Διεθνές εικαστικό δρώμενο με πρωταγωνιστές και… καλλιτέχνες μαθητές από σχολεία των πέντε ηπείρων της υφηλίου που ξαναζωγράφισαν τους ολυμπιακούς κύκλους βρίσκεται σε εξέλιξη και θα παρουσιαστεί την ερχόμενη εβδομάδα.
Με πρωτοβουλία της Ελληνογερμανικής Αγωγής, μαθητές από όλο τον κόσμο συναντιούνται σε έναν «εικονικό» παγκόσμιο πίνακα, στον οποίο τοποθετούν ξανά από την αρχή τα ολυμπιακά χρώματα, αποτυπώνουν εικαστικά αξέχαστες στιγμές από την ιστορία του σημαντικότερου αθλητικού θεσμού στον κόσμο και μεταλαμπαδεύουν πρωτότυπα τις ολυμπιακές αξίες.
Το έργο θα παρουσιαστεί σε εκδήλωση που διοργανώνεται από το Διεθνές Κέντρο Ολυμπιακής Εκεχειρίας και την Ελληνογερμανική Αγωγή την Τρίτη 28 Απριλίου και ώρα 11.30 στο Μέγαρο της Παλαιάς Βουλής στην οποία θα παρουσιαστούν και τα αποτελέσματα μεγάλης πανελλαδικής έρευνας με θέμα «Οι Ολυμπιακοί Αγώνες και η στάση των νέων» που διενεργήθηκε από την GPO.
Την έρευνα θα παρουσιάσει ο αντιπρύτανης του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου κ. Κωνσταντίνος Γεωργιάδης, ενώ θα μιλήσουνη κυρία Βούλα Κοζομπόλη, ολυμπιονίκης και πρόεδρος Συλλόγου Ελλήνων Ολυμπιονικών, και οι κκ. Λάμπης Νικολάου, μέλος Διεθνούς Ολυμπιακής Επιτροπής, Ισίδωρος Κούβελος, πρόεδρος της Διεθνούς Ολυμπιακής Ακαδημίας, Πύρρος Δήμας, ολυμπιονίκης, πρόεδρος Ελληνικής Ομοσπονδίας Άρσης Βαρών.
Οι όλυμπιακοί κύκλοι ζωγραφίστηκαν ξανά στο πλαίσιο διαθεματικής δραστηριότητας που γίνεται στη διάρκεια ολόκληρης της χρονιάς, απο μαθητές της Ελλάδας, μαθητές από το Πεκίνο, οι οποίοι και ανέλαβαν να ζωγραφίσουν τον ολυμπιακό κύκλο της Ασίας. Τη «σκυτάλη» παρέλαβαν οι μαθητές της Ζιμπάμπουε στην ήπειρο της Αφρικής, ενώ ακολούθησε η Αμερική και η Αυστραλία που ολοκλήρωσαν το έργο.
Οι μαθητές γυμνασίου αναζήτησαν και κατέγραψαν τα αξιοσημείωτα γεγονότα κάθε Ολυμπιακών Αγώνων, όπως για παράδειγμα την πρώτη συμμετοχή γυναικών σε Αγώνες, την εισαγωγή της έννοιας και του θεσμού της χορηγίας, τη γνωριμία με άγνωστα ολυμπιακά αθλήματα, τα οποία δεν υπάρχουν πια στο πρόγραμμα των σύγχρονων Ολυμπιακών Αγώνων. Παράλληλα έφτιαξαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι γνώσεων σε συμβατική και ηλεκτρονική μορφή, σχεδίασαν και τύπωσαν αθλητικά αντικείμενα στον 3D printer και κατασκεύασαν τα δικά τους μετάλλια και δικές τους μασκότ.
Αντίστοιχα, οι μαθητές του δημοτικού μελέτησαν την αναβίωση Ολυμπιακών Αγώνων το 1896, κατέγραψαν τις άγνωστες πτυχές εκείνης των Αγώνων και σε ρόλο δημοσιογράφου-ανταποκριτή συνέταξαν συνεντεύξεις και πληροφορίες για τις χώρες που συμμετείχαν. Συνεργάστηκαν με τα παιδιά του δημοτικού σχολείου Escola da Cavalinhaτης Πορτογαλίας και εκπόνησαν κοινές εργασίες σχετικά με τον Ολυμπισμό.