Σε έξοδο από την Εγνατία Οδό ΑΕ οδηγείται ο επικεφαλής της εταιρείας κ. Γιώργος Σκόδρας, με αφορμή τον χειρισμό της υπόθεσης των αρνητικών λογαριασμών των 110 εκατ. ευρώ, που ταλανίζει εδώ και χρόνια την εταιρεία και εκδικάζεται αυτή την εβδομάδα.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Βήματος», το πρωί της Τρίτης ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών κ. Χρήστος Σπίρτζης έδωσε εντολή στον κ. Σκόδρα να ζητήσει αναβολή της εκδίκασης της υπόθεσης προκειμένου να προετοιμαστεί καλύτερα η πλευρά του Δημοσίου.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ο επικεφαλής της εταιρείας φαίνεται ότι απάντησε πως η εκδίκαση πρέπει να προχωρήσει, με στόχο το κλείσιμο της υπόθεσης, βάσει γνωμοδότησης νομικής εταιρείας που είχε προσλάβει η Εγνατία Οδός.
Όπως αναφέρουν οι ίδιοι, το νομικό κείμενο συμπεραίνει ότι κακώς εκδόθηκαν πρωτόκολλα αυτοδίκαιης παραλαβής των επίμαχων εργασιών, που ναι μεν πληρώθηκαν, αλλά, όπως έδειξε αργότερα η επιμέτρηση της εταιρείας, δεν είχαν πραγματοποιηθεί σύμφωνα με την σύμβαση κατασκευής και ως εκ τούτου δεν είναι σύννομα.
Μάλιστα, η απάντηση κοινοποιήθηκε και στον υπουργό Οικονομίας και Υποδομών κ. Γιώργο Σταθάκη, το περιβάλλον του οποίου θεωρεί, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ότι αυτή η προσέγγιση δεν είναι συμφέρουσα για το Δημόσιο. Μάλιστα, στο υπουργείο εκφράζεται δυσαρέσκεια για τη γνωμοδότηση της δικηγορικής εταιρείας που προσέλαβε η Εγνατία.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι στον κ. Σκόδρα ανταπάντησαν σε πολύ σκληρό ύφος από κοινού οι κκ. Σταθάκης και Σπίρτζης, οι οποίοι, ούτε λίγο ούτε πολύ, έδειξαν τον δρόμο της εξόδου στον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.
Η υπόθεση που βρίσκεται στα δικαστήρια αφορά διένεξη μεταξύ της Εγνατίας και της ΑττιΚατ, η οποία ζητεί να μην καταβάλει στο Δημόσιο αρνητικούς λογαριασμούς ύψους 76 εκατ. ευρώ. Σημειωτέον ότι η υπόθεση δεν αναφέρεται στις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της ΑττιΚατ ούτε έχει προβλεφθεί κάποιο ποσόν.
Συνολικά, η Εγνατία έχει εκδώσει αρνητικούς λογαριασμούς σε τέσσερις εργολαβίες του οδικού άξονα, συνολικού ύψους 104 εκατ. ευρώ, οι οποίοι αποτελούσαν το καλά κρυμμένο μυστικό της εταιρείας μέχρι που αποκαλύφθηκαν από «Το Βήμα».
Εξ αυτών 94 εκατ. ευρώ είναι οι αρνητικοί λογαριασμοί του αναδόχου ΑττιΚατ (για τρεις εργολαβίες), ενώ περίπου 10 εκατ. ευρώ αφορούν την Παντεχνική.
Σύμφωνα με τον νόμο, οι ανάδοχοι θα πρέπει να καταβάλουν στην Εγνατία Oδό 104 εκατ. ευρώ, πράγμα μάλλον αδύνατον, δεδομένων και των οικονομικών προβλημάτων της ΑττιΚατ.
Σημειωτέον ότι πρόκειται για συγχρηματοδοτούμενα έργα από την ΕΕ (Παναγιά – Γρεβενά, Δερβένι – Σέρρες – Προμαχώνας και Αρδάνιο – Ορμένιο).