Εγκρίθηκε από την Γενική Συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ που συνεδρίασε την Παρασκευή στο κτίριο του Χρηματιστηρίου Αθηνών η σύμβαση παραχώρησης Οργανισμού η οποία στη συνέχεια θα πάει προς ψήφιση στη Βουλή. Ωστόσο σε εκκρεμότητα παραμένει εδώ και πάρα πολλές ημέρες και η έγκριση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Αφού ολοκληρωθεί η διαδικασία ψήφισης και στη Βουλή, στη συνέχεια τη διαχείριση του λιμανιού αναμένεται να αναλάβει η China COSCO Shipping Corporation Limited.

Παράλληλα, εγκρίθηκε νέο μικρότερο διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ, χωρίς τη συμμέτοχη πλέον των δυο εκπρόσωπων των εργαζομένων, ενώ διορίστηκε νέο μέλος του ΔΣ ο μέχρι πρότινος διευθυντής του ΟΛΠ Σταύρος Χατζάκος, ενώ στη θέση εκτελεστικού αντιπροέδρου ανέλαβε ο μέχρι σήμερα αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Αθανάσιος Λιάγκος.

Αντιπροσωπεία των εκπροσώπων των εργαζομένων στη γενική συνέλευση των μετόχων, ζήτησε να τους δοθεί ο λόγος πράγμα το οποίο έγινε.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ Γιώργος Γεωργακόπουλος τόνισε ότι «ένα τέτοιο ξεπούλημα μόνο σε μια τέτοια αίθουσα σιδηρόφραχτη θα μπορούσε να γίνει μακριά από το λαό και τους εργαζόμενους. Θεωρούμε για τους λόγους που είχαμε εκθέσει και στο εξώδικο ότι η νέα σύμβαση παραχώρησης είναι παράνομη καθώς δεν έχει εγκριθεί στο διοικητικό συμβούλιο του οργανισμού και ψευδώς αναγράφετε μέσα στο κείμενο, όπως επίσης και ότι δεν υπάρχει γι αυτήν έγκριση από την επιτροπή ανταγωνισμού».

Ο κ. Γεωργακόπουλος εμφανίζεται ανυποχώρητος λέγοντας ότι οι κινητοποιήσεις θα συνεχιστούν. «Δεν θα αναστείλουμε καμία απεργιακή κινητοποίηση. Θα μείνουμε μέσα στο λιμάνι, αν δεν λυθεί το θέμα της εργασιακής συνέχειας με ασφαλείς και σταθερές θέσεις εργασίας, όπως δυστυχώς στα λόγια παραδέχεται η κυβέρνηση αλλά στην πράξη δεν κάνει τίποτα» τόνισε.

Σχολιάζοντας για τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στην αγορά από τη συνεχιζόμενη απεργία στα δύο λιμάνια ανέφερε ότι «μία κινητοποίηση για να λυθεί μετά από τόσες ημέρες και για το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι έχουν ματώσει όλο αυτό το διάστημα, μία λύση υπάρχει, αυτό που υπόσχεται η κυβέρνηση στα λόγια, να υπάρχει εργασιακή συνέχεια των εργαζομένων καθώς δεν μπορούμε να διακινδυνέψουμε το δικαίωμα στη δουλειά σε αυτές τις δύσκολες περιόδους.»

Σε κλίμα έντασης η γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΘ

Σε κλίμα έντασης διεξήχθη η γενική συνέλευση των μετόχων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), στην Αποθήκη Δ’ του λιμανιού της πόλης, καθώς περίπου 100 εργαζόμενοι που διαμαρτύρονται για την ιδιωτικοποίηση βρέθηκαν εντός της αίθουσας, άπλωσαν πανό και φώναζαν συνθήματα.

Ένταση επικράτησε την ώρα που ο αντιπρόεδρος του ΟΛΘ Κώστας Μέλλιος παρουσίαζε στοιχεία στους μετόχους. Η ομιλία του διακόπτονταν από συνθήματα κατά της ιδιωτικοποίησης, ενώ οι εργαζόμενοι έφεραν στην αίθουσα κι ένα ομοίωμα Δούρειου Ίππου, σε μικρό μέγεθος, όπου αναγράφεται η λέξη “ΤΑΙΠΕΔ”.

Και νωρίτερα, οι τόνοι ανέβηκαν όταν έκαναν την εμφάνισή τους οι βουλευτές της ΝΔ Καλαφάτης, Κεδίκογλου, Καράογλου και Αναστασιάδης, τους οποίους οι λιμενεργάτες αποδοκίμασαν.

Οι εργαζόμενοι στον ΟΛΘ επιτέθηκαν φραστικά στον τομεάρχη Ναυτιλίας του κόμματος, Σίμο Κεδίκογλου, τον οποίο κατηγόρησαν ότι με δηλώσεις του ζήτησε την επίταξη των εργαζομένων.

Οι βουλευτές ζήτησαν να συνομιλήσουν με αντιπροσωπεία των λιμενεργατών, οι οποίοι δεν αποδέχτηκαν την πρόσκληση, με αποτέλεσμα οι πρώτοι να αποχωρήσουν.

Στη συνέλευση παρουσιάστηκαν στους μετόχους τα οικονομικά στοιχεία της χρήσης του 2015 και το masterplan για την πενταετία, ενώ, εκτός από την τοποθέτηση των μελών του ΔΣ, ο λόγος δόθηκε και σε εκπρόσωπο των εργαζομένων.

Συνεχίζονται οι κινητοποιήσεις την Παρασκευή

Οι κινητοποιήσεις των λιμενεργατών συνεχίζονται και σήμερα, Παρασκευή, στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης (ΟΜΥΛΕ και Ένωση Λιμενεργατών). Τα σωματεία τους έχουν κυρήξει 48ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες και αποχή από την εργασία τα Σαββατοκύριακα.

Η απεργία των εργαζομένων στα λιμάνια, που ζητούν τη διασφάλιση των εργασιακών του σχέσεων εν όψει της ιδιωτικοποίησης, έχει προκαλέσει αντιδράσεις εκ μέρους των εταιρειών κρουαζιέρας. Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΟΛΠ Γιάννης Κούβαρης με επιστολή του προς τους εμπλεκόμενους φορείς υποστηρίζει ότι το Σάββατο 11 Ιουνίου αναμένεται να καταπλεύσουν στο λιμάνι του Πειραιά 8 κρουαζιερόπλοια, τα οποία αναμένεται να αποβιβάσουν και να επιβιβάσουν ταυτόχρονα 6.660 επιβάτες.

Οι επιβάτες αυτοί αναμένεται να καταφθάσουν με πτήσεις τσάρτερ από διάφορα μέρη του κόσμου στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και στη συνέχεια στους σταθμούς κρουαζιέρας στο λιμάνι. Επίσης, άλλοι 2.000 επιβάτες θα αποβιβασθούν από ένα ακόμα κρουαζιερόπλοιο προκειμένου να επισκεφθούν με πούλμαν αρχαιολογικούς χώρους στην Αθήνα.

Στην επιστολή επισημαίνεται, επίσης, ότι δύο από τα πλοία αυτά δεν μπορούν να εξυπηρετηθούν σε κανένα άλλο ελληνικό λιμάνι και η μη εξυπηρέτησή τους θα δημιουργήσει καταστροφικά αποτελέσματα για την ελληνική κρουαζιέρα που τόσο πολύ έχει προσπαθήσει το λιμάνι του Πειραιά.

«Ήδη έχουμε γίνει δέκτες έντονων διαμαρτυριών από τις εταιρείες κρουαζιέρας για την κατάσταση η οποία επικρατεί, με πλέον χαρακτηριστική την επιστολή του αντιπροέδρου του διεθνούς ομίλου κρουαζιέρας Bill Sharp Princess Cruises, την οποία σας επισυνάπτουμε για την πληρέστερη ενημέρωσή σας» αναφέρει.

Εξω από το Χρηματιστήριο οι λιμενεργάτες

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο του Χρηματιστηρίου στη Λεωφόρο Αθηνών πραγματοποίησαν το πρωί της Παρασκευής οι εργαζόμενοι στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, ζητώντας την εξασφάλιση των εργασιακών τους σχέσεων ενόψει της ιδιωτικοποίησης των δύο λιμανιών.

Εκεί συνεδρίαζε η γενική συνέλευση των μετόχων του ΟΛΠ, που ενέκρινε τη σύμβαση παραχώρησης του ΟΛΠ, ώστε να προχωρήσει η διαδικασία πώλησης των μετοχών του λιμανιού του Πειραιά από το ΤΑΙΠΕΔ στην Cosco.

Το πρωί περίπου 25 άτομα, συνδικαλιστές από ενώσεις εργαζομένων στα λιμάνια, αλλά και τον σιδηρόδρομο, έκαναν συμβολική παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το κτίριο του ΤΑΙΠΕΔ.

Οι εργαζόμενοι του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς έχουν προγραμματίσει για το Σάββατο να προχωρήσουν σε περιφρούρηση της απεργίας τους στους χώρους των επιβατικών σταθμών κρουαζιέρας, όπου αναμένεται να καταπλεύσουν οκτώ κρουαζιερόπλοια, προκειμένου να αποβιβάσουν και να επιβιβάσουν 6.660 επιβάτες.

«Στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης οι προφορικές διασφαλίσεις της κυβέρνησης δε μας καλύπτουν» δήλωσε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), Γιώργος Γεωργακόπουλος, μετά τη χθεσινή άκαρπη συνάντηση των συνδικαλιστικών εκπρόσωπων των εργαζομένων με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα.

«Οι προτάσεις που παρουσιάσαμε κατοχυρώνουν σταθερείς και ασφαλείς σχέσεις εργασίας στα λιμάνια. Η κυβερνητική στάση πρέπει να εκτιμηθεί και να είναι αυτό μια καλή βάση, ώστε οι εργαζόμενοι να αποφασίσουν με βάση και την επόμενη ημέρα» τόνισε από την πλευρά του ο κ. Δρίτσας.

«Οι διαχειρίστριες εταιρείες κρουαζιεροπλοίων, από την όλη αυτή κατάσταση και συμπεριφορά, μελετούν σοβαρά την αλλαγή δρομολογίων των κρουαζιερόπλοιων, παραλείποντας τον Πειραιά και με κατεύθυνση σε άλλους λιμένες, μεταξύ των οποίων και γειτονικών χωρών» ανέφερε με τη σειρά του ο πρόεδρος της Ενωσης Εφοπλιστών Κρουαζιεροπλοίων και Φορέων Ναυτιλίας, Θεόδωρος Κόντες.

Κλιμακώνουν τις κινητοποιήσεις τους

Κλιμακώνουν οι λιμενεργάτες τις κινητοποιήσεις με νέα 48ωρη απεργία την Πέμπτη και την Παρασκευή 9 και 10 Ιουνίου, καθώς και με αποχή από την εργασία το Σάββατο και την Κυριακή 11 και 12 Ιουνίου. Για την Παρασκευή έχουν προγραμματίσει συγκέντρωση στη συνέχεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων του ΟΛΠ στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Το μεσημέρι της Τετάρτης οι εργαζόμενοι από τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που συνεχίζουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις, πραγματοποίησαν συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και πορεία προς τον ΟΛΠ, ζητώντας την εξασφάλιση των εργασιακών τους σχέσεων εν όψει των ιδιωτικοποιήσεων.

Σε κοινή ανακοίνωση που εξέδωσε το βράδυ της Τετάρτης η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ και ο Σύνδεσμος Εποπτών – Αρχιεργατών ΟΛΠ σημειώνεται ότι «οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ-ΟΛΘ με τη μαζική συμμετοχή στις απεργιακές κινητοποιήσεις όλες αυτές τις μέρες διατρανώνουν τη βούλησή τους ενάντια στο ξεπούλημα των λιμανιών και στη διάλυση των εργασιακών σχέσεων».

Επισημαίνουν ότι «η μεγαλειώδης συγκέντρωση σήμερα, Τετάρτη, στον Πειραιά έστειλε μήνυμα κλιμάκωσης του αγώνα, εάν δεν υπάρξουν ουσιαστικές λύσεις για την εργασιακή προοπτική των εργαζομένων. ∆ιεκδικούμε σταθερή και ασφαλή εργασία θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις και κατοχύρωση των εργασιακών μας δικαιωμάτων. Τα εύκολα τα λόγια τα μεγάλα δεν έχουν πλέον καμία αξία. Αξία έχουν οι νομοθετικές δεσμεύσεις για την εργασιακή συνέχεια όπως άλλωστε προβλέπεται και σε σχετική απόφαση του ΣτΕ».

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Ναυτιλίας κ. Θοδωρής Δρίτσας ανέφερε: ««Για μια ακόμα φορά οφείλω να ενημερώσω ότι το τελευταίο διάστημα, ιδιαίτερα τις τελευταίες ημέρες και μέχρι αυτή τη στιγμή, καταβλήθηκε και συνεχίζει να καταβάλλεται από την κυβέρνηση κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να εξασφαλιστεί η ρύθμιση και όχι η απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης».

Ο υπουργός συμπλήρωσε ότι «οι στιγμές είναι κρίσιμες. Η επιτυχία των προσπαθειών αυτών δεν είναι μόνο ευθύνη της κυβέρνησης, είναι ευθύνη και όλων των εμπλεκομένων μερών. Η κυβέρνηση παίρνει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες και αποφάσεις. Ελπίζω ότι αυτό θα εκτιμηθεί και θα υπάρξει ανάλογη ανταπόκριση από τους εργαζομένους. Είναι προς το συμφέρον όλων να εκτιμηθούν σωστά προτεινόμενες λύσεις που δεν θα θέσουν σε κίνδυνο το συνολικότερο τοπίο αλλά αντίθετα θα αποτρέψουν αρνητικές εξελίξεις που είμαι βέβαιος ότι κανείς δεν τις επιθυμεί».

ΝΔ: «Χάος στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, ανίκανη η κυβέρνηση»

«Χάος επικρατεί στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, με απρόβλεπτες συνέπειες λόγω των συνεχόμενων κινητοποιήσεων και της αδυναμίας της κυβέρνησης να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο, καθώς δεν ασκεί τα δικαιώματά της» υποστηρίζει ο βουλευτής κ. Σίμος Κεδίκογλου, υπεύθυνος του τομέα Ναυτιλίας της ΝΔ.

Σε ερώτηση που κατέθεσε προς τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Δρίτσα, του ζητεί να απαντήσει στο ερώτημα γιατί η διοίκηση του ΟΛΠ δεν προχωρά σε άσκηση όλων των ένδικων μέσων και βοηθημάτων προκειμένου να προστατέψει το κοινωνικό σύνολο και να κηρυχθεί παράνομη, άκυρη και καταχρηστική η απεργία των λιμενεργατών.

Ο κ. Κεδίκογλου επισημαίνει ότι «την ώρα που η κυβέρνηση χαιρετίζει τη συμφωνία για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου TAP, ταυτόχρονα αδιαφορεί για τις ανυπολόγιστες ζημιές εξαιτίας της απεργίας, θέτοντας σε κίνδυνο σημαντικά έργα, όπως είναι η κατασκευή του εν λόγω αγωγού, μπλοκάροντας την εκφόρτωση και αποθήκευση υλικών, που προορίζονται για την κατασκευή του.

»Επιπλέον, σημαντικά προβλήματα έχουν δημιουργηθεί στις εισαγωγές φορτίων, στις εξαγωγές ελληνικών προϊόντων, καθώς και στον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, όπως βρίσκονται παγιδευμένα περίπου 3.000 containers με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ελληνική οικονομία και με τα πλοία είτε να αναγκάζονται να ξεφορτώνουν σε άλλα σημεία, είτε να κατευθύνονται προς την Τουρκία και με ορατό, επίσης, τον κίνδυνο των αποζημιώσεων.

»Παράλληλα, σε “ναυάγιο” οδηγείται και ο κλάδος της κρουαζιέρας. Εξαιτίας της κλιμάκωσης των απεργιακών κινητοποιήσεων, η Ελλάδα μένει εκτός προορισμών και τα πλοία αλλάζουν πορεία, δεδομένου ότι παρατηρείται μεγάλη ταλαιπωρία στη διαδικασία τροφοδοσίας και στη μεταφορά αποσκευών κρουαζιερόπλοιων».