Επιδείνωση στην διαπραγματευτική θέση της κυβέρνησης απέναντι στους δανειστές φαίνεται ότι προκάλεσε η πρωτοβουλία του υπουργού Υποδομών, κ. Χρήστου Σπίρτζη να ορίσει νέα διοίκηση στην υπό ιδιωτικοποίηση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, παρά τις αντιδράσεις των εκπροσώπων της Τρόικας και του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).
Και αυτό διότι, σύμφωνα με πληροφορίες, με αφορμή το συγκεκριμένο περιστατικό οι δανειστές δρομολογούν πλέον το φλέγον ζήτημα της αποπολιτικοποίησης της δημόσιας διοίκησης, για την οποία είχε δεσμευτεί στη συμφωνία του Ιουλίου η κυβέρνηση του κ. Αλέξη Τσίπρα.
Έτσι, σύμφωνα με πηγές κοντά στην υπόθεση, δημιουργείται ένα τεράστιο και νέο πεδίο διαπραγμάτευσης που περιλαμβάνει κάθε υψηλόβαθμη ή ειδική θέση στο δημόσιο, τους οργανισμούς και τις ΔΕΚΟ όπου, ειδικά το τελευταίο διάστημα, διορίζονται κατά κόρον κομματικά στελέχη, συγγενείς και φίλοι.
Στελέχη του κουαρτέτου σημειώνουν ότι όλες αυτές οι διεργασίες είναι εκτός του πνεύματος της συμφωνίας του Ιουλίου, που προβλέπει αποπολιτικοποίηση της δημόσιας διοίκησης, και πλέον βρίσκονται στο μικροσκόπιο των δανειστών.
Κάπως έτσι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η μνημονιακή περίμετρος επεκτείνεται πέραν των συγκοινωνιακών φορέων και των μεγάλων δημόσιων οργανισμών, σε όλες τις δομές του ελληνικού κράτους, ακόμη και σε εκείνες που από το 2010 βρίσκονται έξω από το ραντάρ της Τρόικας.
Συγκεκριμένα, το ενδιαφέρον τους προσελκύουν οι δραστηριότητες του υπουργού Υποδομών, ο οποίος τις τελευταίες εβδομάδες ολοκλήρωσε την τοποθέτηση διοικήσεων στις ΔΕΚΟ που βρίσκονται υπό την εποπτεία του, με τελευταία την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, ασχολήθηκαν με τις δηλώσεις που έκανε ο κ. Σπίρτζης την Πέμπτη στη Βουλή, όπου επικαλέστηκε έγγραφο του υπουργείου Υποδομών, το οποίο σημείωνε ότι η θητεία του ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει λήξει ήδη από το 2014 και άρα υπήρχε ζήτημα νομιμότητας των αποφάσεων της εταιρείας.
Ωστόσο, κατά τους δανειστές, η τακτική γενική συνέλευση της 27ης Ιουνίου 2013 της εταιρίας είχε ορίσει την διάρκεια θητείας του ΔΣ έως τις 30 Ιουνίου 2016, με δικαίωμα επέκτασης για έναν ακόμη χρόνο, όπως προβλέπεται από το καταστατικό της και άρα δεν υπήρχε κανένα ζήτημα νομιμότητας.
Επίσης, ο κ. Σπίρτζης είπε στη Βουλή ότι το ΤΑΙΠΕΔ είχε την ευθύνη να ενημερώσει το υπουργείο Υποδομών ότι έχει λήξει η θητεία του ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ωστόσο, κατά τους ελεγκτές, η διοίκηση της εταιρίας ορίζεται ακόμη με κοινή υπουργική απόφαση και όχι από τη γενική συνέλευση των μετόχων.
Ακόμη, ο υπουργός Υποδομών δήλωσε ότι επιδοτήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τα δρομολόγια των «άγονων γραμμών» δεν είχαν δοθεί για δύο χρόνιακαι εκταμιεύθηκαν αθροιστικά, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα να παρουσιάζει θετική οικονομική κατάσταση. Ωστόσο, σύμφωνα με το κουαρτέτο, αυτό δεν ισχύει, καθώς η εταιρία έχει εισπράξει από 50 εκατ. ευρώ στα τέλη του 2014 και του 2015, αντίστοιχα.
Όπως είναι σε θέση να γνωρίζει «Το Βήμα», μετά την παραίτηση του πρώην πρόεδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Θανάση Ζηλιασκόπουλου, οι δανειστές ζήτησαν την παραμονή του υφιστάμενου ΔΣ, με τις εκτελεστικές αρμοδιότητες να περνούν στον αντιπρόεδρο της εταιρίας, κ. Νίκο Τσαμπαρλή.
Μάλιστα, επικαλούνται επιστολή από τον υπουργό Επικρατείας, κ. Αλέξανδρο Φλαμπουράρη, στην οποία σημειώνεται ότι η κυβέρνηση συμφωνεί με την πρόταση το ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ να παραμείνει ως έχει μέχρι την ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης.
Έτσι, βάσει της θέσης του κ. Φλαμπουράρη, όλοι έμειναν με την εντύπωση ότι η εταιρία θα πορευόταν με την ίδια διοίκηση. Ωστόσο, η ξαφνική είδηση για τον ορισμό νέας διοίκησης από τον κ. Σπίρτζη «σε αυτή την κρίσιμη καμπή του νέου διαγωνισμού» άνοιξε ζήτημα «σοβαρών ανησυχιών και αύξησης του κινδύνου καθυστέρησης ή εκτροχιασμού της διαδικασίας», σύμφωνα με στελέχη του κουαρτέτου.