Με δύο πολύ σημαντικά βραβεία στις αποσκευές της επιστρέφει στα Αλώνια Πιερίας η ομάδα «Smileybin». Οι 15χρονοι έλληνες μαθητές -οι μικρότεροι σε ηλικία διαγωνιζόμενοι και από το μικρότερο σχολείο- κατάφεραν να κερδίσουν το κορυφαίο βραβείο καινοτομίας του διαγωνισμού μαθητικής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας «Company of the Year» του Junior Achievement Europe που ολοκληρώθηκε το βράδυ της Πέμπτης στη Λουκέρνη της Ελβετίας.
Πρόκειται για το «Life Changer Signature Award», που απένειμε η ασφαλιστική εταιρεία MetLife. «To «SmileyBin», η μαθητική start-up από την Ελλάδα εντυπωσίασε τους κριτές της MetLife με την καινοτομία της, τους οικολογικούς και κοινωνικούς της στόχους αλλά και το πρωτοπόρο επιχειρηματικό της σχέδιο» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η πολυεθνική εταιρεία.
«Eίμαστε πολύ χαρούμενοι που κερδίσαμε αυτό το πολύ σημαντικό βραβείο εκπροσωπώντας την Ελλάδα» δήλωσε ο μαθητής Ιορδάνης Πασχαλίδης. «Το «Life Changer Singnature Award» απονέμεται στην πιο καινοτόμα επιχείρηση που έχει τη δυναμική να αλλάξει προς το καλύτερο τις ζωές των ανθρώπων. Για την ομάδα του «Smileybin» αυτό έχει διπλό μήνυμα. Αλλάζουμε τις ζωές των ανθρώπων προσφέροντάς τους ένα πιο καθαρό περιβάλλον με τον έξυπνο κάδο μας αλλά ταυτόχρονα το βραβείο αυτό αλλάζει και η δική μας ζωή καθώς αναδεικνύει σε ευρωπαϊκό επίπεδο την καινοτόμα επιχειρηματική μας προσπάθεια».
Ταυτόχρονα, μεγάλη επιτυχία ήταν και η κατάκτηση του βραβείου Ηγετικής Προσωπικότητας από τη μαθήτρια Μαρία Κοκκάλα, η οποία ξεχώρισε ανάμεσα σε 275.000 παιδιά που συμμετείχαν εφέτος πανευρωπαϊκά στο πρόγραμμα μαθητική «Εικονική Επιχείρηση» και βραβεύτηκε με το «Leadership Award» μαζί με μόλις άλλα εννέα παιδιά.
Η Μαρία Κοκκάλα είχε συγκινήσει το πανελλήνιο την ημέρα που κέρδισαν το πρώτο βραβείο του πανελλαδικού διαγωνισμού, όταν με δάκρυα στα μάτια είπε πως η ομάδα της προέρχεται από ένα μικρό σχολείο 50 παιδιών και ότι για αυτό τον λόγο η επιτυχία τους έχει πολύ μεγάλη αξία.
«Χάρηκα πάρα πολύ για το Leadership Award, είναι μεγάλη τιμή για μένα» δήλωσε η Μαρία Κοκκάλα. «Μου έδωσαν συγχαρητήρια για τη μεγάλη ωριμότητά μου παρά το νεαρό της ηλικίας μου. Είμαι ενθουσιασμένη που με το καινοτόμο προϊόν μας και τις διακρίσεις μας εδώ στο σπουδαίο αυτό ευρωπαϊκό διαγωνισμό αναδείξαμε την Ελλάδα μας» κατέληξε.
Από την πλευρά της η πρόεδρος του «Σωματείου Επιχειρηματικότητας Νέων/Junior Achievement Greece» κυρία Λίτσα Παναγιωτοπούλου δήλωσε: «Η Ελλάδα έκλεψε πραγματικά τις εντυπώσεις στον φετινό διαγωνισμό. Όλοι μιλούσαν για την έξυπνη ελληνική ιδέα της ανταποδοτικής ανακύκλωσης του «Smileybin» που παρουσίασαν εδώ τα παιδιά. Ακόμα και στη βραδιά των βραβεύσεων σχεδόν όλοι οι ομιλητές στις προσφωνήσεις τους έκαναν αναφορά στην ελληνική ομάδα και στο πρωτοποριακό, οικολογικό προϊόν της. Τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό και τους αξίζουν πολλά συγχαρητήρια».
«Νιώθω ιδιαίτερα υπερήφανος και για το γεγονός ότι αυτές οι σπουδαίες διακρίσεις της ελληνικής ομάδας επισφραγίζουν άλλη μια μεγάλη επιτυχία που είχαμε φέτος καθώς το Junior Achievement Ελλάδος κατέκτησε τη δεύτερη θέση στην Ευρώπη από το JA Europe για την άψογη λειτουργία του και την μεγάλη επέκταση των προγραμμάτων του στα ελληνικά σχολεία» δήλωσε ο γενικός διευθυντής του ΣΕΝ/JA Greece κ. Αργύρης Τζικόπουλος, «χαίρομαι πάρα πολύ για τους μαθητές του Γυμνασίου Αλωνίων Πιερίας. Είναι αληθινά διαμάντια που τους δόθηκε η ευκαιρία να λάμψουν».
Το πρώτο βραβείο στον διαγωνισμό κέρδισε η Δανία με την εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα SubReader, που βοηθά άτομα με δυσλεξία να διαβάζουν υπότιτλους στην τηλεόραση και στον κινηματογράφο. Το δεύτερο βραβείο απονεμήθηκε στην ομάδα Irdify από τη Σλοβακία και το τρίτο στην ομάδα Enlighten Hope από το Ηνωμένο Βασίλειο.
Η επιτυχία των μαθητών της Πιερίας στη Βουλή
Η επιτυχία των μαθητών της Πιερίας, που φοιτούν σε ένα μικρό δημόσιο σχολείο της περιφέρειας ώθησε 38 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να απευθύνουν ερώτηση προς τον υπουργό Παιδείας κ. Νίκο Φίλη, ζητώντας τη θεσμοθέτηση ενός πλαισίου επιβράβευσης μαθητών που διακρίνονται σε εκπαιδευτικά προγράμματα έρευνας και καινοτομίας, όπως π.χ. με μοριοδότηση κατά την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
«Το πλαίσιο αυτό», επισημαίνουν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, «θα λειτουργήσει ως κίνητρο για τη συμμετοχή τους σε εκπαιδευτικά προγράμματα που προάγουν την κριτική σκέψη, το ομαδικό πνεύμα, τη γνώση για την τεχνολογία και άλλες δεξιότητες».