«Ολες οι υποθέσεις με εγκληματικές παραλείψεις και κραυγαλέα λάθη από οδηγούς σκαφών στην θάλασσα καταλήγουν σε ολιγόμηνες καταδίκες για απλή αμέλεια. Ασχετα με τις αρχικές κατηγορίες και την γενική κατακραυγή των συγγενών των θυμάτων καταλήγουν σε εξαιρετικά μικρές ποινές. Αυτό είχε συμβεί και με τον μεθυσμένο οδηγό του ταχυπλόου στον Πόρο, το 1995, που άλλαξε πορεία και έριξε το σκάφος του πάνω σε σωλήνες ύδρευσης με αποτέλεσμα να σκοτωθούν πέντε επιβάτες του -πολλοί αποκεφαλίσθηκαν- και να τραυματισθούν άλλοι επτά. Εκείνο το τραγικό βράδυ οι συνάδελφοί μου του έριχναν κουβάδες με νερό για να τον συνεφέρουν από το μεθύσι και να μάθουν τι είχε συμβεί. Κι όμως αυτός ο άνθρωπος που παρέπαιε από το αλκοόλ και ανέλαβε τον χειρισμό του σκάφους, καταδικάσθηκε σε μικρή ποινή για απλή αμέλεια. Όπως κι άλλοι υπεύθυνοι πολύνεκρων ναυτικών δυστυχημάτων -όπως εκείνο του 1999- στο Ναυάγιο της Ζακύνθου είχε την ίδια κατάληξη. Όμως στις ελληνικές θάλασσες συμβαίνουν πρωτοφανείς καταστάσεις που οδηγούν μαθηματικά σε ατυχήματα. Χιλιάδες πλοιάρια νοικιάζονται με ταχύρυθμα μαθήματα των …δύο λεπτών σε τουρίστες που δεν έχουν ιδέα από θάλασσα. Κι ύστερα τρέχουν οι λιμενικοί να τους περιμαζέψουν από βράχια ή καταμεσής στην θάλασσα. Επιπλέον ιδιοκτήτες τουριστικών σκαφών στρέφονται εναντίον των λιμεναρχείων όταν τους απαγορεύουν τον απόπλου για να αποφευχθούν ναυάγια, σε καθημερινές εκδρομές σε γύρω παραλίες. Και να ακολουθούν καθημερινά επεισόδια στα λιμεναρχεία με τους επιβάτες που έχουν προπληρώσει τα εισιτήρια και οι ιδιοκτήτες των σκαφών να τους σιγοντάρουν. Κατηγορώντας εμάς σαν υπευθύνους και αρνούμενοι να τους επιστρέψουν τα λεφτά. Μερικές φορές το ατύχημα δεν είναι η «κακιά στιγμή» αλλά μικρά καθημερινά-ατιμώρητα «εγκλήματα» που οδηγούν νομοτελειακά στην τραγωδία…».

Αυτό επεσήμανε μιλώντας προς «Το Βήμα» ανώτατος αξιωματικός του Λιμενικού σχετικά με το τραγικό συμβάν στην Αίγινα και τον θάνατο τεσσάρων ανθρώπων από τον 77χρονο οδηγό ταχυπλόου.
Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν από το ρεπορτάζ για όσα ακολουθούν όταν πλέον τέτοιου είδους συμβάντα «φεύγουν» από την επικαιρότητα, είναι ενδεικτικά. Όπως συμβαίνει και στα περισσότερα τροχαία ατυχήματα οι περισσότεροι τιμωρούνται για απλές αμέλειες. Τα στοιχεία αδιάσειστα:
Το βράδυ της 3ης Σεπτεμβρίου 1995 τέσσερις τουρίστες (Βρετανοί και Γερμανοί) σκοτώθηκαν, ανάμεσα τους και ένας Ελληνογερμανός, και άλλοι επτά τραυματίσθηκαν (ένας έχασε την ζωή του στο νοσοκομείο) όταν το ταχύπλοο σκάφος στο οποίο επέβαιναν μετά από νυκτερινή διασκέδαση προσέκρουσε σε υδροφόρο αγωγό, στα ανοικτά του λιμανιού της Πάρου. Οι άτυχοι άνθρωποι είχαν επιβιβασθεί στο ταχύπλοο ύστερα από «πάρτι» σε ξενοδοχείο στο Βίδι Τροιζηνίας και είχαν προορισμό αγγλική θαλαμηγό με την οποία είχαν πάει στην περιοχή. Οδηγός του ταχύπλοου ήταν ένας αλλοδαπός που εργαζόταν στην θαλαμηγό και ο οποίος διασκέδαζε κι αυτός στο ξενοδοχείο και παρέπαιε από το αλκοόλ. Λόγω της μεγάλης μέθης, παρέκκλινε από την πορεία του, πήγε στα αβαθή κοντά σε μια ακτή κι έπεσε πάνω στους σωλήνες. Με αποτέλεσμα τον φρικιαστικό τραυματισμό όλων των επιβατών. Πολλοί επιβάτες του πλοίου στράφηκαν δικαστικά εναντίον νοτιαμερικανού επιχειρηματία που ήταν ιδιοκτήτης της θαλαμηγού κι αυτός που τους φιλοξενούσε. Ο οδηγός του ταχύπλοου δικάστηκε -μερικά χρόνια αργότερα- σε λίγους μήνες φυλάκιση.
Όμως και στο άλλο ατύχημα, της 13ης Ιουλίου 1999, με την βύθιση του ταξιδιωτικού πλοιάριου «Ιάσων» που μετέφερε τουρίστες στην παραλία του «Ναυαγίου» και στις Σπηλιές, στη Ζάκυνθο (με αποτέλεσμα τον θάνατο τεσσάρων ανθρώπων, ανάμεσά τους ένα κοριτσάκι τεσσάρων ετών) υπήρχε παρόμοια κατάληξη. Το ναυάγιο αποδόθηκε αργότερα σε ρήγμα που υπήρχε στο σκάφος αλλά και στο γεγονός ότι είχε αφεθεί ανοικτή μια μικρή πόρτα στο πλάι του πλοιαρίου η οποία προοριζόταν για να διευκολύνονται οι δύτες (τέτοιου είδους χρήση είχε το σκάφος προηγουμένως στη Χαλκίδα). Κατηγορούμενος βρέθηκε όχι μόνο ο ιδιοκτήτης του πλοίου αλλά κι ένας επιθεωρητής πλοίων από τον Πειραιά που του είχε δώσει σχετικό πιστοποιητικό παρά το πρόβλημα που υπήρχε με το «μη σφραγισμένο πορτάκι για τους δύτες». Επιπλέον για τον συγκεκριμένο ναυτικό του «Ιάσονα» διαπιστώθηκε πρόβλημα με την προηγούμενη «εμπειρία» του στον χειρισμό τέτοιων σκαφών κι υπήρξε αλλαγή στην νομοθεσία για την προϋπηρεσία των πηδαλιούχων.