Η δημιουργία «matrix» φορολογικών στοιχείων, το «παιχνίδι σιωπής» με τον ύποπτο για οικονομικό έγκλημα, τα βίντεο με τα «πρότυπα» της ιδανικής εξέτασης του φοροφυγάδα περιέχονταν στην εκπαίδευση 100 στελεχών της Οικονομικής Αστυνομίας, του ΣΔΟΕ, του υπουργείου Οικονομικών, της Επιτροπής για το Ξέπλυμα Χρήματος και άλλων σε συνεργασία με στελέχη της Δημοσιονομικής Υπηρεσίας Πληροφοριών και Έρευνας της Ολλανδίας σχετικά με τις τακτικές ανάκρισης εμπλεκομένων σε διαφόρου τύπου οικονομικά αδικήματα.
Οι έλληνες αξιωματούχοι εκπαιδεύτηκαν σε ειδικά «τρυκ» εξέτασης για σχετιζόμενους με φορολογικά αδικήματα, «ξέπλυμα μαύρου χρήματος», απάτες χρεοκοπίας, επενδυτικές απάτες, ηλεκτρονικό έγκλημα, οργανωμένο έγκλημα, τελωνειακά αδικήματα και άλλα.
Στην εκπαίδευση των ελλήνων ανακριτικών υπαλλήλων που οργάνωσε ο διοικητής της Οικονομικής Αστυνομίας κ. Μανώλης Πλουμής προσδιορίστηκαν τα «στάδια» μίας συνέντευξης – προανάκρισης. Ανάμεσα σε αυτά είναι η αρχική δημιουργία ενός πίνακα των υπαρχόντων στοιχείων (matrix evidence) και της φόρμας ερωτημάτων προκειμένου να αντληθούν στοιχεία για τις τυχόν παράνομες ενέργειες του ανακρινόμενου.
Ακόμη προσδιορίζονται ειδικές τακτικές ώστε ο απολογούμενος ή καταθέτων να μιλά χωρίς διακοπή από τον ανακριτή για όσα γνωρίζει και ο κρατικός αξιωματούχος να του θέτει αιφνιδιαστικά ερωτήσεις με βάση φορολογικά ή άλλου τύπου στοιχεία που γνωρίζει και τα παραθέτει σταδιακά με σκοπό να κατευθύνει τη συζήτηση και να ασκήσει πίεση.
Επιπλέον έγινε ειδική ανάλυση με τα είδη των μαρτύρων ή των υπόπτων για το οικονομικό έγκλημα και υπήρξε διαχωρισμός τους σε συνεργάσιμους ή επιθετικούς με αντίστοιχη προσαρμογή του ανακριτικού υπαλλήλου.
Στους έλληνες αξιωματούχους ζητήθηκε να επιδεικνύουν «υπομονή και επιμονή» στη διάρκεια της ανακριτικής διαδικασίας προκειμένου να αντλούνται στοιχεία για τις φορολογικές απάτες. Ακόμη έγινε ειδική ενημέρωση ώστε οι ερευνητές οικονομικών εγκλημάτων να προσαρμόζουν τη συγκέντρωση των στοιχείων και την εξέταση των υπόπτων στα δεδομένα της ποινικής δικονομίας. Και αυτό διότι έχει διαπιστωθεί ότι σε πολλά στοιχεία που παρουσιάζονται δεν μπορεί να γίνει δικαστική εκμετάλλευσή τους, παρά τις αρχικές εντυπώσεις που δημιουργούνται.
Ακολούθησε η παρουσίαση βίντεο από πραγματική ανάκριση και σχολιασμός των τεχνικών που χρησιμοποιήθηκαν από τον ανακριτικό υπάλληλο. Μάλιστα οι εκπαιδευτές είχαν ένα… μπαλάκι -αντίστοιχο αυτό τηλεοπτικών εκπομπών με συνεντεύξεις- που πετούσαν στους έλληνες αξιωματούχος προκειμένου να συμμετέχει στη διαδικασία της παρουσιαζόμενης ανάκρισης και να προχωρεί σε σχετικά σχόλια.