξύ των νομοθετικών θεσμών της και των αντιπροσωπευτικών οργάνων της ναυτιλιακής βιομηχανίας».

Ο κ. Βενιάμης πρόσθεσε ότι «την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου με πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Εφοπλιστών την ECSA, θα λάβει χώρα για δεύτερη φορά η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή εβδομάδα. Στόχος της ναυτιλίας θα είναι να τονίσει στους νομοθέτες και στο ευρύ κοινωνικό σύνολο τη σημασία της ευρωπαϊκής ναυτιλίας και των ναυτιλιακών Clusters που έχουν αναπτυχθεί για την οικονομική ευρωστία της Ευρώπης και των πολιτών της, αλλά για το πολιτικό, κοινωνικό και στρατηγικό πλεονέκτημα που προσδίδει η ύπαρξη μιας ανταγωνιστικής κοινωνικής ναυτιλίας.»
Επιπλέον σημείωσε ότι «θα επαναλάβω για άλλη μια φορά ότι η ευρωπαϊκή ναυτιλία δεν κινδυνεύει από πρακτικές αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των εταίρων της, αλλά από τον ανταγωνισμό με χώρες της Άπω Ανατολής και με τα ναυτιλιακά Clusters που έχουν αναπτυχθεί εκεί και γιγαντώνονται με γρήγορους ρυθμούς. Αυτό είναι και το κύριο πολιτικό επιχείρημά μας, πέρα από τη σωρεία των νομικών ερεισμάτων που έχουμε αναπτύξει προς τις Υπηρεσίες της Επιτρόπου Ανταγωνισμού της κας Vestagker, στα πλαίσια της υπό εξέλιξη διεύρυνσης του ελληνικού θεσμικού πλαισίου. Και είμαι αισιόδοξος ότι το αποτέλεσμα του εποικοδομητικού διαλόγου που είχαμε τους τελευταίους μήνες, θα είναι συνακόλουθο με το θεμελιώδες ευρωπαϊκό εγχείρημα της διατήρησης της ανταγωνιστικότητας της κοινοτικής ναυτιλίας, του 50% της οποίας εκπροσωπεί η ελληνόκτητη.»
Στον χαιρετισμό του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι «ανοίξαμε έναν διάλογο και με τη ναυτοσύνη και με τον εφοπλισμό. Γιατί εμείς πιστεύουμε ότι το κράτος οφείλει να εργάζεται με πίστη, με υπομονή και επιμονή στο να ξεπερνιούνται τα προβλήματα ανάμεσα σ’ αυτούς τους δυο θεσμούς. Γιατί θέλουμε η ναυτοσύνη και πάλι να πλαισιώσει τα ελληνικά πλοία και τα ελληνόκτητα πλοία. Και επειδή διαπιστώνω διάθεση θετική, το Υπουργείο θ’ αναλάβει συγκεκριμένη πρωτοβουλία, το ίδιο το Υπουργείο σε μια τριμερή προσπάθεια να βρούμε κοινό τόπο. Θα είναι πολύ σημαντική κατάκτηση να κατανοήσουμε όλοι τη συγκυρία και ν’ απελευθερώσουμε αυτή τη σχέση.»
Και συμπλήρωσε ότι «τα όσα προβλήματα έχουν προκύψει από την Επιτροπή της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα τ’ απαντήσουμε στο υψηλότερο πολιτικό επίπεδο. Γιατί πρέπει να καταλάβουν και οι Ευρωπαίοι ότι η ελληνική Ναυτιλία δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, είναι δύναμη και για την ίδια την Ευρώπη. Και αυτό, θα προσπαθήσουμε με κάθε τρόπο να το εμπεδώσουμε.»
Απευθυνόμενος στους εφοπλιστές είπε ότι «…και βούληση έχουμε και απόφαση έχουμε, ώστε να καταστήσουμε την ελληνική σημαία, την ελληνική ποιοτική σημαία, πιο ελκτική. Και είμαι βέβαιος ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες θ’ απαντήσουν και σ’ αυτό το ζήτημα. Όπως θ’ απαντήσουν και στο αίτημά μας να χρησιμοποιούνται στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό, εξαρτήματα ελληνικών εργοστασίων στα υπό κατασκευή πλοία Ελλήνων πλοιοκτητών στην Κίνα, την Ιαπωνία και την Κορέα. Τρίτος στρατηγικός μας στόχος είναι η ακτοπλοΐα. Θέλουμε και εδώ μέσα από έναν δημιουργικό διάλογο, αυτή την προσπάθεια που ξεκίνησε τα τελευταία δυο χρόνια και που είναι καθομολογούμενο ότι έφερε θετικά αποτελέσματα για πρώτη φορά, να τη βελτιώσουμε και ήδη έχουμε τις επόμενες μέρες, συναντήσεις και με τις αεροπορικές γραμμές αλλά και με την ακτοπλοΐα, για να συντονίσουμε ακριβώς την επαφή τους με τα νησιά μας, μικρά και μεγάλα.»
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Πειραιά κ. Γιάννης Μώραλης επεσήμανε ότι «σκοπός μας είναι η ανάδειξη του Πειραιά ως επιχειρηματικού, τουριστικού, ναυτιλιακού και εμπορικού προορισμού, διεθνούς αναγνωρισιμότητας και εμβέλειας, με ενεργειακή, περιβαλλοντική και κοινωνική προστιθέμενη αξία για τους κατοίκους, τους εργαζόμενους και τους επισκέπτες. Η αναμενόμενη επέκταση της εμπορικής και επιβατικής δραστηριότητας του λιμανιού λόγω της ιδιωτικοποίησης, η τόνωση της τουριστικής κίνησης λόγω της αναβάθμισης της κρουαζιέρας και τα έργα υποδομής όπως η επέκταση των μέσων σταθερής τροχιάς (Μετρό, τραμ) στην πόλη διαμορφώνουν ευνοϊκές προϋποθέσεις για επιχειρηματική και οικονομική αναβάθμιση σε πολλούς τομείς…Ο συνδυασμός της αναπτυξιακής στρατηγικής του Δήμου με τις ευκαιρίες που ανοίγονται τα επόμενα χρόνια διαμορφώνουν τις προϋποθέσεις για την άνοδο των αξιών γης και ακινήτων, την προσέλκυση επενδύσεων και ασφαλώς της θεσμοθέτηση και ισχυροποίηση του ελληνικού ναυτιλιακού cluster.»