Πέντε φορές έχει συμβεί στο παρελθόν το φαινόμενο ο πιλότος να κλειδώνει τους συναδέλφους του εκτός πιλοτηρίου και να οδηγεί στον θάνατο εκατοντάδες επιβάτες αεροπλάνων. Το πρόσφατο τραγικό αεροπορικό ατύχημα στις Αλπεις που οδήγησε στον θάνατο 150 ανθρώπους και η διαφαινόμενη, σκόπιμη, πράξη του συγκυβερνήτη να ρίξει το αεροσκάφος, έχει μια σειρά θλιβερών προηγουμένων τα οποία παρουσιάζει «Το Βήμα».

Το 2013 στη Ναμίμπια

Η πλέον πρόσφατη, παρόμοια, περίπτωση έχει συμβεί στις 29 Νοεμβρίου 2013, με την πτήση 470 της εταιρείας LAM της Μοζαμβίκης, που πραγματοποιούσε το δρομολόγιο από την πρωτεύουσα της εν λόγω χώρας στο αεροδρόμιο Quatro de Fevereiro της Αγκόλα. Επεσε στο εθνικό πάρκο Μπουαμπουάτα της Ναμίμπια με αποτέλεσμα τον θάνατο 33 ατόμων. Η έρευνα που δημοσιοποίησε τον Δεκέμβριο του 2013 η αρμόδια ερευνητική αρχή της αφρικανικής χώρας, απέδωσε την αιφνιδιαστική πτώση του αεροσκάφους από ύψος 38000 ποδιών, σε επιλογή του κυβερνήτη. Οι ερευνητές της υπόθεσης δήλωσαν ότι στο μαύρο κουτί ακουγόταν οι συναγερμοί για την πρόσκρουση, ο πιλότος να μην λέει τίποτα αλλά ταυτόχρονα και ήχοι από κτυπήματα της πόρτας του πιλοτηρίου από τον συγκυβερνήτη ο οποίος είχε κλειδωθεί _όπως φαίνεται να συνέβη και στην περίπτωση των Αλπεων_ έξω από αυτό. Πάντως μέχρι σήμερα δεν έχει δημοσιοποιηθεί ποια ήταν τα κίνητρα και οι λόγοι του απονενοημένου διαβήματος του πιλότου.

Το 1999 στον Ατλαντικό

Ισως η πλέον δραματική και σύνθετη, παρόμοια, υπόθεση που είχε λάβει μεγάλη δημοσιότητα ήταν η πτώση, στις 31 Οκτωβρίου 1999, της πτήσης 990 των Αιγυπτιακών αερογραμμών που εκτελούσε προγραμματισμένη πτήση από το Λος Αντζελες στο Κάιρο και η οποία συνετρίβη στον Ατλαντικό ωκεανό σε απόσταση 100 χιλιομέτρων από νησί της Μασαχουσέτης. Το αεροπλάνο έπεσε περίπου 4500 μέτρα σε 36 δευτερόλεπτα. Η έρευνα που πραγματοποίησαν οι αρχές της Αιγύπτου κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το αεροπλάνο κατέπεσε από συνδυασμό μηχανικών βλαβών. Όμως από την έρευνα των διεθνών φορέων η πτώση αποδόθηκε σε σκόπιμη ενέργεια από τον συγκυβερνήτη. Από το μαύρο κουτί ακούσθηκε, σε εκείνο το σημείο της πτήσης, ο κυβερνήτης να σηκώνεται από την θέση του να πηγαίνει στην τουαλέτα και ο συγκυβερνήτης του εκφράζοντας την «πίστη του στον Αλλάχ» να αποσυνδέει τον αυτόματο πιλότο και να μειώνει την ισχύ των κινητήρων. Λίγη ώρα αργότερα ακούγεται στο κόκπιτ να εισέρχεται ο κυβερνήτης και έντρομος να ρωτάει τον συγκυβερνήτη του τι έκανε και στην συνέχεια να προσπαθεί μάταια να αποφύγει την μοιραία βουτιά του αεροσκάφους.

Το 1994 στην Καζαμπλάνκα

Μια άλλη πτώση αεροσκάφους με 44 θύματα, που αποδίδεται σε σκόπιμη ενέργεια πιλότου, συνέβη στις 21 Αυγούστου 1994 σε εσωτερική πτήση από τον Αγκαντίρ του Μαρόκου στην Καζαμπλάνκα. Από την έρευνα που ακολούθησε προέκυψε ότι ο 32χρονος πιλότος αποσύνδεσε επίτηδες τον αυτόματο πιλότο και έριξε το αεροσκάφος από υψόμετρο 18000 ποδιών.

Το 1997 στον ποταμό Μούσι

Τέλος εντυπωσιακή είναι κι η παρόμοια περίπτωση της συντριβής στις 19 Δεκεμβρίου 1997 της πτήσης 185 της εταιρείας SilkAir. Ένα Boeing 737 που εκτελούσε την πτήση από την Τζακάρτα της Ινδονησίας προς τη Σιγκαπούρη. Και τότε συνέβη κάτι παρόμοιο με έναν από τους δύο πιλότους να κλειδώνεται εκτός πιλοτηρίου από συνάδελφό του που ήθελε να το καταρρίψει!
Το αεροπλάνο της SilkAir βούτηξε κατακόρυφα από μεγάλο ύψος και συνετρίβη στον ποταμό Μούσι στην περιοχή Πάλεμπανγκ, στα νότια της νήσου Σουμάτρας της Ινδονησίας, με αποτέλεσμα τον θάνατο 104 ανθρώπων. Από το αυτόματο κλείσιμο των δύο καταγραφέων φωνής και πτήσης οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι αυτό μπορούσε να γίνει μόνο από τον κυβερνήτη του αεροσκάφους Τσου Γουε Μινγκ. Είχε παρασύρει τον συγκυβερνήτη του εκτός κόκπιτ με επίκληση ότι τον ζητούσε μια αεροσυνοδός και ύστερα δεν του άνοιγε.
Ως αιτία της ενέργειάς του ήταν μεγάλες απώλειες της τάξης του 1,2 εκατομμυρίων δολαρίων και χρέη που είχε στο ινδονησιακό χρηματιστήριο, μια ασφάλεια ζωής της τάξης των 600.000 δολαρίων που είχε κάνει την προηγούμενη εβδομάδα, αλλά και μια υποβάθμισή του στην αεροπορική εταιρεία όπου εργαζόταν. Επιπλέον φέρεται να είχε και προγενέστερες προστριβές με τον συγκυβερνήτη του. Διαπιστώθηκε ακόμη ότι την ημερομηνία που οδήγησε στη συντριβή το Boeing ήταν η επέτειος πολύνεκρου ατυχήματος στη στρατιωτική αεροπορία της χώρας του όπου υπηρετούσε και τότε από τύχη γλίτωσε τη ζωή του. Στην έκθεση για το ατύχημα αυτό περιέχεται και η αναγγελία που είχε κάνει ο πιλότος στους επιβάτες του αεροσκάφους ο οποίος αφού τους καλωσόρισε τους ζήτησε ωστόσο να είναι δεμένοι στις θέσεις τους γιατί όπως τους είχε πει «αναμένονταν κάκιστες καιρικές συνθήκες» οι οποίες μάλλον ήταν το πρόσχημα για να μείνει ανεμπόδιστος στην αποτρόπαια πράξη του.

Σημειώνεται ότι στην ιστορία των αεροπορικών συμβάντων έχουν καταγραφεί και δύο περιπτώσεις _ στις 7 Δεκεμβρίου 1987 στη Καλιφόρνια και σε πτήση cargo στις 7 Απριλίου 1994_ όπου υπήρξε ένοπλη επιδρομή από επιβάτες-πρώην υπαλλήλους αεροπορικών εταιρειών. Στην πτήση Cargo o δράστης χρησιμοποίησε και τσεκούρι για να κτυπήσει τους πιλότους ώστε να φανούν μετέπειτα θύματα της συντριβής του αεροπλάνου, οι οποίοι ωστόσο κατόρθωσαν να προσγειώσουν το αεροσκάφος. Διαπιστώθηκε ότι ο δράστης είχε στόχο να εισπράξει την ασφάλεια ζωής. Στην άλλη περίπτωση σκοτώθηκαν και οι 43 επιβάτες από την πτώση του αεροσκάφους.