«Πλέον για τις συνθήκες θανάτου του Παναγιώτη Μαυρίκου υπάρχει ένα βασικό σενάριο με μεγάλες πιθανότητες επαλήθευσης και το οποίο προκύπτει από την ανάλυση του βίντεο από τις τελευταίες κινήσεις τoυ τζιπ του στην Αττική οδό. Υπήρξε διαρροή βενζίνης στο τελευταίο (ελαστικό) τμήμα του μικρού σωλήνα που μεταφέρει καύσιμα από το ρεζερβουάρ του οχήματος στον τετράχωρο κινητήρα του τζιπ. Η διαρροή της βενζίνης προκάλεσε αρχικά μικρής έκτασης πυρκαγιά, μέσα στην μηχανή κοντά στην θέση του οδηγού. Η πυρκαγιά αυτή δεν ήταν μεγάλη γιατί ο αέρας από την κίνηση του οχήματος, ουσιαστικά περιόριζε την φλόγα. Ο άτυχος οδηγός αντιλήφθηκε τις αναθυμιάσεις στον θάλαμο του οδηγού κι έκανε μια σπασμωδική κίνηση προς τα αριστερά να σταματήσει το τζιπ του, που σύρθηκε πάνω στο τσιμεντένιο διαχωριστικό κιγκλίδωμα. Αυτή η τριβή δεν έχει καμία σημασία στην εξέλιξη του ατυχήματος, ούτε αυτή προκάλεσε τον σπινθήρα. Η φωτιά είχε αρχίσει από πριν. Όταν λοιπόν ο εκδότης σταμάτησε το ΙΧ του, η φωτιά που περιοριζόταν μέχρι τώρα από τις ριπές του αέρα του κινούμενου οχήματος, «φούντωσε». Ο οδηγός έντρομος έκανε μια προσπάθεια να βγει από την πόρτα του οδηγού, όμως ήταν «κολλημένη» λόγω του τσιμεντένιου στηθαίου. Σε ημιλιπόθυμη κατάσταση λόγω των αναθυμιάσεων προσπάθησε να κινηθεί προς το κάθισμα και την πόρτα του οδηγού. Όμως δεν πρόλαβε. Έχασε τις αισθήσεις του και τον πρόλαβαν οι φλόγες που πλέον τύλιγαν και τον θάλαμο των επιβατών».
Ετσι εξηγεί στο «Βήμα» ειδικός αναλυτής συμβάντων με αστικές πυρκαγιές (σε ΙΧ, κατοικίες κλπ) τα τελευταία δεδομένα και το βίντεο από το τροχαίο συμβάν, χθες το μεσημέρι στην Αττική οδό με τον θάνατο του εκδότη Παναγιώτη Μαυρίκου μέσα στο φλεγόμενο τζιπ του. Σύμφωνα με πληροφορίες στο ίδιο σημείο προσανατολίζονται κι οι έρευνες των αστυνομικών.
Όπως αναφέρει ο ίδιος ειδικός για τους λόγους της διαρροής της βενζίνης «σε εκείνο το σημείο υπάρχει μικρό σύστημα πρόσδεσης που αλλοιώθηκε σε μία προηγούμενη επισκευή του οχήματος. Κι έτσι σταδιακά αυτή η φθορά μεγάλωνε κι οδήγησε στην διάχυση της βενζίνης. Δεν μπορεί κάποιος ν αποκλείσει δολιοφθορά όταν το αυτοκίνητο είχε σταματήσει για τελευταία φορά – σε συνάντηση του εκδότη με ιδιώτη στο Μαρούσι. Όμως σε μία τέτοια περίπτωση το πρόβλημα θα εμφανιζόταν σχεδόν αμέσως, προτού ο οδηγός κινηθεί προς την Αττική οδό, ενώ η οσμή της βενζίνης θα ήταν ιδιαίτερα έντονη. Όμως ασφαλώς πρέπει να εξετασθούν όλα τα ενδεχόμενα».
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η κατασκευάστρια εταιρεία είχε ζητήσει τον Ιανουάριο του 2015 την απόσυρση 9135 αυτοκινήτων της ίδιας μάρκας τζιπ (όχι πάντως και του ίδιου τύπου με αυτό που οδηγούσε ο εκδότης) που είχαν προβλήματα με διαρροή καυσίμου που μπορεί να δημιουργούσαν φλόγες κι αναθυμιάσεις.
Την ίδια ώρα από την μελέτη των στοιχείων από τους πυροτεχνουργούς της ΕΛΑΣ δεν βρέθηκε κανένα δείγμα εκρηκτικού ή εμπρηστικού μηχανισμού αλλά κι οποιαδήποτε στρέβλωση των εξαρτημάτων από μια υποτιθέμενη έκρηξη. Από την ιατροδικαστική εξέταση προέκυψε ότι ο οδηγός του οχήματος κάηκε ζωντανός. Την ίδια ώρα συνεχίζονται οι έρευνες της ΕΛΑΣ με τη συγκέντρωση μαρτυριών σχετικά με τις τελευταίες κινήσεις του εκδότη αλλά και με μηχανικούς που είχαν αναλάβει την επισκευή του τζιπ.

Μήνυση για ανθρωποκτονία από πρόθεση καταθέτει η οικογένεια Μαυρίκου

Mήνυση κατ’ αγνώστων για ανθρωποκτονία από πρόθεση προτίθεται να υποβάλει η οικογένεια του Παναγιώτη Μαυρίκου. Αυτό δήλωσε ο δικηγόρος της, Αλέξης Κούγιας, προκειμένου, όπως εξήγησε, να έχει πρόσβαση στη δικογραφία και, κυρίως, να οριστούν πραγματογνώμονες και τεχνικοί σύμβουλοι που θα ερευνήσουν την υπόθεση.

Ταυτοποιήθηκε το DNA του Μαυρίκου

Ταυτοποιήθηκε με τη μέθοδο του DNA ότι ο νεκρός οδηγός της Porsche Cayenne, ιδιοκτησίας της συζύγου του εκδότη Παναγιώτη Μαυρίκου, στο οποίο εκδηλώθηκε πυρκαγιά χθες το μεσημέρι στην Αττική οδο, είναι ο 42χρονος εκδότης.