Εβδομήντα τέσσερις μαθητές από 55 διαφορετικά λύκεια από όλη την Ελλάδα παρακολούθησαν το 7ο Θερινό Σχολείο Νεανικής Επιχειρηματικότητας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (YES Program) που ολοκληρώθηκε στις 7 Ιουλίου, με στόχο την ανάδειξη της νεανικής καινοτομίας και επιχειρηματικότητας.
Στο τέλος της επιτυχημένης διοργάνωσης, δε, βραβεύτηκαν τα καλύτερα επιχειρηματικά πλάνα που παρουσιάστηκαν. «Ο ενθουσιασμός των παιδιών που τελειώνουν το πρόγραμμα είναι για μας η καλύτερη ανταμοιβή για αυτή την προσπάθεια και στόχος μας είναι να εμπλέξουμε όσο το δυνατόν περισσότερα παιδιά από τα δημόσια σχολεία και την επαρχία, που έχουν λιγότερες ευκαιρίες συμμετοχής σε τέτοιες δράσεις» δήλωσε σχετικά κατά το τέλος του προγράμματος η επιστημονική υπεύθυνη του αναπληρώτρια καθηγήτρια Κατερίνα Πραματάρη.
Πρόκειται για μια πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχουν εθελοντικά οι καθηγητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και στελέχη επιχειρήσεων που διδάσκουν και παρουσιάζουν στο πρόγραμμα.
Στις δύο εβδομάδες που διήρκεσε το πρόγραμμα οι μαθητές και οι μαθήτριες παρακολούθησαν διαλέξεις από καθηγητές του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και εξωτερικούς ομιλητές από τον επιχειρηματικό κόσμο, συμμετείχαν σε ανάλυση επιχειρηματικών περιπτώσεων και πραγματοποίησαν επίσκεψη, σε μικρές ομάδες ατόμων, σε εταιρείες και φορείς επιχειρηματικότητας διαφόρων κλάδων, όπου αλληλεπίδρασαν με στελέχη και ιδρυτές επιτυχημένων επιχειρήσεων και είδαν πώς λειτουργεί μια επιχείρηση σε πραγματικές συνθήκες. Τις επισκέψεις συντόνισε ο φοιτητικός σύλλογος επιχειρηματικότητας ThinkBiz στο πλαίσιο του προγράμματος «Στη Σκιά ενός Επιχειρηματία».
Σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος οι μαθητές, δουλεύοντας σε ομάδες, επεξεργάζονταν καθημερινά το δικό τους επιχειρηματικό πλάνο. Τα τελικά επιχειρηματικά πλάνα παρουσιάστηκαν σε ημερίδα που πραγματοποιήθηκε με αφορμή τη λήξη του προγράμματος. Την εκδήλωση αυτή, παρακολούθησαν καθηγητές του πανεπιστημίου, εκπρόσωποι εταιρειών, γονείς και μαθητές. Οι ιδέες και τα επιχειρηματικά σχέδια των μαθητών, παρά το μικρό χρονικό διάστημα που διατέθηκε για την επεξεργασία τους, εντυπωσίασαν και έλαβαν πολύ θετικά σχόλια. Από τις δεκαέξι συμμετέχουσες ομάδες βραβεύτηκαν οι ακόλουθες τέσσερις επιχειρηματικές ιδέες που ξεχώρισαν για την καινοτομία τους, τη δυνατότητα υλοποίησης της ιδέας και την παρουσίασή της:
Οι ομάδες που βραβεύτηκαν και τα σχέδια που παρουσίασαν είναι τα παρακάτω:
1ο βραβείο: Protechtid: Χρήση και ενσωμάτωση RFID τεχνολογίας σε ειδικά βραχιολάκια εύκολα ανιχνεύσιμα από κεραίες τοποθετημένες σε πολυσύχναστα πάρκα και παιδότοπους. Ο γονιός θα έχει τη δυνατότητα να ειδοποιείται σε περίπτωση απομάκρυνσης του παιδιού από κοντά του εντός και εκτός του χώρου του πάρκου.
Ομάδα: Ηλίας Κέφης – 3ο ΓΕΛ Αγίας Παρασκευής – Α’ Λυκείου
Αγγελική Μάρκου – Αρσάκειο Τοσίτσειο Εκάλης – Α’ Λυκείου
Παναγιώτης Σαραντέας – 1ο ΓΕΛ Περάματος – Α’ Λυκείου
Κωνσταντίνα Χριστογιάννη – 3ο ΓΕΛ Κορωπίου – Α’ Λυκείου
2ο βραβείο: Uplant: Ενοικίαση και αξιοποίηση καλλιεργήσιμων οικοπέδων εντός και εκτός κατοικήσιμων περιοχών. Τα οικόπεδα θα διατίθενται σε ιδιώτες οι οποίοι ενδιαφέρονται να καλλιεργούν τα δικά τους προϊόντα. Παράλληλα θα διοργανώνονται εκπαιδευτικά σεμινάρια απευθυνόμενα στο ευρύ κοινό σε συνεργασία με Πανεπιστήμια και φορείς του κλάδου.
Ομάδα: Βάιος Βλαχοτάσιος – Γεννάδειος Σχολή – Β’ Λυκείου
Μαριέττα Λαζανά – Εκπαιδευτήρια Γείτονα – Γ΄Λυκείου
Ιωάννα Λαζαρίδη – Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Αθηνών – Γ’ Λυκείου
Τηλέμαχος Λεμονής – 2ο ΓΕΛ Καβάλας – Β’ Λυκείου
Πιέρρος Χρήστος Σκαφιδάς – Αμερικάνικο Κολλέγιο Ελλάδος Pierce – Γ’ Λυκείου
3ο βραβείο: Solarous: Πρότυπος σταθμός επαναφόρτισης και φύλαξης ηλεκτρονικών συσκευών που βασίζεται σε ηλιακή ενέργεια και τοποθετείται σε εξωτερικούς και εσωτερικούς χώρους.
Ομάδα: Μάριος Αλεξανδρίδης – 3ο ΓΕΛ Πτολεμαΐδας – Γ’ Λυκείου
Χαράλαμπος Δοντάς – Εράσμειος Ελληνογερμανική Σχολή – Γ’ Λυκείου
Αικατερίνη Κωτσιδήμου – ΓΕΛ Μύρινας – Γ’ Λυκείου
Δήμητρα Μαζωνάκη-Περογιαννάκη – Αρσάκειο Τοσίτσειο Εκάλης – Γ’ Λυκείου
4ο βραβείο: Compound Explorer: Ανάπτυξη και κατασκευή συσκευής η οποία με την χρήση φασματοσκοπίας θα είναι σε θέση να εμφανίζει τη σύσταση όλων των τροφίμων καθώς και άλλων υλικών. Στόχος είναι να διευκολυνθεί ο ποιοτικός έλεγχος των πρώτων υλών- τροφίμων. Η συσκευή αρχικά θα απευθύνεται σε επιχειρήσεις και στη συνέχεια σε ιδιώτες.
Ομάδα:
Αγγελική Βασιλοπούλου – 5ο ΓΕΛ Καλαμάτας – Α’ Λυκείου
Ιωάννης Βελισσάρης – Ελληνογαλλική Σχολή Ευγένιος Ντε Λα Κρουά – Α’ Λυκείου
Νικόλαος Νικήτας Μούλιος – 1ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθήνας Γεννάδειο – Α’ Λυκείου
Βασιλική Οικονόμου – Κολλέγιο Αθηνών – Α’ Λυκείου
Μιχαέλα Χαρίση – ΓΕΛ Ελευθερίου Βενιζέλου – Α’ Λυκείου
Με όλες τις παραπάνω δραστηριότητες, οι μαθητές είχαν τη δυνατότητα να καταλάβουν τις επαγγελματικές προοπτικές που τους ανοίγονται στους πιο δυναμικά αναπτυσσόμενους κλάδους της οικονομίας και να διερευνήσουν τις δυνατότητες που έχουν ως μελλοντικά στελέχη μιας επιχείρησης ή ως δημιουργοί μιας νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας.