Οι επισκέψεις του υπουργού Παιδείας κ. Ν. Φίλη στα γραφεία της ΟΛΜΕ (καθηγητές δημόσιων σχολείων ) και της ΔΟΕ (δάσκαλοι) το πρωί της Τρίτης, ήταν σίγουρο ότι δεν ήταν ευχάριστες. Μακριά απο τα κτήρια των υπουργείων άλλωστε βρίσκονται τα χρόνια προβλήματα της παιδείας.

Στα γραφεία της ΟΛΜΕ έμεινε μιάμιση ώρα εγκωβισμένος στο κτήριο, καθώς η είσοδος αποκλείστηκε απο ομάδα τριάντα περίπου αναπληρωτών εκπαιδευτικών που είχαν ανοίξει πανό και φώναζαν συνθήματα διαμαρτυρίας για τον μη διορισμό τους, την κατάσταση που επικρατεί στα δημόσια σχολεία και την εγκατάλειψη της ειδικής αγωγής. Οι συνδικαλιστές ήταν στην πλειονότητας τους εκπαιδευτικοί του ΠΑΜΕ, αλλά και ανεξάρτητοι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί.

Όπως είναι φυσικό, ούτε το ΔΣ της ΟΛΜΕ συνεδρίασε, ούτε κανένα αίτημά τους άκουσε.

Στην συνέχεια η ίδια σκηνή επαναλήφθηκε στα γραφεία της ΔΟΕ, οπότε και ο υπουργός Παιδείας δήλωσε πρώτα οτι «όλοι είμαστε κατά του μνημονίου» και στην συνέχεια ότι «δεν ήρθα εδω να εξαγγείλω διορισμούς αλλά διάλογο».

Πάντως ο κ. Φίλης δήλωσε ακόμη ότι η Παιδεία είναι προτεραιότητα για την κυβέρνηση, το πρόβλημα των κενών είναι πρόβλημα δεκαετίας, ενώ ως το τέλος της εβδομάδας θα έχουν τοποθετηθεί οι αναπληρωτες εκπαιδευτικοί για τους οποίους υπάρχουν πιστώσεις στα σχολεία της χώρας.

Οι θέσεις της ΟΛΜΕ για τους διορισμούς

Απο τη πλευρά τους οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ έχουν συντάξει υπόμνημα με τις θέσεις της Ομοσπονδίας για σειρά θεμάτων που απασχολούν την εκπαιδευτική πραγματικότητα στη χώρα, μεταξύ των οποίων το θέμα των διορισμών μόνιμου προσωπικού.
«Το σχολικό έτος 2015-16 ξεκίνησε με τους χειρότερους οιωνούς» αναφέρουν οι συνδικαλιστές των εκξπαιδευτικών αι τονίζουν ότι η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου προσπάθησε να τοποθετήσει το πρόβλημα «κάτω από το χαλί».
Όπως τονίζουν οι ίδιοι σχεδόν 13.000 στην Πρωτοβάθμια και 7.000 στη Δευτεροβάθμια ήταν τα κενά με την έναρξη της νέας χρονιάς, από τα οποία τα 2.000 αφορούν την Ειδική Αγωγή. Η εξασφάλιση 12.000 πιστώσεων από ΕΣΠΑ, 3000 από τον τακτικό προϋπολογισμό και 4000 από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων δε λύνει το πρόβλημα, πρωτίστως γιατί οι πιστώσεις του ΕΣΠΑ μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για δράσεις που θεωρούνται καινοτόμες και εξαιρούνται περιφέρειες που δεν κατατάσσονται στις φτωχότερες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για το θέμα των διορισμών εκπαιδευτικών τα μέλη της ΟΛΜΕ προτείνουν καθιέρωση συστήματος μοριοδότησης μέσω του ΑΣΕΠ που να συμπεριλαμβάνει:

– 1 μόριο για κάθε μήνα προϋπηρεσίας.

– 1 μόριο για κάθε βαθμό πάνω από τη βάση σε οποιοδήποτε προηγούμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ (επιλέγεται ο διαγωνισμός εκείνος που ο εκπ/κός έχει πετύχει την καλύτερη βαθμολογία).

– 1 μόριο για κάθε χρόνο από τη λήψη πτυχίου.

– Κλιμακωτή μοριοδότηση του αριθμού παιδιών (πχ. 1 παιδί 3 μόρια, 2 παιδιά 6 μόρια κ.λπ.).

Οι δάσκαλοι

Η ΔΟΕ κατέθεσε στον νέο υπουργό Παιδείας ένα αναλυτικό υπόπνημα με τα αιτήματα του κλάδου των δασκάλων. Όπως αναφέρεται σ αυτό:

– Καλείται η νέα κυβέρνηση (όπως είχε γίνει και με την προηγούμενη) να αυξήσει τώρα τις δαπάνες για την Παιδεία – μέχρι και 5% του ΑΕΠ, να μεριμνήσει για έκτακτο κονδύλιο ώστε να καλυφθούν οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων καθώς και για την ορθολογική κατανομή των κοινοτικών πόρων ιδιαίτερα για θεσμούς που αφορούν στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τη σημασία και την αξία της οποίας όλοι αναγνωρίζουν και αποδέχονται.

– Η ανεργία των εκπαιδευτικών διογκώνεται, αφού δεν έχουν προγραμματιστεί μόνιμοι διορισμοί. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση υπάρχει άμεση ανάγκη για την πρόσληψη χιλιάδων εκπαιδευτικών με μόνιμη σχέση εργασίας. Είναι χαρακτηριστικό ότι την τελευταία τετραετία αποχώρησαν από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση 9000, περίπου, εκπαιδευτικοί και προσλήφθηκαν μόνο 282.

– Για την αξιολόγηση «δηλώσεις περί σύνδεσης εθελοντικής εργασίας και αξιολόγησης δυναμιτίζουν εκ προοιμίου το όποιο «καλό κλίμα» μπροστά στον απαραίτητο διάλογο. Η ΔΟΕ αποδέχεται την αξιολόγηση ως «ανατροφοδοτική, γνήσια παιδαγωγική διαδικασία ουσιαστικής αποτίμησης τόσο του εκπαιδευτικού έργου, όσο και συνολικά της εκπαιδευτικής πολιτικής».

– Οργάνωση του χώρου της προσχολικής αγωγής και της ειδικής αγωγής και ζητάει να μην γίνουν άλλεσς συγχωνεύσεις σχολείων.