Απόλυτο μυστήριο καλύπτει την ταυτότητα αλλά και τα στοιχεία της ιδιοκτήτριας της θαλαμηγού «Duende ΙΙ» που φέρει το ίδιο όνομα με το μοιραίο ταχύπλοο που οδηγούσε ο προφυλακισμένος πλέον Θρασύβουλος Λυκουρέζος, κατηγορούμενος και για κακουργήματα.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες, η γυναίκα για την οποία δεν υποβάλλονται ούτε ερωτήματα από τους λιμενικούς είναι μεγάλης ηλικίας και κατάγεται από την Ουρουγουάη. Αναπάντητο επίσης παραμένει το ερώτημα γιατί τα δύο σκάφη έχουν το ίδιο όνομα!

Η δικογραφία, σημεία της οποίας αποκαλύπτουμε σήμερα, πολλαπλασιάζει τα ερωτήματα για τις συνθήκες του δυστυχήματος, ενώ συγκλονίζει η κατάθεση της 29χρονης Ουκρανής Cherednyk Anastasia που έχασε τον άνδρα της στο συμβάν.
«Το Βήμα» αποκαλύπτει όλο το περιεχόμενο της κατάθεσης της άτυχης Ουκρανής που έχασε τον άνδρα της. Πώς αναποδογύρισε η βάρκα, πώς χτυπήθηκε από την καρίνα του ταχυπλόου και πώς πάλευε να μείνει στην επιφάνεια της θάλασσας επί 15-20 λεπτά. Καταγγέλλει επίσης ότι «το ταχύπλοο έτρεχε με μεγάλη ταχύτητα».
Αποκαλυπτικές πάντως είναι και οι σύντομες καταθέσεις των δύο ανθρώπων που περισυνέλεξαν τους τρεις επιβάτες του ταχυπλόου «Duende», αλλά σημεία τους που δημοσιοποιούμε, αντί να λύνουν, πυκνώνουν το μυστήριο του δυστυχήματος που στοίχισε τη ζωή τεσσάρων ανθρώπων.

«Ο Λυκουρέζος μου ζήτησε να τον βγάλω στη στεριά»
Στην κατάθεσή του ο Μιχαήλ Οσκαρ Νταβίντ (γεννήθηκε στην Αργεντινή και είναι ναυτικός έλληνας υπήκοος), ο οποίος εργαζόταν στη θαλαμηγό «Duende II», είπε:
«Εφέτος το καλοκαίρι βοηθάω την ιδιοκτήτρια του σκάφους αναψυχής «Duende II», με σημαία Παναμά, το οποίο ελλιμενίζεται στην Αίγινα. Είναι μεγάλης ηλικίας και γι’ αυτό πάω μαζί της όταν βρίσκεται εδώ στην Ελλάδα. Την εργασία την απέκτησα με τη βοήθεια του κυβερνήτη του σκάφους Λεούση Νεκτάριου που γνωρίζω χρόνια. Σήμερα το μεσημέρι είχαμε αγκυροβολήσει με το σκάφος μας στο Αγκίστρι για μπάνιο. Γύρω στις 13.00 ο καπετάνιος Λεούσης μίλησε με κάποιον στο τηλέφωνο και αμέσως μετά μου είπε να πάρω το βοηθητικό φουσκωτό σκάφος που έχουμε και να πάω άμεσα στη νησίδα Μονή, μια απόσταση από εκεί που βρισκόμασταν, γύρω στα 4-5 ναυτικά μίλια, και να βοηθήσω τον κ. Λυκουρέζο Θρασύβουλο που είχε πρόβλημα με το σκάφος «Duende». Μου είπε ότι μάλλον κάπου χτύπησε και έμπαζε νερά. Εγώ πήγα άμεσα στο σημείο και έφτασα 10-15 λεπτά αργότερα. Εκεί είδα ένα ακόμη σκάφος να φθάνει και να προσπαθεί να τραβήξει το σκάφος του κ. Λυκουρέζου γιατί πλησίαζε στα βράχια. Τότε ο κ. Λυκουρέζος μου ζήτησε να τον πάρω και να τον βγάλω έξω στη στεριά. Εγώ τον παρέλαβα και ξεκίνησα να τον πάω στο λιμάνι της Αίγινας. Υπήρχε όμως ένας κυματισμός και ο κ. Λυκουρέζος ταλαιπωρήθηκε, μια και το σκάφος μου ήταν μόλις 3,5 μέτρα. Τότε ενημέρωσα τον καπετάνιο μου, ο οποίος μου είπε να πάω στο λιμανάκι του φάρου που ήταν πιο κοντά. Εκεί μας περίμενε η σύζυγος του καπετάνιου μου Ε.Β., η οποία παρέλαβε τον κ. Λυκουρέζο. Εγώ επέστρεψα στο σκάφος «Duende» και ενημέρωσα διά ζώσης τον καπετάνιο μου».

Ερ.:
Τι διαπιστώσατε όταν φθάσατε στο σημείο του συμβάντος;

Απ.:
«Στο σημείο που ήταν το σκάφος του κ. Λυκουρέζου δεν πρόσεξα άλλα σκάφη. Μάλλον είχε παρασυρθεί κάπως από το αρχικό σημείο του συμβάντος. Είδα επίσης τον κ. Λυκουρέζο σοκαρισμένο αλλά δεν τον ρώτησα ούτε μιλήσαμε παραπάνω».

Ερ.:
Πόσα άτομα ήταν πάνω στο σκάφος;

Απ.:
«Εγώ είδα μόνο τον κ. Λυκουρέζο και μόλις είχε φθάσει ένα ακόμη φουσκωτό για να βοηθήσει με τρία άτομα. Αλλα άτομα στο σκάφος του Λυκουρέζου δεν υπήρχαν».
Οταν ερωτάται για τις καιρικές συνθήκες απαντά ότι είχε ελαφρό αεράκι και καλή ορατότητα.

«Το «Αντωνία» απείχε από τα πτώματα 80-100 μέτρα»
Ο δύτης κ. Αντώνης Μαλτέζος που εκλήθη προς βοήθεια και παρέλαβε τρεις επιβάτες του «Duende», στην αρχή καταθέτει πώς πήγε στο σημείο της πρόσκρουσης με μεσολάβηση του Ι. Πολυανίδη για να βοηθήσουν τον Λυκουρέζο.
«Μετά από περίπου 15 λεπτά φτάσαμε στο σημείο το οποίο ήταν μεταξύ νήσου Μονής και λιμένος Πέρδικας. Είδα από μακριά δύο λάντζες σταματημένες, η μία δίπλα στην άλλη, και μου κίνησε την περιέργεια. Μόλις πλησίασα στο σημείο είδα κόσμο στη θάλασσα, δύο πτώματα, καθώς και συντρίμμια που, όπως έμαθα αργότερα, ήταν από το «Αντωνία». Αρχικά βοήθησα να ανέβει ο κόσμος στις λάντζες που βρίσκονταν εκεί μέχρι να ολοκληρωθεί η περισυλλογή όλων όσοι βλέπαμε. Ο μόνος που είχε μείνει στη θάλασσα ήταν ο κυβερνήτης του «Αντωνία», ο οποίος φαινόταν να είναι νεκρός. Ο ανωτέρω νεκρός περισυλλέχθηκε με τη βοήθειά μου από «Αγιο Νικόλαο», το οποίο, αφού άφησε διασωθέντες στο λιμάνι της Πέρδικας, επέστρεψε στο σημείο. Μετά είδα το σκάφος που προκάλεσε το δυστύχημα, το «Duende», σε απόσταση 80-100 μέτρα ακυβέρνητο. Πήγα στο «Duende» και επιβίβασα σε αυτό τον Ι. Πολυανίδη, που ήταν μαζί μου, για να βοηθήσει τον κυβερνήτη Λυκουρέζο. Στο σκάφος επέβαιναν τέσσερα άτομα, συμπεριλαμβανομένου του Λυκουρέζου, μεγάλης ηλικίας. Οι τρεις από αυτούς βρίσκονταν σε πανικό, φώναζαν βοήθεια ότι βουλιάζουν. Στο «Duende» υπήρχε σημαντική εισροή υδάτων με κίνδυνο να βυθιστεί. Παρέλαβα τρία άτομα που ήταν σε πανικό, τα μετέφερα στο λιμάνι της Πέρδικας, ενώ παρέμεινε στο «Duende» ο Ι. Πολυανίδης και ο Θρ. Λυκουρέζος. Αφού έφτασα στο λιμάνι της Πέρδικας και αποβίβασα τα τρία άτομα, παρέλαβα τον Κωνσταντίνο Κωνσταντινίδη για να με βοηθήσει στη διάσωση του «Duende». Επέστρεψα στο «Duende», όπου τοποθέτησα ηλεκτροκίνητη ισχυρή αντλία για να αντλήσω νερά. Παράλληλα ξεκίνησα να το ρυμουλκώ ενώ έφτασε στη Μονή ένα μικρό φουσκωτό που παρέλαβε τον Λυκουρέζο».
Στη συνέχεια σε ερωτήσεις απαντά ότι οι άνεμοι ήταν εντάσεως 2-3 μποφόρ και ότι το «Αντωνία» είχε ήδη βυθιστεί.
Αναστασία Τερέτνικ: «Ενιωθα ότι πέθαινα»

Αποκαλυπτική η κατάθεση της 29χρονης Ουκρανής που έχασε τον άνδρα της και τραυματίστηκε σοβαρά:

«Στις 16.8.2016, ημέρα Τρίτη και περίπου στις 12.30 το μεσημέρι επιβιβάστηκα στο λιμάνι της Πέρδικας με τον άνδρα μου Cherednyk Ievgen στο πλοίο «Αντωνία» προκειμένου να πάμε στο νησί Μονή για να το επισκεφθούμε. Περί ώρα 12.45 αναχωρήσαμε από την Πέρδικα και μετά από πέντε-δέκα λεπτά, τη στιγμή που το πλοίο έστριβε αριστερά έχοντας αριστερά και μπροστά μας τη Μονή και ενώ καθόμουν στη δεξιά πλευρά με τον σύζυγό μου, βλέπουμε να έρχεται από τα δεξιά μας και κάθετα σε εμάς ένα σκάφος με μεγάλη ταχύτητα, χρώματος κρεμ, με μεταλλικό περίβλημα, πολύ μεγάλο, του οποίου η πλώρη λόγω της μεγάλης ταχύτητας ήταν αρκετά σηκωμένη.
Μέσα σε πέντε-δέκα δευτερόλεπτα το σκάφος αυτό που περιέγραψα προσέκρουσε στη μέση και δεξιά του «Αντωνία», ακριβώς στο σημείο στο οποίο καθόμουν, με αποτέλεσμα η καρίνα του κρεμ σκάφους να χτυπήσει σοβαρά το πόδι μου. Εκείνη τη στιγμή δεν μπορούσα να κάνω κάτι γιατί ένιωθα πως πέθαινα.
Το «Αντωνία» αναποδογύρισε από το χτύπημα και ξαφνικά βρέθηκα κάτω από αυτό προσπαθώντας να βρεθώ στην επιφάνεια. Τα κατάφερα να βγω στην επιφάνεια και περίμενα 15-20 λεπτά προσπαθώντας να μείνω στην επιφάνεια της θάλασσας. Ολη την ώρα αυτή κοιτούσα τριγύρω για τον σύζυγό μου, δεν τον έβλεπα πουθενά και θεώρησα ότι είναι νεκρός. Μετά συνειδητοποίησα ότι το πόδι μου είχε καταστραφεί. Μετά από 15 λεπτά εμφανίστηκαν τρία ή τέσσερα σκάφη στο σημείο και κάποιο από αυτά με τράβηξε πάνω, δεν θυμάμαι όμως ποιο. Το σκάφος αυτό με πήγε στο λιμάνι της Πέρδικας μαζί με άλλους τραυματισμένους. Εκεί με παρέλαβε ασθενοφόρο και με πήγε στο Νοσοκομείο της Αίγινας και από εκεί με πλοίο της γραμμής πήγα στον Πειραιά».

Ερ.:
Ποια ήταν η ταχύτητα των δύο σκαφών;

Απ.:
«Η ταχύτητα του «Αντωνία» ήταν πολύ χαμηλή ενώ του κρεμ σκάφους που έπεσε επάνω μας πολύ υψηλή».

Ερ.:
Ποια ήταν η συνδρομή των επιβαινόντων στο κρεμ σκάφος προς τους ναυαγούς του «Αντωνία»;

Απ.:
«Οταν ήρθαν τα σκάφη που μας βοήθησαν δεν ήταν κάποιο από αυτά το κρεμ σκάφος. Αυτοί που ήταν στο κρεμ σκάφος δεν μας βοήθησαν».
Ρωτήθηκε στη συνέχεια για το αν διέκρινε πόσοι ήταν οι επιβάτες του ταχυπλόου και είπε ότι διέκρινε «περίπου τρία άτομα».
Σχετικά με τη θέση των πλοίων την ώρα του συμβάντος είπε: «Το κρεμ σκάφος προσέγγιζε από τα δεξιά τού «Αντωνία» και η πορεία του ήταν κάθετη στην πορεία τού «Αντωνία». Τη στιγμή του συμβάντος η πλώρη του κρεμ σκάφους χτύπησε κάθετα και στη μέση το σκάφος «Αντωνία»».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ