Εικοσιτετράωρη απεργία για την Πέμπτη στο μετρό εξήγγειλε το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (ΣΕΛΜΑ) που διαμαρτύρεται για τη διαρκή υπονόμευση δομών και υποδομών, καθώς και για τη στοχοποίηση των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ με ηθικό αυτουργό την πολιτική ηγεσία συγκοινωνιών.

«Τα τελευταία γεγονότα με το σπάσιμο σταθμών του μετρό, ζημιές που κοστίζουν άνω των 100.000 ευρώ σε κάθε σταθμό, καθώς και η στοχοποίηση των εργαζόμενων οδηγούν σε απαξίωση του έργου του μετρό. Το τελευταίο τετράμηνο μας έχουν αφήσει βορά στα νύχια επιτήδειων που μας στοχοποιούν, γι’ αυτό διαμαρτυρόμαστε» λέει στο «Βήμα» ο πρόεδρος του Σωματείου κ. Σπύρος Ρεβύθης.

Τονίζει μάλιστα, μιλώντας στο «Βήμα», ότι «ζητούμε ενίσχυση της τεχνικής βάσης, όπου υπάρχει έλλειψη τεχνιτών και η ΣΤΑΣΥ είναι άφαντη».


«Όλη αυτή η απαξίωση μας οδηγεί σε δεύτερες σκέψεις περί ιδιωτικοποίησης του μετρό, πρώτη συνέπεια της οποίας θα είναι η περαιτέρω αύξηση του εισιτηρίου»
συμπλήρωσε.


Η ανακοίνωση του σωματείου

«Το σωματείο μας την Πέμπτη 24.2.2016 προχωράει σε στάση εργασίας από την έναρξη έως τη λήξη της κυκλοφορίας διαμαρτυρόμενο για τη διαρκή υπονόμευση δομών και υποδομών καθώς και για τη στοχοποίηση των εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ με ηθικό αυτουργό την πολιτική ηγεσία των συγκοινωνιών.

Δεν είναι τυχαίο ότι τη στιγμή που εκπονούνται σχέδια ιδιωτικοποίησης τομέων και υπηρεσιών των συγκοινωνιών αυξάνεται η τιμή του εισιτηρίου και στοχοποιούνται οι εργαζόμενοι ως υπεύθυνοι για τα παραπάνω.

Σε αυτή την κατεύθυνση κινείται και η διαπόμπευση συναδέλφων από αγνώστους με τελικό στόχο την τρομοκράτησή τους προκειμένου να αποδεχθούν τα σχέδια της ιδιωτικοποίησης.

Θεωρούμε το σύνολο του εργατικού δυναμικού της χώρας ως συναδέλφους με κοινά αιτήματα και αγώνες με πρώτο και κυρίαρχο την υπεράσπιση των κεκτημένων ενάντια στον μεσαίωνα που μας επιβάλλουν οι κυβερνητικές πολιτικές».


Ερώτηση στη Βουλή

Για στοχοποίηση του προσωπικού των Αστικών Συγκοινωνιών με την πρόσφατη διαρροή ονομάτων ελεγκτών κάνει λόγο σε ερώτηση προς τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστο Σπίρτζη ο υπεύθυνος της ΚΟ της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για Ενέργεια, Περιβάλλον και Υποδομές κ. Γιάννης Μανιάτης. Επίσης, αναφέρεται σε «τραγικά οικονομικά αποτελέσματα της “πολιτικής” της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ που οδήγησαν στην απαξίωση των αστικών συγκοινωνιών».

Το κείμενο της ερώτησης έχει ως εξής:

«Κύριε υπουργέ,
είχαμε έγκαιρα προειδοποιήσει ότι η “πολιτική” των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών θα είχε καταστροφικά αποτελέσματα. Μια “πολιτική” του λαϊκισμού και της ψηφοθηρίας, τα οικονομικά αποτελέσματα των οποίων είναι ήδη ορατά, με την ανεξέλεγκτη αύξηση των ελλειμμάτων των εταιρειών αστικών συγκοινωνιών και την αύξηση τιμών εισιτηρίων και καρτών, καθώς και την ομολογούμενη από τους ίδιους αύξηση της εισιτηριοδιαφυγής, φαινόμενα τα οποία επιβαρύνουν τους όσους χρήστες αστικών συγκοινωνιών έχουν απομείνει να πληρώνουν.

Επηρεάζοντας το 1 εκατ. επιβατών που διακινούνται καθημερινά με τα ΜΜΜ της Αθήνας, οι πολιτικές που ασκούνται άφησαν ήδη το στίγμα τους στο οποίο περιλαμβάνεται το πρώτη φορά “αριστερά» – πρώτη φορά έλλειμμα στη ΣΤΑΣΥ 24,5 εκατ. €, 10 εκατ. € φέσι από τις “δωρεάν” μετακινήσεις με αστικές συγκοινωνίες τον Ιούλιο του 2015, άνω των 2,5 εκατ. € σε μηνιαία βάση μειωμένα έσοδα ως αποτέλεσμα των δωρεάν μετακινήσεων που δεν καλύπτονται από πουθενά – και αυξήσεις τιμών σε τουλάχιστον 17 προϊόντα κομίστρου και με επιβάρυνση έως και κατά 17%.

Σε αντιδιαστολή με τις 22,9 εκατ. € εισπράξεις από υπουργεία και 8,5 εκατ. € από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που είχε επιτευχθεί το 2014, το μέχρι στιγμής αποτέλεσμα της “πολιτικής” με τον διπλάσιο αριθμό προέδρων και διευθυνόντων συμβούλων των συγκοινωνιακών φορέων που διορίστηκαν από την κυβέρνηση είναι ΜΗΔΕΝ. Εισπράξεις μηδέν.

Είχαμε επίσης προειδοποιήσει για την απαξίωση των συγκοινωνιών, με στοχοποίηση του προσωπικού των αστικών συγκοινωνιών και το ταυτόχρονο “χάιδεμα” των κινημάτων τύπου Δεν Πληρώνω. Τα αποτελέσματα –πέραν από τα νέα ελλείμματα– τα ζούμε: Επιθέσεις σε λεωφορεία και τρόλλεϋ, στα γραφεία του ΟΑΣΑ (δύο φορές), βανδαλισμοί σταθμών μετρό, προπηλακισμοί ελεγκτών.

Στα παραπάνω, ήρθε χτες να προστεθεί το ιδιαίτερα σοβαρό περιστατικό της διαρροής των ονομάτων των ελεγκτών εισιτηρίων του μετρό και του Ηλεκτρικού και η ανάρτησή τους σε ιστοσελίδα του λεγόμενου αντιεξουσιαστικού χώρου.

Το θέμα αυτό αποτελεί παράβαση του Νόμου 2472/1997, α.22 παρ. 4 & 6 περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα. Δημιουργεί όμως και συγκεκριμένες ηθικές και διοικητικές ευθύνες τόσο για τον εποπτεύοντα υπουργό, όσο και για τις διορισμένες διοικήσεις, αφού δεν φαίνεται να υπάρχει καμία αντίδραση από μέρους τους.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάται ο κ. υπουργός:

1. Πώς διέρρευσαν τα παραπάνω υπηρεσιακά στοιχεία; Από ποιον φορέα διέρρευσαν;

2. Διατάχθηκε ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ) στους φορείς που είχαν πρόσβαση σε αυτά τα στοιχεία (ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ, υπουργεία);

3. Ποια είναι τα μέτρα που λαμβάνονται για την προστασία των εργαζομένων;

4. Ποιες είναι οι ενέργειες που θα λάβουν οι φορείς που έχουν πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα, έτσι ώστε να μη συμβεί κάτι παρόμοιο στο μέλλον;

5. Σε τι ποσοστό υπολογίζεται η εισιτηριοδιαφυγή το έτος 2015 και τους δυο πρώτους μήνες του 2016 και πόσο αυξήθηκε σε σχέση με προηγούμενα έτη;

6. Με ποιον τρόπο θα αντιμετωπισθεί επιχειρησιακά η ομολογούμενη αύξηση της εισιτηριοδιαφυγής;»