Στο τμήμα του Ηλεκτρικού από το Μοσχάτο προς Φάληρο περνώντας κανείς με το τρένο και κοιτάζοντας δίπλα ακριβώς από τον Κηφισό ποταμό βλέπει ερειπωμένα κτίρια και πάνω σε ένα από αυτά γράφει με μεγάλα γράμματα «Ατμοηλεκτρικός Σταθμός Νέου Φαλήρου».
Σε χώρο που έχει διαμορφωθεί σε μουσείο, η είσοδος του οποίου είναι Σολωμού και Δημ. Φαληρέως 1, έως τις 31 Μαΐου θα είναι ανοικτές για το κοινό δυο εκθέσεις, η «Βιομηχανική Κληρονομιά στην Ελλάδα, 1980-2015. Διάσωση –Έρευνα –Εκπαίδευση» και η αφιερωματική «Η ΔΕΗ και η ιστορία της».
Στόχος των φορέων του Πειραιά είναι η επιπλέον ανάδειξη του συγκεκριμένου χώρου ο οποίος ουσιαστικά χωρίζεται σε δυο μέρη. Το ένα με τα παλιά μισογκρεμισμένα κτίρια που διατηρούν την «ταυτότητα» τους έχοντας ακόμα μέσα διάσπαρτα μηχανήματα που χρησιμοποιούνταν τα χρόνια που λειτουργούσε και το άλλο με αίθουσες που χρησιμοποιούνται από το προσωπικό της ΔΕΗ και το χώρο του μουσείου.
Η είσοδος είναι ελεύθερη και η έκθεση είναι ανοικτή Από Δευτέρα έως και Κυριακή ενώ το ωράριο λειτουργίας είναι Δευτέρα και Τετάρτη 10:00 – 13:00 και 17:00 – 20:00 ενώ Τρίτη, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή: 10:00 – 13:00.

Οι εγκαταστάσεις έχουν χαρακτηρισθεί ιστορικό διατηρητέο μνημείο από το 1986.
Σύμφωνα με ενημερωτικό φυλλάδιο που μοιράζεται στους επισκέπτες της έκθεσης ο σταθμός είχε χαρακτηριστεί όταν κατασκευάστηκε ως «έργον μοναδικόν εν Ελλάδι, αξιοσημείωτον δε και εν τη Ανατολή».
Η ιστορία του αρχίζει το 1903 όταν ο Ατμοηλεκτρικός Σταθμός τίθεται σε λειτουργία, με συνολική εγκατεστημένη ισχύ 3.000 KW και καλείται να καλύψει την ηλεκτροδότηση σιδηροδρόμου και βιομηχανικών μονάδων, καθώς και τον ηλεκτροφωτισμό της πρωτεύουσας.
Το κτήριο «Τ», όπως καθιερώθηκε να ονομάζεται, είναι ο υποσταθμός, μέσω του οποίου διοχετεύεται από το 1927 συνεχές ρεύμα για την κίνηση του παρακείμενου ηλεκτρικού σιδηροδρόμου Αθηνών – Πειραιώς και εξοπλίζεται με στρεφόμενους μετασχηματιστές οι οποίοι σώζονται μέχρι σήμερα.
Το 1960 ο σταθμός περιέρχεται στη ΔΕΗ, στο πλαίσιο εξαγοράς των επιχειρήσεων παραγωγής και διανομής ρεύματος σε όλη την Ελλάδα ενώ το 1972 ο ΑΗΣ διακόπτει οριστικά τη λειτουργία του.
Στο ίδιο φυλλάδιο αναφέρεται ότι ο Ατμοηλεκτρικός Σταθμός Νέου Φαλήρου συγκαταλέγεται στα πρώτα βιομηχανικά συγκροτήματα της πρωτεύουσας που κηρύσσονται διατηρητέα και συνεχίζει από το 1986 να αποτελεί ένα εμβληματικό μνημείο βιομηχανικής κληρονομιάς με γνωρίσματα που το καθιστούν από τα μοναδικά, ελάχιστα σωζόμενα δείγματα του είδους στη νοτιοανατολική Ευρώπη.
Παρέμβαση για τα λιμνάζοντα ύδατα του Κηφισού
Eν τω μεταξύ την παρέμβαση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, προκειμένου να υπάρξει τεχνικό έργο για την ανανέωση των στάσιμων νερών που λιμνάζουν από τις εκβολές του ποταμού Κηφισού μέχρι το ύψος του Ρέντη, αναμένεται να ζητήσει η αντιπεριφέρεια Πειραιά.
Σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη κ. Γιώργο Γαβρίλη, παρά το γεγονός ότι από το 1997 υπήρχε σχετική μελέτη έργου από το ΥΠΕΚΑ για την ανανέωση των στάσιμων νερών του ποταμού με αντλίες αλλά και κατάλληλους φυσητήρες και διαχυτήρες, έως σήμερα δεν έχει γίνει κάτι παρά τις αντιδράσεις κατοίκων που γειτνιάζουν με τον Κηφισό ότι υπάρχει έντονη δυσοσμία και πολλά κουνούπια.
Το θέμα με τα λιμνάζοντα νερού του Κηφισού συζητήθηκε την περασμένη εβδομάδα σε συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία του Ποταμιού με το δήμαρχο της Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη κ. Γιώργο Ιωακειμίδη.
Ο δήμαρχος ανέφερε ότι η ανομβρία επιτρέπει στα κουνούπια να αυξάνονται με εκρηκτικούς ρυθμούς αλλά η επίλυση του προβλήματος όμως, πρόσθεσε, αποτελεί θέμα της Περιφέρειας και του αρμόδιου υπουργείου. Σημαντικό πρόβλημα με τα κουνούπια, όπως τονίστηκε, αντιμετωπίζουν και οι κάτοικοι σπιτιών που γειτνιάζουν με τον ποταμό στην περιοχή του Φαλήρου.