Να «κλείσει» η εναλλακτική αγορά των επιβατικών μεταφορών προς όφελος των ταξί ζητεί με ερώτησή που κατέθεσε στη Βουλή προς τον υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Τουρισμού και Ναυτιλίας κ. Γιώργο Σταθάκη, ο βουλευτής Ηρακλείου των ΑΝΕΛ κ. Κωνσταντίνος Δαμαβολίτης.
Συγκεκριμένα, στην ερώτηση με θέμα «Νομοτεχνικές Διορθώσεις-Ρυθμίσεις για την επιβίωση των αυτοαπασχολούμενων οδηγών Επιβατηγών Δημοσίας Χρήσης ΕΔΧ ταξί», ο βουλευτής Ηρακλείου σημειώνει ότι «με την έλευση της νέας κυβέρνησης και εν αναμονή της νέας τουριστικής περιόδου, αυξάνονται οι προσδοκίες για διόρθωση των στρεβλώσεων και των αδικιών που προκάλεσαν τέσσερα κατά σειρά νομοθετήματα των προηγούμενων κυβερνήσεων».
Ο βουλευτής αναφέρεται σε διατάξεις που ψήφισε η Βουλή επί της κυβέρνησης του κ. Αντώνη Σαμαρά (Νόμοι 4070/2012, 4093/2012, 4199/2013 και 4254/2014), «οι οποίες στοχεύουν στη λεγόμενη απελευθέρωση του επαγγέλματος προς όφελος της κοινωνίας και στη βελτίωση της τουριστικής μεταφοράς για την αναβάθμιση του τουριστικού προϊόντος», σημειώνει.
«Η κατακόρυφη πτώση του έργου αστικής μεταφοράς, ως αποτέλεσμα της παρατεταμένης οικονομικής κρίσης που βιώνει η χώρα μας, σε συνδυασμό με συγκεκριμένους χειρισμούς των μνημονιακών κυβερνήσεων, έχουν οδηγήσει τον κλάδο των αυτοαπασχολούμενων οδηγών ταξί σε πλήρη αδιέξοδο» επισημαίνει ο βουλευτής.
«Σύμφωνα με τους νομοθέτες», υπογραμμίζει ο κ. Δαμοβολίτης, «οι στόχοι αυτοί δύνανται να επιτευχθούν μέσω της άρσης των περιορισμών στη δραστηριοποίηση διάφορων μορφών επιβατικού έργου».
Επιγραμματικά, αυτοί είναι, συμπληρώνει, η δυνατότητα εκμίσθωσης οχήματος μετά οδηγού από τουριστικά γραφεία, ξενοδοχεία κτλ., με σύμβαση ελάχιστης διάρκειας έξι ωρών και η κατάργηση των προϋποθέσεων για την άσκηση μεταφορικού έργου, «γεγονός που απαξιώνει το επάγγελμα και υποβαθμίζει την υπηρεσία τουριστικής μεταφοράς, αφού ο οποιοσδήποτε μπορεί να την ασκήσει κ.ά.».
«Είναι γεγονός ότι στην Ελλάδα, σε αντίθεση με την υπόλοιπη Ευρώπη, η υπηρεσία εναλλακτικών μορφών ταξί (προσμισθωμένα, οχήματα πολυτελείας, 9θέσια κτλ.) είναι σχεδόν ανύπαρκτη» επισημαίνει ο βουλευτής.
«Αποτελεί όμως επίσης γεγονός ότι τα υποτιθέμενα αναπτυξιακά μέτρα κάθε άλλο παρά όφελος στην κοινωνία έφεραν, εφόσον οδήγησαν τους αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες αυτοκινητιστές στην εξαθλίωση, καθιστώντας τους μη ανταγωνιστικούς» συνεχίζει.
«Η κακώς εννοούμενη απελευθέρωση του επαγγέλματος αφενός δεν δημιούργησε νέες θέσεις εργασίας, αφετέρου παρέδωσε την αγορά στα μεγάλα τουριστικά συμφέροντα, θεσμοθετώντας παράλληλα την ασυδοσία εταιρικών σχημάτων, ελλείψει των απαιτούμενων ελέγχων» σημειώνει ο βουλευτής Ηρακλείου.
«Κατόπιν των ανωτέρω, και με στόχο τόσο την επανεκκίνηση όσο και την θωράκιση του κλάδου των ιδιοκτητών ταξί» ο κ. Δαμοβολίτης ρωτά τον υπουργό Οικονομίας:
«- Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε, προκειμένου να δημιουργήσετε συνθήκες βιώσιμης κατάστασης και θεμιτού ανταγωνισμού;

–Διατίθεστε να αξιολογήσετε συγκεκριμένα αιτήματα αναβάθμισης της υπηρεσίας τουριστικής μεταφοράς, προκειμένου να καταστεί πιο ανταγωνιστικός ο επαγγελματίας του κλάδου (όπως για παράδειγμα η παραχώρηση δικαιώματος ταξινόμησης της υφιστάμενης άδειας ταξί σε5-7θέσιο όχημα με ταξίμετρο);

–Προτίθεσθε να αυστηροποιήσετε τις υπηρεσίες ελέγχου και να επαναφέρετε την έκδοση διάτρητων τιμολογίων και αποδείξεων παροχής υπηρεσιών από τις αρμόδιες οικονομικές υπηρεσίες, για την ομαλή λειτουργία της αγοράς;»

Σημειωτέον ότι είναι νόμιμο πια ξενοδοχεία και τουριστικά καταλύματα να μεταφέρουν τους πελάτες τους χωρίς κόμιστρο μόνο από και προς τα σημεία άφιξής τους.
Επίσης, επιτρέπεται η μίσθωση οχήματος μετά οδηγού χωρίς ταξίμετρο, με σύμβαση που δεν μπορεί να είναι μικρότερης διάρκειας από έξι ώρες.