Μια ιδιαίτερη διαφοροποίηση σε σχέση με τους προκατόχους του παρουσιάζει η περίπτωση του υπουργού Οικονομικών κ. Γιάνη Βαρουφάκη.
Σύμφωνα με ανάλυση δεδομένων που πραγματοποίησε «Το Βήμα», εδώ και τέσσερις μήνες ο επικεφαλής του οικονομικού επιτελείου στην οδό Νίκης υπογράφει κατά πλειονότητα πρωτίστως αποφάσεις για μετακινήσεις στελεχών εκτός έδρας, ενώ ασχολείται λιγότερο με το διοικητικό και το νομοθετικό έργο του υπουργείου.
Παράλληλα ο υπουργός των Οικονομικών αποφεύγει να απαντήσει –ακόμη και τυπικά –ως μέτοχος της ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου για το μέλλον του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων, σύμφωνα με έρευνα στον κοινοβουλευτικό έλεγχο της Εθνικής Αντιπροσωπείας, η οποία δείχνει ότι ο κ. Βαρουφάκης ακολουθεί το ατυχές παράδειγμα του προκατόχου του κ. Γκίκα Χαρδούβελη.
Ειδικότερα, σύμφωνα με ανάλυση στοιχείων των αποφάσεων του υπουργού Οικονομικών μέσα από το πρόγραμμα «Δι@ύγεια», προκύπτει ότι σε σύνολο 403 αποφάσεων οι 245 αφορούν μετακινήσεις στελεχών κυρίως εκτός έδρας, με ποσοστό άνω του 60%, επί του συνόλου των αποφάσεων.
Πρόκειται για ασυνήθιστη επίδοση που προφανώς και συνδέεται με τη διαπραγμάτευση στο πλαίσιο του Brussels Group και δίνει ένα διαφορετικό στίγμα σε σχέση με όλους τους προκατόχους του κ. Βαρουφάκη.
Παράλληλα, περισσότερες από 50 αποφάσεις αποτελούν διαδικαστικές διοικητικές πράξεις, οι περισσότερες εκ των οποίων συνδέονται με τη διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού του υπουργείου Οικονομικών. Επίσης, άλλες 43 αποφάσεις αφορούν μετακλητά στελέχη που απολύθηκαν (ως ορισθέντα από την προηγούμενη κυβέρνηση) ή προσλήφθηκαν από τον υπουργό Οικονομικών για τις ανάγκες του επιτελείου του.
Περί τις 30 αποφάσεις αφορούν ομάδες εργασίας, διορισμούς εκπροσώπων του Δημοσίου σε οργανισμούς ή υπηρεσιακά συμβούλια, ενώ 18 αποφάσεις προβλέπουν ανάληψη υποχρεώσεων ή κατανομή κονδυλίων σε φορείς και 7 αποφάσεις δημοπρασίες εντόκων γραμματίων.
Η ιδιαιτερότητα του κ. Βαρουφάκη δεν αφορά μόνο τη «Δι@ύγεια», αλλά και τη λογοδοσία στη Βουλή, καθώς ο υπουργός των Οικονομικών, σύμφωνα με έρευνα του «Βήματος» στον κοινοβουλευτικό έλεγχο, αποφεύγει να τοποθετηθεί σε ερωτήσεις των βουλευτών σε σχέση με το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων.
Συγκεκριμένα, μεταξύ άλλων, ο υπουργός των Οικονομικών δεν έχει απαντήσει:
  • Σε ερώτηση βουλευτών της αντιπολίτευσης που κατατέθηκε τόσο τον Φεβρουάριο όσο και τον Απρίλιο για την πώληση των δύο εναπομεινάντων Airbus A340 της πρώην κρατικής Ολυμπιακής Αεροπορίας.
  • Σε ερώτηση του βουλευτή Κέρκυρας της ΝΔ κ. Στέφανου Γκίκα για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που κατατέθηκε αρχές Μαρτίου.
  • Σε ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ Διαμάντως Μανωλάκου, Μανώλη Συντυχάκη και Σταύρου Τάσσου για το αεροδρόμιο των Χανίων και την παραχώρηση των περιφερειακών αερολιμένων, που κατατέθηκε τον Απρίλιο.
  • Σε ερώτηση του βουλευτή των ΑΝΕΛ κ. Δημήτρη Καμμένου για τον ίδιο λόγο.
  • Σε ερώτηση του βουλευτή Β’ Αθηνών της ΝΔ κ. Κωστή Χατζηδάκη για την ιδιωτικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, που κατατέθηκε στις αρχές Μαρτίου.
  • Σε άλλη ερώτηση του κ. Χατζηδάκη για την πώληση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ.
  • Σε ερώτηση του βουλευτή των ΑΝΕΛ κ. Νίκου Νικολόπουλου για το sale & leaseback των 28 κτιρίων του Δημοσίου.
  • Σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ κ. Ανδρέα Κατσανιώτη για την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
  • Σε ερώτηση 30 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για την «αποκατάσταση της συνταγματικής νομιμότητας σχετικά με την επαναφορά μετοχών της ΕΥΔΑΠ ΑΕ και ΕΥΑΘ ΑΕ από την ΤΑΙΠΕΔ ΑΕ».
  • Σε ερώτηση βουλευτών από όλα τα κόμματα για το μέλλον της ιδιωτικοποίησης ΟΛΠ και ΟΛΘ.
Σύμφωνα με αξιωματούχους κοντά στην υπόθεση, φαίνεται ότι η κυβέρνηση δεν θέλει να δεσμευθεί για τα συγκεκριμένα ζητήματα, τα οποία βρίσκονται στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων με την τρόικα και η τύχη τους συνδέεται με την ολοκλήρωση αυτών.

HeliosPlus