από metereologos.gr
Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2017
 
 

Ντέιβιντ Ο' Μπράιεν: «Η Ryanair διακόπτει νωρίτερα τις καλοκαιρινές πτήσεις»

O εμπορικός διευθυντής της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας εκφράζει ανησυχίες για τη δημιουργία καρτέλ στις χρεώσεις των αεροδρομίων
Ντέιβιντ Ο' Μπράιεν: «Η Ryanair διακόπτει νωρίτερα τις καλοκαιρινές πτήσεις»
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Στην απόφαση να τερματίσει, κατά δύο μήνες νωρίτερα, το καλοκαιρινό πρόγραμμα πτήσεων στη χώρα μας «εξαναγκάζεται να προχωρήσει» η Ryanair, σύμφωνα με όσα λέει ο εμπορικός διευθυντής της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας χαμηλών ναύλων κ. Ντέιβιντ Ο' Μπράιεν, μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής». Ρόλο σε αυτή την εξέλιξη παίζει  και η πρόθεση της κυβέρνησης να επιβάλει νέους φόρους στο τουριστικό προϊόν, προκειμένου να κλείσει η αξιολόγηση.

Οπως εξηγεί, πρόκειται για μια απόφαση που ελήφθη μετά  την παραδειγματική αγνόηση των προτάσεων της εταιρείας, ήδη από τις αρχές του 2014, για αύξηση της επιβατικής κίνησης, διαχρονικά από τους αρμόδιους υπουργούς. «Εχουμε αποστείλει 25 επιστολές τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά έχουμε λάβει μόλις τρεις απαντήσεις, σε καμία όμως από αυτές δεν υπάρχει ανταπόκριση, θετική είτε αρνητική, στις προτάσεις μας».

Στις απαντήσεις δε αυτές η αναπληρώτρια υπουργός Τουρισμού κυρία Ελενα Κουντουρά δήλωσε, σύμφωνα με τον κ. Ο' Μπράιεν, ότι οι προτάσεις της Ryanair για αύξηση των επισκεπτών κατά 5 εκατ. σε ορίζοντα τριετίας «δεν εμπίπτουν στις αρμοδιότητές της». Ο κύβος για την εταιρεία ερρίφθη μετά και την επιστολή της 18ης Μαρτίου 2016, όπου αναφερόταν μάλιστα ότι η αρχή των ακυρώσεων θα γίνει από το νησί της Κω. Ουσιαστική απάντηση επί των «επιχειρηματικών», όπως τις χαρακτηρίζει, προτάσεων δεν υπήρξε. «Τακτική με την οποία η ελληνική αγορά χάνει οκτώ πτήσεις την ημέρα δύο μήνες νωρίτερα. Ισως επειδή η υπουργός ήταν πολύ απασχολημένη με την έκθεση στο Μαϊάμι».

Οι προτάσεις που έχει διατυπώσει η αεροπορική εταιρεία περιλαμβάνουν μειωμένα τέλη και φόρους κατά τους μήνες εκτός high season, με απαλλαγή των ναύλων για τα μικρά αεροδρόμια από το Τέλος Εκσυγχρονισμού και Ανάπτυξης Αεροδρομίων, που ανέρχεται σε 12 ευρώ ανά επιβάτη, καθώς και μείωσή του κατά 50% στο αεροδρόμιο της Αθήνας. Εφόσον τα κίνητρα αυτά ισχύσουν για πέντε χρόνια, η Ryanair δεσμεύεται να φέρει επιπλέον 2 εκατ. επιβάτες στην Αθήνα και ακόμη 3,5 εκατ. στα περιφερειακά αεροδρόμια, εκ των οποίων τα 2 εκατ. στη χαμηλής ζήτησης περίοδο ως το 2018. Οπως λέει χαρακτηριστικά, «είναι καλύτερο να έχεις επιβάτες χωρίς φόρους, παρά φόρους χωρίς επιβάτες».

Βολές στην υπουργό Τουρισμού ρίχνει ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair, αποκαλώντας τη μάλιστα «Μαρία Αντουανέτα της Ελλάδος», και για την έλλειψη προτάσεων για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου, στην οποία σημειώνεται ότι στοχεύει η ελληνική κυβέρνηση. «Μιλώντας στη δημόσια τηλεόραση, το μόνο που ανακοίνωσε ήταν ένα πρόγραμμα κοινωνικού τουρισμού, το οποίο είναι εξαιρετικό για τους ωφελούμενους, όμως δεν είναι δυνατόν η στρατηγική για τον τουρισμό να περιορίζεται στην ανακύκλωση των χρημάτων των ελλήνων φορολογουμένων» σχολιάζει ο κ. Ο' Μπράιεν.

Εκτιμώντας ότι εκτός από τη Ryanair, πολλές αεροπορικές εταιρείες θα υπερσυγκεντρώσουν πτήσεις στο πικ της σεζόν, Ιούλιο και Αύγουστο, καθώς καμία δεν είναι διατεθειμένη να επενδύσει για δημιουργία ζήτησης εκεί όπου δεν υπάρχει, χωρίς πολύ χαμηλούς ναύλους, επισημαίνει τα εξής: «Αυτό λοιπόν που θα έπρεπε να κάνει η ελληνική κυβέρνηση, αντί να πουλάει για 1,23 δισ. ευρώ τα αεροδρόμια, ποσό που δεν σημαίνει κάτι στην οικονομική κατάσταση που είναι η χώρα, είναι να αρπάξει τη συνδεσιμότητα και τους επιβάτες από επιχειρήσεις όπως η Ryanair».

Οσον αφορά τα περιφερειακά αεροδρόμια, μία από τις προτάσεις της Ryanair ήταν η χρηματοδότηση μελέτης σχετικά με τη χωρητικότητά τους, δεδομένου ότι βασικό επιχείρημα της ιδιωτικοποίησης ήταν οι απαιτήσεις αυξημένης δυναμικότητας. «Οι Γερμανοί αυτό που θα κάνουν θα είναι να αυξήσουν τις υποδομές, οι οποίες εκτός υψηλής σεζόν θα είναι άδειες. Κατόπιν, ως μονοπώλιο, θα αυξήσουν τα τέλη των αεροδρομίων. Αυτοί θα καταστρέψουν τον τουρισμό των νησιών προσελκύοντας περισσότερους tour operators μόνο για δύο μήνες, ενώ αυτό που πραγματικά χρειάζονται τα νησιά είναι περισσότερους επιβάτες για περισσότερους μήνες» λέει ο κ. Ο' Μπράιεν στο «Βήμα».

Συγχρόνως, εκφράζει ανησυχίες για τη δημιουργία καρτέλ στις χρεώσεις των αεροδρομίων, δεδομένου ότι «η εταιρεία που αναλαμβάνει τα αεροδρόμια (εννοώντας τη Fraport) έχει ήδη δηλώσει ότι οι χρεώσεις θα είναι στα επίπεδα όλων των χωρών της Μεσογείου. Με λίγα λόγια, λέει ότι θα πρέπει να είναι υψηλότερες». Οπως σχολιάζει, τα αποτελέσματα του μονοπωλίου φαίνονται στο «Ελευθέριος Βενιζέλος», από τα ακριβότερα αεροδρόμια της Ευρώπης.
«Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία μας φέρνει στην Αθήνα 2,5 εκατ. επιβάτες, το αεροδρόμιο έχει 18 εκατ. επιβάτες, τη στιγμή που θα έπρεπε να έχει 30 εκατ., καθώς βρίσκεται στην καρδιά πολύ δημοφιλών τουριστικών προορισμών, ενώ το αεροδρόμιο του Δουβλίνου - πόλη μόλις 1 εκατ. κατοίκων - δέχεται 25 εκατ. επιβάτες». Η εξήγηση που δίνει ο κ. Ο' Μπράιεν είναι ότι «έχει δοθεί στο μονοπώλιο μιας ιδιωτικής εταιρείας, όπου το κράτος φορολογεί 12 ευρώ/επιβάτη, με τα οποία χρηματοδοτεί και πάλι το αεροδρόμιο, χωρίς το ίδιο να κερδίζει κάτι».

Συνοψίζοντας, ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair σχολιάζει ότι «είναι το λιγότερο ενοχλητικό να μην μπαίνουν στον κόπο οι αρμόδιοι να στείλουν μια απάντηση επί των προτάσεών μας, όταν για εφέτος η εταιρεία μας αντιπροσωπεύει ποσοστό 41% της αύξησης της επιβατικής κίνησης της Ελλάδας για το πρώτο εξάμηνο». Απάντηση που αν είναι αρνητική «θα εξηγεί σε εμάς τους λόγους και στην ελληνική κοινωνία γιατί αρνούνται συνολικά 10 εκατ. επιβάτες τα επόμενα τρία χρόνια» καταλήγει, αφήνοντας αιχμή ότι μοιάζουν μάλλον φοβισμένοι ότι θα προσβάλουν τους εταιρικούς τους φίλους.

«Αλλο απεργία, άλλο κλειστοί ουρανοί»

Επιθυμώντας να ξεκαθαρίσει την παρανόηση, όπως λέει, σχετικά με την καμπάνια κατά των απεργιών των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας, ο κ. Ο' Μπράιεν εξηγεί στο «Βήμα» ότι «δεν αφορά την απαγόρευση οποιασδήποτε διεκδίκησης εκ μέρους των εργαζομένων». Θέση όμως της εταιρείας είναι ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να προωθούν τα αιτήματά τους μέσω διαμεσολάβησης ή δεσμευτικής διαιτησίας που δεν συνεπάγονται «κλειστούς ουρανούς» στην Ευρώπη. Εναλλακτικά, προτείνεται να αναλαμβάνουν τον έλεγχο οι υπηρεσίες γειτονικών χωρών στη διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων.

Πρωτοβουλία που ξεκίνησε με τις απεργίες στη Γαλλία, όπου από το 2009 οι ΕΕΚ έχουν απεργήσει 43 ημέρες, με αποτέλεσμα σε ένα μόνο απεργιακό διήμερο να μπει «φρένο» σε πάνω από 3.600 πτήσεις ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών και σε 500.000 επιβάτες.


HeliosPlus
Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (8)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    Συνήθεις πρακτικές... | 17/04/2016 20:41
    ...της Ryanair οι εκβιασμοί με απόσυρση και στόχο τη χαμηλότερη φορολογία. Η Ελλάδα δεν είναι η πρώτη χώρα που τις αντιμετωπίζει. Αλλά εδώ η Ryan έχει ξεκινήσει μήνες τωρα εκστρατεία υπέρ της κατάργησης του δικαιώματος στην απεργία των γάλλων ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας. Μια εταιρεία διεξάγει εκστρατεία για την κατάργηση συνταγματικώς κατοχυρωμένων δικαιωμάτων μιας εργασιακής ομάδας και ακόμα συζητάμε σοβαρά γι' αυτήν αντί να της κάνουμε εμπάργκο. Εν τω μεταξύ, Ο'Μπράιεν και γερμανοί τρώγονται για το τι συμφέρει την Ελλάδα περισσότερο: να πουλήσουμε τα αεροδρόμια στους γερμανούς ή να δώσουμε αφορολόγητες πτήσεις στη Ryan...Ευτυχώς που υπάρχει τόση ανιδιοτέλεια στον κόσμο.
    Τα φτηνά εισιτήρια τα πληρώνει άλλος
    απάντηση39
     
     
    οχι αναπτυξη με φασιστο τουριστες ..... | 17/04/2016 13:47
    τα κουμουνια του συριζα προτιμουν κενονικο τουρισμο με βαπορακια και ισλαμοφασιστες απο την ασια ..... να μην δουνε κανενα κουτοφγραγκο να ερθει τον σεπτεμβρη απαπαα να μην χαλανε την πιατσα στους διακηνητες αυτους τους κολητους του διεθνηστη αριστεροφασιστα λαμπρου ειπαμε πρωτη φορα φασιστρα ... φατε παραστασεις με τον παπα ....
    amerikanos
    απάντηση12
     
     
    Στου κουφού την πόρτα όσο θέλεις βρόντα | 16/04/2016 22:14
    Είναι πολύ σοβαρά αυτά που αναφέρει ο εκπρόσωπος της RYANAIR. H πρόταση είναι για περίοδο εκτός αιχμής την οποία το Υπ Τουρισμού έπρεπε να εξετάσει σοβαρά και να καλέσει την εταιρία για συζητήσεις. Ο ιδιωτικός τομέας του τουρισμού προσπαθεί να επεκτείνει την περίοδο και το Υπουργείο κωφεύει .
    k.p.
    απάντηση51
     
     
    G | 16/04/2016 21:50
    Σωστος.Για οποιον ξερει σωστος ειναι.Καλυτερα να εχεις επιβατες παρα φορους που δεν εισπρατεις γιατι δεν εχεις επιβατες.
    Greece
    απάντηση61
     
     
    Έχουμε άλλα σχέδια εμείς | 16/04/2016 16:29
    Εμείς δεν θέλουμε ούτε καπιταλιστές με αεροπορικές εταιρείες, ούτε καπιταλιστές με τράπεζες. Θέλουμε άλλου τύπου επενδύσεις, όπως αυτές που αναμένουμε από τα ταξικά μας αδέρφια που ήρθαν από την Ασία και την Αφρική. Εσύ λοιπόν στα τσακίδια, μπορούμε και μόνοι μας.
    Φούφουτος
    απάντηση41
     
     
    Άλλη μια φορά ανίκανοι | 16/04/2016 14:51
    Εταιρίες σαν τη Ryanair , που φυσικά κοιτάζουν το δικό τους συμφέρον, έχουν φέρει πολλούς τουρίστες στην Ελλάδα και επιπλέον χάρι σ αυτούς οι ναύλοι σε πτήσεις εσωτερικού έχουν φτηνήσει. Δεν έχουν το δικαίωμα να αγνοούν (η κυβέρνηση και τα αρμόδια στελέχη)τις ενέργειες οποιουδήποτε πόσο μάλλον αυτού που φέρνει τόσο συνάλλαγμα στη χώρα.
    tasos
    απάντηση81
     
     
    TO KAΛΑΜΙ | 16/04/2016 10:06
    Το καλαμι εχουν παρη,οι της Κυβερνησης (ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ) οταν χαμπαριασουν τι κακο εχουν κανει στην χωρα,τοτε πλεον θα ειναι αργα.Κα ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ λαβατε επιστολες απο μια επενδυτικη εταιρεια μεταφορων που δραστηριοποιειται στην χωρα μας,και αντι να προτεινεται λυση αδιαφορισατε εντελως.ΠΟΙΑ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΕΙΣΘΕ ???.Θα διωξετε και τους τελευταιους επενδυτες,και θα μεινουμε μονοι μας στο τελος?????
    fatman
    απάντηση51
     
     
    Κάποιες σοφιστίες κάποιες αλήθειες | 16/04/2016 09:56
    Το Δουβλίνο έχει περισσότερη κίνηση από την Αθήνα γιατί το Δουβλίνο είναι πιο εύκολος ως προορισμός του Σ/Κ και το μόνο ουσιαστικά αεροδρόμιο της χώρας, ενώ η Ιρλανδία είναι βάση πολλών πολυεθνικών. Η Ryanair κυνηγά τους μεγάλους αριθμούς που δεν είμαι βέβαιος ότι τους θέλουμε σε πολλούς περιφερειακούς προορισμούς. Το ζήτημα είναι πως θα πετύχουμε υψηλότερη δαπάνη ανά τουρίστα για όλο το χρόνο κι όχι να κυνηγάμε μόνο τις αφίξεις - κάποια εποχή οι Αλβανοί μετανάστες υπολογίζονταν ως τουρίστες, ελπίζω αυτό να έχει αλλάξει.
    Cynical
    απάντηση14
     
-