Μία «μηχανολογική εξήγηση» φαίνεται να αναζητούν πλέον κυρίως οι πραγματογνώμονες της οικογένειας του Παναγιώτη Μαυρίκου για την αιτία του μοιραίου συμβάντος στην Αττική Οδό στις 8 Ιουνίου 2016 όπου έχασε τη ζωή του μέσα στο φλεγόμενο τζιπ ο 42χρονος εκδότης.

Αυτό προκύπτει από έγγραφο, το οποίο συνοδεύεται με αναλυτικές φωτογραφίες, που συνέταξαν στις 14 Ιουλίου 2016 οι ειδικοί αναλυτές κκ. Γιώργος Ραυτογιάννης (με πολύχρονη προϋπηρεσία στα Εγκληματολογικά Εργαστήρια της ΕΛ.ΑΣ.) και Νίκος Διαμαντής (με θητεία στην Πυροσβεστική) και το οποίο παρουσιάζει «Το Βήμα». Είναι η πρώτη φορά που δημοσιοποιούνται φωτογραφίες του μοιραίου οχήματος του Π. Μαυρίκου και οι υπό ανάλυση φθορές που είχε υποστεί.
Το αυτοκίνητο του εκδότη, ένα Porsche Cayenne, εκινείτο στην Αττική Οδό στο ύψος του εμπορικού κέντρου Mall και άρχισε ανεξέλεγκτα να χτυπά τουλάχιστον έξι-επτά φορές το αριστερό διαχωριστικό κιγκλίδωμα ασφαλείας. Ο 42χρονος προσπάθησε να επαναφέρει το όχημα στην κανονική πορεία του. Όμως το ΙΧ στη συνέχεια ανεφλέγη και ο εκδότης εγκλωβίσθηκε μέσα σε αυτό, με αποτέλεσμα τον τραγικό θάνατό του.
Όπως αναφέρεται στο συγκεκριμένο έγγραφο -παραδόθηκε στον νομικό εκπρόσωπο της οικογένειας κ. Αλέξη Κούγια– τον κινητήρα του ΙΧ εξέτασαν και αποσυναρμολόγησαν το μεσημέρι της 12ης Ιουλίου συνεργεία της κατασκευάστριας εταιρείας και έγινε εξέτασή του από τους πραγματογνώμονες. Στις σημαντικές παρατηρήσεις των ειδικών καταγράφεται θραύση του συστήματος μεταφοράς κίνησης του κιβωτίου ταχυτήτων καθώς και δύο οπές σε δύο εκ διαμέτρου αντίθετες κατευθύνσεις στις δύο εξατμίσεις του τζιπ.
Όπως σημειώνεται στην έκθεση των δύο αναλυτών, «η οπή στο δάπεδο του θόλου του κιβωτίου ταχυτήτων φέρει ίχνη πλήξης από τμήματα κυρίως της «καδένας» που έχει το σύστημα μεταφοράς της κίνησης».
Ακόμη παρατηρείται θραύση του περιβλήματος του κιβωτίου ταχυτήτων ενώ επισημαίνεται ότι μεταλλικά μέρη αυτού του περιβλήματος έχουν εξαφανισθεί. Και αυτό διότι δεν έχουν βρεθεί ούτε στα υπολείμματα του αυτοκινήτου αλλά ούτε είχαν περισυλλεγεί τέτοιου είδους «κομμάτια» από τη σάρωση του δρόμου στο οποίο προχώρησαν οι δύο πραγματογνώμονες. Ακόμη παρατηρήθηκε στρέβλωση της τροχαλίας του οχήματος.
Καθοριστικά ευρήματα
Οι αναλυτές θεωρούν αυτά τα ευρήματα καθοριστικά για να εξηγηθεί ποια ήταν η «ακολουθία» των προβλημάτων που οδήγησαν στην ανάφλεξη του οχήματος και στον θάνατο του Π. Μαυρίκου και να δοθεί μια μηχανολογική εξήγηση, έτσι ώστε να αποκλεισθεί οποιοδήποτε άλλο ενδεχόμενο.
Στο έγγραφο που θα σταλεί στην Ασφάλεια Αττικής και στην Πυροσβεστική Υπηρεσία διατυπώνονται ανάμεσα στα άλλα τα ερωτήματα «με δεδομένη τη γνώση της φοράς που κινούνται τα μηχανικά μέρη του κιβωτίου ταχυτήτων είναι δυνατόν από μηχανολογικό λόγο να δημιουργηθεί ανάλογη δύναμη με αμφίρροπη τάση σε εκ διαμέτρου αντίθετες κατευθύνσεις ικανή να προκαλέσει τα παραπάνω αποτελέσματα (σ.σ. «συμμετρικές» οπές στις εξατμίσεις) αλλά και τη στρέβλωση της τροχαλίας;»
Επιπλέον ζητείται από το Τμήμα Ιχνών Εργαλείων των Εγκληματολογικών Εργαστηρίων «να αναγνωρισθούν είτε με μορφολογικά κριτήρια είτε βάσει υπαρχόντων χαρακτηριστικών – ιχνών τα μεταλλικά μέρη, αντικείμενα που προκάλεσαν τις συγκεκριμένες φθορές, οπές και να προσδιορισθεί ποια είναι αυτά».
Σημειώνεται ότι όπως είχε ήδη αποκαλύψει «Το Βήμα» στις 15 Ιουνίου 2016 επισημαινόταν ότι το τζιπ του εκδότη είχε παρουσιάσει παρεμφερές μηχανολογικό πρόβλημα στις αρχές Φεβρουαρίου 2016 και υπήρξε αντικατάσταση αυθεντικών εξαρτημάτων του ΙΧ από άλλα, πιθανόν μεταχειρισμένα.