Ένα έργο πνοής για τη Δυτική Ελλάδα, η Ιόνια Οδός, μπαίνει στην τελική ευθεία ύστερα από καθυστερήσεις ετών. Με ρυθμούς ρεκόρ, μέσα σε 13 μήνες, έγινε το «τρύπημα» και του δεύτερου κλάδου της σήραγγας Κλόκοβας, μήκους 2.950 μέτρων. Πρόκειται για ένα κατασκευαστικό επίτευγμα που, όταν ολοκληρωθεί, ίσως αποτελεί και παγκόσμιο ρεκόρ ως προς την ταχύτητα κατασκευής, σύμφωνα με εκτιμήσεις του κατασκευαστή.
Με την ολοκλήρωση του έργου, συνολικού μήκους 196 χλμ., η απόσταση από το Αντίρριο ως τα Ιωάννινα, που απαιτεί σήμερα πάνω από 3,5 ώρες, θα διανύεται σε 1 ώρα και 40 λεπτά. Η πρόοδος κατασκευής του έργου, που είχε μείνει «παγωμένο» το διάστημα 2011-2014 (όπως όλες οι παραχωρήσεις), έχει ξεπεράσει σήμερα το 77%.
Μέχρι το τέλος του 2016 αναμένεται να έχουν παραδοθεί 80 συνεχόμενα χιλιόμετρα αυτοκινητόδρομου, από την έξοδο της σήραγγας της Κλόκοβας ως την Αμφιλοχία, συμπεριλαμβανομένης της παράκαμψης Αγρινίου, η οποία και έχει δοθεί στην κυκλοφορία. Μάλιστα, το τμήμα Κουβαράς – Αμφιλοχία αναμένεται να παραδοθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο.
Ως το τέλος του έτους πρόκειται να ολοκληρωθεί ένα ακόμα σημαντικό τμήμα του κάθετου δυτικού άξονα της χώρας από τη Φιλιππιάδα ως την περιοχή Αβγό στα Ιωάννινα. Εξάλλου, απομένουν μόλις εννέα μήνες ως τον Μάρτιο του 2017, οπότε θα πρέπει να γίνει η λειτουργική παράδοση του έργου. Ένας λειτουργικός δηλαδή για τους χρήστες συνεχόμενος αυτοκινητόδρομος.
Τα «αγκάθια»
Η σήραγγα της Κλόκοβας, όπως και η ένωση με την Εγνατία, υπάρχει αισιοδοξία πως θα δοθούν τον Αύγουστο του 2017. Αγκάθι όμως αποτελούν οι απαλλοτριώσεις, που έχουν ταλανίσει το έργο από την αρχή κιόλας της παραχώρησης. Προκειμένου να επιτευχθούν τα χρονοδιαγράμματα, η κατασκευάστρια εταιρεία (ΤΕΡΝΑ) έχει ήδη προχωρήσει σε μίσθωση 1.746 στρεμμάτων γης από 363 ιδιοκτήτες των οποίων οι απαλλοτριώσεις εκκρεμούσαν.
Επιπλέον, προσφέρει υποστήριξη σε ανθρώπινους πόρους και μηχανήματα, για την επιτάχυνση των αρχαιολογικών ανασκαφών και τη μεταφορά των δικτύων κοινής ωφέλειας. Σήμερα, συνολικά εκκρεμεί το 14,5% των απαλλοτριώσεων, ενώ σε επίπεδο αρχαιολογίας και μεταφοράς δικτύων η κατάσταση έχει σχεδόν εξομαλυνθεί πλήρως.