Ελσινκι, Αποστολή

Τα πρωινά στη Φινλανδία είναι πάντοτε παγωμένα αυτή την εποχή. Από τις αρχές Δεκεμβρίου έως και τον Φεβρουάριο η χώρα διανύει την πιο ψυχρή της περίοδο, όμως στην πόλη Εσπο, της μητροπολιτικής περιοχής του Ελσίνκι, οι εργαζόμενοι της Rovio Entertainment φτάνουν στη δουλειά με το ποδήλατο. Μόλις οι πόρτες του Bird Island ανοίξουν, το γκρίζο και θολό τοπίο αλλάζει και μπαίνουν σε έναν κόσμο γεμάτο χρώματα και παιχνίδια, όπου όλοι μοιάζουν πάλι παιδιά.

Με την ευχή να χαμογελούν και να είναι χαρούμενοι, η φιγούρα του Chuck, του πιο παρορμητικού κατοίκου του νησιού των πουλιών, υποδέχεται και καλωσορίζει τους επισκέπτες. «Το Βήμα» βρέθηκε στα γραφεία των δημιουργών των Angry Birds το πρωινό της Τρίτης 29 Νοεμβρίου 2016, με μια πολυεθνική παρέα δημοσιογράφων, στο περιθώριο του Slush, ενός από τα πιο δυναμικά συνέδρια νεοφυούς επιχειρηματικότητας, που διοργανώνεται κάθε Νοέμβριο στο Ελσίνκι.
Ο Red, ο Bomb, η Matilda, ο Terence, η Stella και οι άλλοι ήρωες του επιτυχημένου βιντεοπαιχνιδιού συνυπάρχουν αρμονικά με τους εργαζομένους που κινούνται συνεχώς στον χώρο, παίζουν ποδοσφαιράκι σε ένα playroom με παιχνίδια «άλλης» εποχής ή τρώνε στο εστιατόριο. Πολλοί εξ αυτών εργάζονταν στο Εσπο, στις ακτές του Φινικού Κόλπου, πολύ πριν από το 2009, εποχή που η πρώτη έκδοση των Angry Birds έκανε την εμφάνισή της. Η περιοχή ήταν ανέκαθεν έδρα μεγάλων τεχνολογικών κολοσσών όπως η Nokia, από τα ερείπια της οποίας φτιάχτηκε η Rovio Entertainment.
«Η ιδέα ήταν να φτιάξουμε παιχνίδια για όσους παίζουν video games. Μην ξεχνάμε ότι ήμασταν μια παρέα nerds, ως αποτέλεσμα το 2003 ξεκινήσαμε φτιάχνοντας παιχνίδια τρόμου!» περιέγραψε η κυρία Kaisa Kurhila, εκτελεστική συνεργάτιδα του διευθύνοντος συμβούλου. Μια επιλογή που σύντομα κατάλαβαν ότι δεν θα οδηγούσε στην επιτυχία. Οσο δε κι αν οι ίδιοι διασκέδαζαν με την ανάπτυξη τέτοιων προϊόντων, έπρεπε να απευθυνθούν στο ευρύ κοινό. Σε αυτούς που παίζουν video games στο smartphone μέσα στο μετρό πηγαίνοντας στη δουλειά ή στο δεύτερο πιο σύνηθες μέρος για έναν γρήγορο γύρο παιχνιδιού, την τουαλέτα!
«Θέλαμε εύκολα, εύχρηστα και γρήγορα παιχνίδια, που να τραβάνε τον χρήστη να επιστρέψει στην εφαρμογή και να παίξει ξανά και ξανά» εξήγησε, απαριθμώντας πρόχειρα μερικές ειδικότητες που έχτισαν την επιτυχία των Angry Birds, που από τη μικρή οθόνη του κινητού μεταφέρθηκαν πρόσφατα στη μεγάλη οθόνη του σινεμά. Αναλυτές ανθρώπινης συμπεριφοράς, καλλιτέχνες, σχεδιαστές animation, μουσικοί, συνθέτες, προγραμματιστές, computer freaks. Επίσης, την ομάδα συμπληρώνουν ειδικοί που συμβάλλουν στην προσαρμογή των παιχνιδιών στα ιδιαίτερα πολιτισμικά και γλωσσικά χαρακτηριστικά χωρών όπως η Κίνα και η Ιαπωνία, για να εξασφαλιστεί η επιτυχία.
Ολοι αυτοί οι άνθρωποι, όπως είπε ο γενικός διευθυντής Εταιρικής Ανάπτυξης κ. Mikko Setälä, έχουν φτιάξει «έναν ολόκληρο κόσμο γύρω από τα Angry Birds», όμως για να διατηρηθεί αυτός ο κόσμος χρειάζονται εκατομμύρια downloads, καθώς και η ανάπτυξη κι άλλων επιτυχημένων εφαρμογών. Ετσι, η παρέα των Angry Birds έγινε animation το 2010 και εφέτος έκανε το ντεμπούτο της στο σινεμά, φτάνοντας στο νούμερο ένα σε 52 χώρες από τις 85 όπου προβλήθηκε. Στην τεράστια αγορά της Κίνας, η ταινία είναι η τρίτη πιο επιτυχημένη μη σινική παραγωγή όλων των εποχών.
Από το 2009, οι 14 premium εκδόσεις των παιχνιδιών της Rovio έχουν συγκεντρώσει 3,5 δισ. downloads και 480 εκατ. μόνο για το 2015. Στηρίζοντας τη φινλανδική αγορά, η εταιρεία κέρδισε ένα μεγάλο στοίχημα. Για την παραγωγή της ταινίας, στην οποία συνεργάστηκε με τη Sony Pictures, βασικά κομμάτια επέλεξε να γίνουν στη Φινλανδία, εκτός π.χ. από το computing που έγινε στο Βανκούβερ λόγω της ανάγκης για τεράστιες εγκαταστάσεις. Ισως σε αυτό οφείλεται ότι το κόστος ανήλθε σε 78 εκατ. δολάρια, ποσό μικρότερο από τις χολιγουντιανές παραγωγές, ενώ έφερε έσοδα 347 εκατ. δολαρίων.
Για το πρώτο εξάμηνο του 2016, η Rovio Entertainment ανακοίνωσε θετικά οικονομικά αποτελέσματα, πριν ακόμη τα έσοδα από την ταινία. Συνολικά, κέρδισε 76,4 εκατ. δολάρια, βελτιώνοντας κατά 24% την περσινή επίδοσή της στην αντίστοιχη περίοδο, δηλαδή αύξηση 10,3 εκατ. δολαρίων. Στα τέλη Ιουλίου, η ταινία κυκλοφόρησε και ψηφιακά σε επιλεγμένες αγορές της Ασίας και της Βόρειας Αμερικής, ακολουθούμενη από DVD και Blu-ray. Οπως αποκάλυψε στους δημοσιογράφους ο γενικός διευθυντής Εταιρικής Ανάπτυξης, σχεδιάζεται για το άμεσο μέλλον η είσοδος της εταιρείας στα entertainment parks.
Νέα εποχή στο mobile gaming

Μία ημέρα μετά την επίσκεψή μας στα γραφεία της Rovio, η εταιρεία ανακοίνωσε επισήμως στο πλαίσιο του Slush 2016 τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας, της Hatch Entertainment, η οποία αναπτύσσει μια υπηρεσία αντίστοιχη του Netflix για video games σε έξυπνα κινητά τηλέφωνα. «Οταν ήμουν νεότερος συνήθιζα να παίζω βιντεοπαιχνίδια με τους φίλους μου, αλλά κατά κάποιον τρόπο νιώθω ότι κάτι σημαντικό λείπει από το mobile gaming. Δεν επικοινωνούμε πραγματικά, δεν μοιραζόμαστε και δεν παίζουμε πια μαζί. Πότε ήταν η τελευταία φορά που παίξατε μαζί με τους φίλους ή την οικογένειά σας;» ρώτησε από τη Founder Stage του συνεδρίου ο συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της νέας εταιρείας κ. Juhani Honkala.
Το νέο εγχείρημα ξεκίνησε με όραμα να αλλάξει τον τρόπο που οι χρήστες παίζουν παιχνίδια στο κινητό ή στο τάμπλετ τους, μεταμορφώνοντάς τα σε νέες κοινωνικές εμπειρίες. Ενα από τα καινοτόμα χαρακτηριστικά που αναπτύσσει η Hatch Entertainment είναι ένα κοινόχρηστο single-player παιχνίδι. Αυτό με απλά λόγια σημαίνει ότι ο παίκτης θα μοιράζεται, θα βλέπει, θα ανταγωνίζεται και θα προσκαλεί τους φίλους του να βοηθήσουν για να «ξεκολλήσει» σε ένα επίπεδο.
Επίσης, ανακοινώθηκε η στρατηγική συνεργασία της φινλανδικής εταιρείας με την κινεζική Huawei, για να κάνει χρήση των cloud-based servers της εταιρείας. Η νέα υπηρεσία θα κάνει το ντεμπούτο με περίπου 100 διαφορετικά παιχνίδια περιλαμβανομένων των εξής: Badland, Broken Age, Cut The Rope 2, Dokuro, King of Fighters ’98, the Fortune Lion, Monument Valley, Pac-Man CE DX, Rayman Fiesta Run, République και Space Invaders Infinity Gene.

HeliosPlus