Πιο ποιοτικές και αποτελεσματικές υπηρεσίες για τους ασφαλισμένους, ομαλοποίηση πληρωμών προς τους παρόχους και αναζήτηση νέων πηγών χρηματοδότησης αποτελούν τη βάση για τον εκσυγχρονισμό του Εθνικού Οργανισμού Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ), σύμφωνα με τον πρόεδρο του Σωτήρη Μπερσίμη.

Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εξηγεί ότι«η ασφαλιστική κάλυψη 10 εκατομμυρίων ανθρώπων δεν είναι απλό πράγμα. Πολύ περισσότερο αν ο οργανισμός που έχει αναλάβει αυτό το έργο ‘κουβαλά’ τα λάθη και τις ανεπάρκειες του παρελθόντος- των ασφαλιστικών ταμείων που συγχωνεύτηκαν- αλλά και τις στρεβλώσεις του συστήματος Υγείας».

Ωστόσο, όπως αναφέρει η αναδιοργάνωση του ΕΟΠΥΥ στηρίζεται σε τέσσερις κεντρικούς πυλώνες. «Να προσφέρουμε ποιοτικότερες και αποτελεσματικότερες υπηρεσίες στους ασφαλισμένους. Να εξασφαλίσουμε την ομαλοποίηση των πληρωμών προς τους παρόχους μας. Να βρούμε και να αξιοποιήσουμε νέες πηγές χρηματοδότησης. Και να εκσυγχρονίσουμε τη λειτουργία του Οργανισμού. Πέρα από την οικονομική διάσταση, αυτά απαιτούν και οργανωτική ανασυγκρότηση»
σημειώνει.

Σε ότι αφορά την σχέση με τον πολίτη αναφέρει ότι επίκειται η δημιουργία «Πολυμεσικού Κέντρου Εξυπηρέτησης για τον Πολίτη», το οποίο όταν «τεθεί σε λειτουργία, θα δίνει τη δυνατότητα στον πολίτη να ενημερώνεται ανά πάσα στιγμή για την πορεία των θεμάτων που τον αφορούν, με ένα απλό τηλεφώνημα ή μέσω διαδικτύου, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία του στις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ. Άμεσα, εύκολα, χωρίς κόστος και με ασφαλείς τεχνολογίες για την προστασία των ευαίσθητων δεδομένων του».

Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι οι έλεγχοι για παραβατικές συμπεριφορές εντείνονται και μάλιστα έχει εντοπιστεί σημαντικός αριθμός παραβάσεων, ακόμα και «ακραίων», όπως, η εμφάνιση επιπλοκών στο 100% των ασθενών μιας κλινικής.

«Με τη σύγχρονη τεχνολογία και τη χρήση στατιστικών μεθόδων, έχουμε εντοπίσει σημαντικό αριθμό πιθανών παραβάσεων, που γνωστοποιούνται στην αρμόδια υπηρεσία του Οργανισμού για περαιτέρω έλεγχο. Ανάμεσά τους και γεγονότα που φαίνονται ακραία, όπως η χρήση ενός ιατροτεχνολογικού προϊόντος από όλα τα μέλη μιας οικογένειας ή η εμφάνιση επιπλοκών στο 100% των ασθενών μιας κλινικής. Με 10.000.000 ασφαλισμένους και 22.000 παρόχους, μιλάμε για εκατομμύρια πράξεις και πρακτικά ο έλεγχος είναι δύσκολος» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Αναφερόμενους στη διαπραγμάτευση με τους παρόχους Υγείας εξηγεί ότι «η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης του ΕΟΠΥΥ στόχο έχει να συνάψει συμβάσεις με τους παρόχους μας, που θα περιλαμβάνουν και ποιοτικά κριτήρια και θα είναι ξεκάθαρες, δίκαιες και επωφελείς για όλους –ασθενείς, παρόχους και δημόσιο. Ο όγκος του αντικειμένου της Επιτροπής είναι τεράστιος, άλλα όλα θα γίνουν με τη σειρά τους. Έχουν ήδη ξεκινήσει διαπραγματεύσεις με στόχο να έχουμε τα πρώτα αποτελέσματα ως το τέλος Ιουνίου».

Όσον αφορά την οικονομική κατάσταση του ΕΟΠΥΥ , ο κ. Μπερσίμης σημειώνει ότι υπάρχει «κανονικότητα» στη χρηματοδότηση και προχωράει η αποπληρωμή προς τους παρόχους ύψους 1 δισ. ευρώ.

«Έχουμε ήδη αρχίσει να επιλύουμε συσσωρευμένα προβλήματα ετών όχι μόνο οικονομικά, αλλά και διοικητικά-οργανωτικά. Σήμερα, έχουμε κανονικότητα στη χρηματοδότηση του Οργανισμού από τη Πολιτεία, την οποία έχουμε μεταφέρει στους συμβεβλημένους παρόχους. Έτσι, προχωρήσαμε σε αποπληρωμές ή ενταλματοποιήσεις προς τους παρόχους, ύψους περίπου 1 δισ. ευρώ. Για τη βιωσιμότητα του Οργανισμού, επενδύουμε στον εξορθολογισμό των δαπανών, που απελευθερώνει πόρους και στην εξεύρεση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων. Το πρόσφατο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας μας δίνει νέες, σημαντικές δυνατότητες».