Κριτική κατά του ΤΑΙΠΕΔ για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκε τον διαγωνισμό για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αερολιμένων, αλλά και κατά της διοίκησης του ΟΑΣΑ σε σχέση με την δέσμευση του νέου μνημονίου για αναδιάρθωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, άσκησε την Πέμπτη ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, κ. Χρήστος Σπίρτζης.

«Το ΤΑΙΠΕΔ έχει ακολουθήσει ένα μοντέλο τρέλας» είπε ο κ. Σπίρτζης, αναφερόμενος στον διαγωνισμό για τα περιφερειακά αεροδρόμια.
Όπως τόνισε, ο τρόπος με τον οποίο το Ταμείο σχεδιάστηκε από τις προηγούμενες κυβερνήσεις, οι οποίες «έκαναν μία «πολύ σκληρή» διαπραγμάτευση», επιτρέπει στο να βγαίνουν στον «αέρα» διαγωνισμοί με μία απλή εκδήλωση ενδιαφέροντος και όλα να καθορίζονται ανάλογα με την προσφορά που δίνουν οι διαγωνιζόμενοι – σε αντίθεση, δηλαδή, με ότι συμβαίνει με τους διαγωνισμούς του υπουργείου Υποδομών, παρατήρησε.
«Εάν το ΤΑΙΠΕΔ θεωρείται ότι έχει τους ανθρώπους, την στελέχωση και τους συμβούλους που διασφαλίζουν το δημόσιο συμφέρον, οφείλω να διαφωνήσω με αυτό» είπε ο κ. Σπίρτζης.
«Οι διαδικασίες που έχουν επιλεγεί, είναι επιεικώς παράδειγμα προς αποφυγή» τόνισε και πρόσθεσε ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των αεροδρομίων «που επιβλήθηκε στη χώρα», θα συνεχιστεί χωρίς αλλαγές.
«Εμείς θα τηρήσουμε τις δεσμεύσεις της χώρας, αλλά θα διασφαλίσουμε το δημόσιο συμφέρον σε οτιδήποτε έχει να κάνει με την λειτουργία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και με τις υποχρεώσεις που πρέπει να έχει το κάθε μέρος. Και ένα από τα μέρη είναι και το ΤΑΙΠΕΔ» δήλωσε. Μάλιστα, παραδέχθηκε ότι υπάρχουν πολλά ανοιχτά θέματα για την σύμβαση του διαγωνισμού.

Παράλληλα, αίσθηση προκάλεσαν οι δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού για την διοίκηση του ΟΑΣΑ σε σχέση με την δέσμευση του νέου μνημονίου περί κατάθεσης σχεδίου νόμου για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

«Ως πρόεδρος του ΤΕΕ είχα καταγγείλει τους «κουκουλουφόρους» που συνεργάζονταν κάτω από το τραπέζι με με τους δανειστές. Το ίδιο έγινε και τώρα. Κάποιοι πρόθυμοι – μόνο που αυτή την φορά δεν ήταν φορείς που εκπροσωπούσαν τα συμφέροντά τους- και που είχαν διακριτές θέσεις στο δημόσιο και προέρχονταν από την προηγούμενη κυβέρνηση» είπε, «έσπευσαν να δώσουν τις προτάσεις τους στην Τρόικα».

«Επομένως η διοίκηση του συγκεκριμένου φορεά που σχετίζεται με αυτό, προφανώς συνέβαλε τα μέγιστά για το εθνικό καθήκον» είπε με ειρωνικό ύφος, μιλώντας για «άθλια στάση» από τη νυν διοίκηση του ΟΑΣΑ.

Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι θα ακολουθήσει μία μελέτη για τις αστικές συγκοινωνίες, η οποία θα είναι «σε άλλη κατεύθυνση από αυτή που έχει ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ», προκειμένου να βρεθεί ένας τρόπος τιμολόγησης που θα απορροφήσει την αύξηση του ΦΠΑ σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ώστε να αποφευχθεί τυχόν αύξηση των εισιτηρίων.

«Η μελέτη που θα κάνουμε, δεν θα είναι στην κατεύθυνση του κ. Δημητριάδη» επανέλαβε και σημείωσε ότι η εξοικονόμηση θα έρθει από άλλες δράσεις.

Μάλιστα, ο κ. Σπίρτζης εμμέσως πλην σαφώς άφησε αιχμές κατά της πρόεδρου της Βουλής, κυρίας Ζωής Κωνσταντοπούλου, καθώς ουδέποτε δόθηκαν ημερομηνίες στον αναπληρωτή υπουργό προκειμένου να φέρει στις αρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές νέες διοικήσεις για τους εποπτευόμενους φορείς του υπουργείου.
Παράλληλα, παραδέχθηκε ότι υπάρχει εμπλοκή στο έργο του Μετρό στον Πειραιά, λόγω νομοθετικής ρύθμισης για τον ΦΠΑ από την προηγούμενη κυβέρνηση. Όπως σημείωσε, το υπουργείο ετοίμασε νέα νομοθετική ρύθμιση, η οποία, όμως, λόγω των εκλογών, δεν πρόλαβε να κατατεθεί στη Βουλή.