Οι πρώτες «φουρτούνες» στο λιμάνι του Πειραιά έρχονται την ερχόμενη Πέμπτη με την πρώτη απεργία την οποία έχουν εξαγγείλει η Ομοσπονδία Λιμένων Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ) και η Ενωση Λιμενεργατών ΟΛΠ για το θέμα της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών.
Στο πλαίσιο της κινητοποίησης θα γίνει συγκέντρωση στις 10:30 τοπρωί στον Πειραιά στην πλατεία Καραϊσκάκη και θα ακολουθήσει πορεία προς το υπουργείο Ναυτιλίας όπου θα επιδιωχθεί συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας κ. Θεόδωρο Δρίτσα.
Η συνέντευξη Τύπου που έδωσαν το πρωί της Τρίτης η ΟΜΥΛΕ και η Ένωση των λιμενεργατών του ΟΛΠ συνέπεσε χρονικά με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ στην οποία διευκρινίζει ότι δεν διαπραγματεύεται με κανέναν την αλλαγή όρων του διαγωνισμού.
Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ κ. Γιώργος Γεωργακόπουλος κάλεσε την κυβέρνηση να ακυρώσει θεσμικά τον διαγωνισμό που είχε ξεκινήσει πριν από περίπου ένα με ενάμιση χρόνο για την πώληση του 67% του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, μοντέλο που, όπως υπογράμμισε, δεν υπερασπίστηκε κανείς τότε από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, αλλά και να φέρει σε διαβούλευση μια νέα λιμενική πολιτική, που θα έχει να κάνει με όλα τα λιμάνια, με ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα τους, αλλά και με δέσμευση στις προεκλογικές της εξαγγελίες.
Επίσης δήλωσε ότι στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης αλλά και δια στόματος του Πρωθυπουργού είχε αναφερθεί ότι δεν θα ιδιωτικοποιηθούν υποδομές βασικής στρατηγικής σημασίας, ενώ συμπλήρωσε ότι και, εξειδικευμένα, ο αρμόδιος αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας κ. Δρίτσας με σαφή τοποθέτησή του είχε δηλώσει τότε ότι σταματάει ο διαγωνισμός για πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ.
Σχολιάζοντας δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ, τόνισε αν αυτό αποφασιστεί από την κυβέρνηση είναι χειρότερο, επειδή εμπεριέχει το στοιχείο της κοροϊδίας, καθώς αυτός που παίρνει το 51%, αποκτά το μάνατζμεντ, έχει την πλειοψηφία, ηγείται του οργανισμού και το ίδιο κάνει και αυτός που έχει το 67%.
«Κάποιοι προσπαθούν να βαφτίσουν το ψάρι κρέας, αλλά πρέπει να καταλάβουν ότι την κοροϊδία οι εργαζόμενοι στο λιμάνι έχουν δείξει ότι δεν την ανέχονται» επεσήμανε ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ και έκανε λόγο για αφωνία των μέσων ενημέρωσης, των βουλευτών, όλων των κομμάτων αλλά και της ίδιας της κυβέρνησης, σχετικά με την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που ζήτησε από την Ελλάδα να ανακτήσει ασυμβίβαστες προς το κοινοτικό δίκαιο κρατικές ενισχύσεις που χορηγήθηκαν στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων ΣΕΠ (Cosco) στο λιμάνι του Πειραιά και προήλθαν από ορισμένα φορολογικά πλεονεκτήματα.
«Δεν μιλάμε για 2 εκατ. ευρώ, οι εκτιμήσεις οι δικές μας, και όποιος θέλει ας μας διαψεύσει, είναι ότι για τα τέσσερα χρόνια που λειτουργεί η σύμβαση παραχώρησης της ΣΕΠ οι φοροαπαλλαγές που έχει κερδίσει η κινεζική εταιρεία είναι 30 εκατ. ευρώ» σημείωσε και πρόσθεσε ότι την ώρα που ο ελληνικός λαός συνθλίβεται μέσα από τα χαράτσια και τον ΕΝΦΙΑ τα 30 εκατ. ευρώ δεν υπάρχουν.
«Καλούμε τους προηγούμενους και τη σημερινή κυβέρνηση να πάρει θέση υπάρχει επίσημο δελτίο της ΕΕ –θα πρέπει να τοποθετηθούν επάνω σε αυτό το ζήτημα. Τι θα κάνουν, θα αφήσουν την Coscoνα καρπώνεται τα 30 εκατ. και να επιβάλλουν πρόστιμα στο ελληνικό κράτος. Ναι ή όχι και ποιος θα τα πληρώσει αυτά;» αναρωτήθηκε.
Αναφερόμενος στην παραχώρηση της προβλήτας ΙΙ και κατ’ επέκταση την ΙΙΙ στη ΣΕΠ η οποία έγινε πριν από πέντε χρόνια, πρόσθεσε ότι σε αυτή την περίπτωση ο ΟΛΠ έδωσε την πελατεία την οποία είχε κατοχυρώσει πριν από μία δεκαετία μέσα από συμβόλαιο αλλά και ένα έτοιμο λιμάνι έναντι ενός ενοικίου, που τον τελευταίο χρόνο παρουσίασε έσοδα 110 εκατ. ευρώ.
Για το θέμα των δύο φιλικών διακανονισμών που έγιναν μεταξύ ΟΛΠ και ΣΕΠ τόνισε ότι υπήρξε 100% αρνητικό αποτέλεσμα για τον ΟΛΠ και το ελληνικό Δημόσιο.
Για το ζήτημα του δεύτερου φιλικού διακανονισμού ο πρόεδρος τη ΟΜΥΛΕ είπε ότι υπάρχει δικαστική εκκρεμότητα και ήδη έχουν εκδικαστεί ασφαλιστικά μέτρα ενώ η ομοσπονδία περιμένει το αποτέλεσμα ενώ την Παρασκευή θα γίνει η αγωγή για το θέμα του εγγυημένου τιμήματος.
Από τότε που δραστηριοποιήθηκε η ΣΕΠ στο λιμάνι το κόστος του εισαγωγικού και εξαγωγικού κοντέινερ αυξήθηκε κατά 30%. Το έχουν αποδεχτεί όλοι κανείς δεν το διαψεύδει γιατί είναι πραγματικότητα, συμπλήρωσε ο κ. Γεωργακόπουλος και είπε ότι αυτό σημαίνει ότι μέσα στην κρίση ο έμπορος ο μικροβιοτέχνης και ο εργαζόμενος θα πληρώσουν πιο ακριβά.
Χαιρετισμό στην συνέντευξη Τύπου απηύθυνε και ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Γιώργος Γαβρίλης, ο οποίος επανέλαβε τη θέση του για τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα του λιμανιού.