«Αναζητούνται ισοδύναμα για τον ΦΠΑ» είπε ο υπουργός Παιδείας κ. Νίκος Φίλης. «Το θέμα δεν αφορά μόνο το υπουργείο Παιδείας, είναι θέμα συνολικής κυβερνητικής απόφασης. Αν ολοκληρωθούν τέσσερις-πέντε μεγάλες υποθέσεις φοροδιαφυγής θα βρεθούν τα ισοδύναμα για να μην ισχύσει το καθεστώς του ΦΠΑ στα σχολεία» τόνισε ο κ. Φίλης.
«Δεν βιαζόμαστε και δεν πάμε να μετακινήσουμε βάρος σε άλλους» σημείωσε.
«Ξέρουμε ότι ο ΦΠΑ 23% είναι ένα ζήτημα που πλήττει όχι τους εύπορους συμπολίτες μας, αλλά τη λαϊκή οικογένεια, τα φροντιστήρια στις γειτονιές και ένα σύνολο φορέων που συγκροτούν το πλαίσιο της παράλληλης ιδιωτικής εκπαίδευσης στη χώρα μας», δήλωσε και τόνισε ότι ως το τέλος Νοεμβρίου θα έχει ληφθεί η τελική απόφαση για το θέμα.
Λίγο μετά σε «πηγαδάκια» που σχηματίστηκαν έξω από το γραφείο του ο υπουργός Παιδείας παραδέχτηκε ότι οι μαθητές των ιδιωτικών σχολείων είναι «όμηροι» της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί.
Προσλήψεις 11.000 αναπληρωτών σε δέκα ημέρες

«Tο υπουργείο δίνει τη μάχη στο θέμα της κάλυψης των εκπαιδευτικών κενών, το οποίο αποτελεί ένα διαχρονικό πρόβλημα και καταβάλλονται προσπάθειες ώστε το ταχύτερο δυνατόν, αρχής γενομένης από τις 10 Οκτωβρίου, όλα τα σχολεία να είναι σε πλήρη ανάπτυξη. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στη λειτουργία της Ειδικής Εκπαίδευσης» είπε ο κ. Φίλης για το θέμα των κενών σε θέσεις εκπαιδευτικών που ταλανίζει τον χώρο.

Συμπλήρωσε ότι «βρισκόμαστε στη δεύτερη φάση των προσλήψεων αναπληρωτών, η οποία θα ολοκληρωθεί τις προσεχείς μέρες, με 4000 προσλήψεις από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, ενώ στην πρώτη φάση προσλήφθηκαν 3700 από το ΕΣΠΑ και τον τακτικό προϋπολογισμό», είπε ο υπουργός , προσθέτοντας ότι «ως τις 10 Οκτωβρίου θα έχουμε φτάσει στις προσλήψεις περίπου 11000 εκπαιδευτικών σε Γενική και Ειδική Εκπαίδευση. Δίνουμε μάχη με το χρόνο και τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες. Για φέτος ειδικά που για πρώτη φορά τα κονδύλια του ΕΣΠΑ είναι περιορισμένα, αφού οι περιφέρειες Αττικής, Ν. Αιγαίου και Δυτ. Μακεδονίας εξαιρούνται».
Για το βιβλίο Ιστορίας
Σχετικά με το θέμα του βιβλίου της Ιστορίας Γενικής Παιδείας της Γ’ Λυκείου στο οποίο σύμφωνα με δημοσιεύματα χάρτης με την περιοχή των Σκοπίων εμφανίζεται με την ονομασία «Μακεδονία» απάντησε ότι «δεν μας αρέσει η πολιτική ηγεσία να παρεμβαίνει σε θέματα εκπαιδευτικής πολιτικής. Η πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία Σκοπίων γεωγραφικά δεν συγκροτεί τον χώρο της Μακεδονίας και αυτό είναι γνωστό».