Έκκληση προς τους συναρμόδιους υπουργούς να εξετάσουν «με μεγάλο ενδιαφέρον άμεσα» το θέμα της συνεχιζόμενης απεργίας των εργαζομένων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ απευθύνει η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας.

Με επιστολή της προς τον υπουργό Οικονομικών Ευκλείδη Τσακαλώτο, τον υπουργό Εργασίας Γιώργο Κατρούγκαλο και τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, την οποία κοινοποιούν και στον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα, το ΤΑΙΠΕΔ και τον Πρόεδρο του ΟΛΠ Γιάννη Κούβαρη, τους ζητά να λάβουν υπ’ όψιν το γεγονός ότι, όσο προχωρά η τουριστική περίοδος προς την κορύφωση της κίνησης και συνεχίζονται οι απεργίες, οι απώλειες προσεγγίσεων των πλοίων στον Πειραιά και σε άλλα λιμάνια της περιφέρειας θα αυξάνονται, με ανάλογη ζημιά της τοπικής κοινωνίας και γενικότερα της εθνικής οικονομίας.

Οι εφοπλιστές της κρουαζιέρας ζητούν από τους υπουργούς «να καταβληθεί κάθε προσπάθεια», προκειμένου να βρεθεί λύση στο σοβαρό πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί στο λιμάνι του Πειραιά με την παρατεταμένη απεργία των λιμενεργατών.

Όπως αναφέρουν, η εικόνα της ταλαιπωρίας των πληρωμάτων των πλοίων από τη μεταφορά με τα χέρια των αποσκευών χιλιάδων επιβατών και η διαδικασία τροφοδοσίας των πλοίων με διάφορα υλικά, κυρίως τροφοεφόδια, «λειτουργούν ανασταλτικά στην εξυπηρέτηση που πρέπει να παρέχεται και η εικόνα που δημιουργείται μπροστά στους επιβάτες-επισκέπτες είναι ό,τι το χειρότερο για τον πρώτο λιμένα της χώρας».

«Έχουμε όλοι χρέος σήμερα να πράξουμε το καλύτερο για να μη χαθεί η μεγάλη ευκαιρία να ισοσκελιστεί η αρχικά εμφανισθείσα μειωμένη κίνηση στον λιμένα Πειραιά, εκμεταλλευόμενοι ακυρώσεις προσεγγίσεων κρουαζιεροπλοίων σε λιμένες Τουρκίας, λόγω των γνωστών γεγονότων» λένε οι εφοπλιστές της κρουαζιέρας, που υποστηρίζουν ότι «επιθυμία όλων των διαχειριστριών εταιρειών είναι να συνεχίσουν τα πλοία τους να προσεγγίζουν στον Πειραιά, αλλά δεν προτίθενται να το πράξουν αυτό όταν έρχονται, εδώ και αρκετές ημέρες, αντιμέτωπες με τα προβλήματα αυτά, από πλευράς εξυπηρετήσεως των πλοίων και των επιβατών-τουριστών».

Σύμφωνα με την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας, κάθε ακύρωση δρομολογίου προσέγγισης στον Πειραιά παρασύρει όλο το πρόγραμμα του κυκλικού ταξιδίου στα επόμενα ελληνικά λιμάνια «και χάνονται ευκαιρίες ανάπτυξης του home porting, ιδιαίτερου ενδιαφέροντος, όπου ειδικά για τη φετινή περίοδο προεβλέπετο αισθητή αύξηση».

Την ίδια ώρα, συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο δημοτικό Θέατρο Πειραιά και πορεία στους κεντρικούς δρόμους της πόλης πραγματοποίησαν το πρωί της Τετάρτης οι εργαζόμενοι στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, που συνεχίζουν να ζητούν την εξασφάλιση των εργασιακών τους σχέσεων, εν όψει ιδιωτικοποιήσεων.

Για «χάος στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, με απρόβλεπτες συνέπειες λόγω των συνεχόμενων κινητοποιήσεων και της αδυναμίας της κυβέρνησης να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο, καθώς δεν ασκεί τα δικαιώματά της» κάνει λόγο ο Σίμος Κεδίκογλου, υπεύθυνος του τομέα Ναυτιλίας της ΝΔ.

Σε ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, του ζητά να απαντήσει στο ερώτημα γιατί η διοίκηση του ΟΛΠ δεν προχωρά σε άσκηση όλων των ένδικων μέσων και βοηθημάτων προκειμένου να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο και να κηρυχθεί παράνομη, άκυρη και καταχρηστική η απεργία των λιμενεργατών.

Ο κ. Κεδίκογλου επισημαίνει ότι «την ώρα που η κυβέρνηση χαιρετίζει τη συμφωνία για την κατασκευή τουαγωγούφυσικού αερίουTAP, ταυτόχρονα αδιαφορεί για τις ανυπολόγιστες ζημιές εξαιτίας της απεργίας, θέτοντας σε κίνδυνο σημαντικά έργα, όπως είναι η κατασκευή του εν λόγω αγωγού, μπλοκάροντας την εκφόρτωση και αποθήκευση υλικών, που προορίζονται για την κατασκευή του.

»Επιπλέον, σημαντικά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στις εισαγωγές φορτίων, στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων, καθώς και στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, όπως βρίσκονται παγιδευμένα περίπου 3.000 containers με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ελληνική οικονομία και με τα πλοία είτε να αναγκάζονται να ξεφορτώνουν σε άλλα σημεία, είτε να κατευθύνονται προς την Τουρκία και με ορατό, επίσης, τον κίνδυνο των αποζημιώσεων.

»Παράλληλα, σε ‘ναυάγιο’ οδηγείται και ο κλάδος της κρουαζιέρας. Εξαιτίας της κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων, η Ελλάδα μένει εκτός προορισμών και τα πλοία αλλάζουν πορεία, δεδομένου ότι παρατηρείται μεγάλη ταλαιπωρία στη διαδικασία τροφοδοσίας και στη μεταφορά αποσκευών κρουαζιερόπλοιων».