Σε κατάσταση συναγερμού βρίσκονται οι συνδικαλιστικοί εκπρόσωποι των λιμενεργατών μετά τις δηλώσεις του αντιπροέδρου της κυβέρνησης κ.Γιάννη Δραγασάκηστοεπίσημοκινεζικό πρακτορείο ειδήσεων Νέα Κίνα (Xinhua)ότιη ελληνική κυβέρνηση θα προχωρήσει στην πώληση του πλειοψηφικού πακέτου που διαθέτει στονΟργανισμό Λμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) εντός των επόμενων εβδομάδων, όπως μετέδωσε το Reuters.

Από την άλλη πλευρά,οαναπληρωτήςυπουργόςυπουργός Οικονομίας Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμούκ.ΘεόδωροςΔρίτσαςτόνισε ότι τα δημοσιεύματα αυτά δεν μπορούν να επιβεβαιώσουν μεταβολή της θέσης της κυβέρνησης αναφορικά με το θέμα του λιμανιού του ΟΛΠ.

«Η κυβερνητική θέση που έχει εξαγγελθεί στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης αναφορικά με το θέμα της ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ ήταν σαφής. Ό,τι δημοσιεύματα υπάρχουν σήμερα αναφορικά με αυτό το θέμα θα αποσαφηνιστούν αξιόπιστα και έγκαιρα μόνο μετά την επιστροφή της ελληνικής αντιπροσωπείας από την Κίνα»δήλωσε το απόγευμα στο ΑΠΕ-ΜΠΕο κ.Δρίτσας, που κλήθηκενα σχολιάσει δηλώσεις του κ. Δραγασάκη.

Οι λιμενεργάτες πάντως από την πλευρά τους, όπως είπαν εκπρόσωποί τουςμιλώντας στο «Βήμα», θα ζητήσουν διασαφήνιση των κυβερνητικών θέσεων. Τη Δευτέρα θα συνεδριάσει η διοίκηση της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και θα επιδιώξει συναντήσεις για το θέμα τόσο με τον κ.Δρίτσα όσο και με τον κ.Δραγασάκη προκειμένου να τους πουν τι ακριβώς προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση σχετικά με την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και στη συνέχεια θα εξετάσουν τα επόμενα βήματά τους αφήνοντας ανοικτό το ενδεχόμενο κινητοποιήσεων. Παρέπεμπαν μάλιστα σε παλαιότερες ανακοινώσεις στις οποίες ανέφεραν σε συνέχιση του αγώνα τους«αν αθετηθούν κυβερνητικές δεσμεύσεις που πραγματοποιήθηκανεν μέσω δυναμικών κινητοποιήσεων».

Παράλληλα εξέφραζαν ερωτηματικά για τις δηλώσεις αυτές υπενθυμίζοντας πως ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου όταν ανέλαβε τα επίσημα καθήκοντά του είχε πει ότι δεν θα προχωρήσει η διαδικασία πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ σημειώνοντας ότι υπάρχουν αντιδράσεις από αρκετούς φορείς. Στη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα των λιμένων του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης είχε αναφερθεί ο κ. Δρίτσας και κατά τις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης στη Βουλή.

Υπενθυμίζεται πως στα τέλη Ιανουαρίου η Κίνα είχε εκφράσει την ανησυχία της έπειτα από τοποθετήσεις του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας για «πάγωμα» της ιδιωτικοποίησης του λιμανιού. Τότε οοΣεν Ντανιάνγκ, εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείο Εμπορίου, είχε δηλώσει χαρακτηριστικά:«Σκοπεύουμε να ζητήσουμε από την ελληνική κυβέρνηση να προστατεύσει τα δικαιώματα και τα έννομα συμφέροντα των κινεζικών εταιρειών στη Ελλάδα, ανάμεσά τους και της Cosco».

Η πρώτη αντίδραση είχε προέλθει από το υπουργείο Εξωτερικών της Κίνας.«Το 2008, ο όμιλος Cosco εξασφάλισε μία σύμβαση παραχώρησης για την ανάπτυξη των δύο κύριων σταθμών εμπορευματοκιβωτίων στον λιμένα Πειραιώς. Αυτό το πρόγραμμα είναι υπόδειγμα αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας ανάμεσα στις δύο χώρες και θεωρούμε ότι οι δύο κυβερνήσεις θα παραμείνουν προσηλωμένες στη συνέχιση της συνεργασίας σε διάφορους τομείς, αφού προσκομίζει ωφέλειες και για τους δύο λαούς»είχε δηλώσειη εκπρόσωπος του κινεζικού υπουργείου ΕξωτερικώνΧουά Τσουνγίνγκ.

Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότιλίγο πριν απότην ορκωμοσία της νέας κυβέρνησης ο κινέζος πρεσβευτής είχε συνάντηση με τον πρωθυπουργό κ.Αλέξη Τσίπρακαι τις επόμενες ημέρες είχε συναντηθεί και με τον κ.Δρίτσα ο οποίος στη τελετή παράδοσης – παραλαβής του υπουργείου Ναυτιλίας είχε ταχθεί υπέρ της εμβάθυνσης των ελληνοκινεζικών σχέσεων.