από metereologos.gr
Πέμπτη 20 Ιουλίου 2017
 
 

Μετατρέπουν καινοτόμες ιδέες σε ρεαλιστικά business plans

Βραβεύονται θεματικά πάρκα και αστικοί λαχανόκηποι
Μετατρέπουν καινοτόμες ιδέες σε ρεαλιστικά business plans
Η ομάδα φοιτητών που κατέθεσε την ιδέα δημιουργίας του αρχαίου πάρκου
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

 

Η δημιουργία του πρώτου θεματικού πάρκου στην Ελλάδα που συνδυάζει στοιχεία οικο- και αγροτουρισμού με θέματα από την αρχαία ελληνική ιστορία και μυθολογία, η δημιουργία ενός κοινωνικού λαχανόκηπου, η κατασκευή ρούχων και αξεσουάρ με ενσωματωμένη νανοτεχνολογία, η παρακίνηση των κατοίκων της Θεσσαλονίκης διά μέσου ορχηστρικής κλασικής μουσικής αλλά και η αξιοποίηση μεταχειρισμένων αντικειμένων είναι ορισμένες μόνο από τις εφετινές βραβευμένες ιδέες των φοιτητών του ΑΠΘ που συμμετείχαν στον διαγωνισμό «Εύγε Επιχειρείν».
Φοιτητές μετέτρεψαν τις καινοτόμες ιδέες τους σε «business plans» φτιάχνοντας εικονικές επιχειρήσεις και αξιολογήθηκαν από επιχειρηματίες στο πλαίσιο του διατμηματικού μαθήματος καινοτομίας και επιχειρηματικότητας της Μονάδας Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας (ΜΟΚΕ).

Μακέτα του αρχαίου πάρκου, του πρώτου θεματικού πάρκου στην Ελλάδα που συνδυάζει τα στοιχεία του οικο- και αγροτουρισμού με θέματα από την αρχαία ελληνική ιστορία

Η δομή, η καινοτομία, η βιωσιμότητα και ο τρόπος χρηματοδότησης της κάθε εταιρείας, λαμβάνοντας υπόψη την οικονομική συγκυρία στην Ελλάδα, αποτέλεσαν, μεταξύ άλλων, τα κριτήρια για να επιλεγεί το καλύτερο «business plan».

«Feeloshoply land»

Το πρώτο βραβείο στην κατηγορία «Επιχειρηματικότητα - Καινοτομία» έλαβε η ομάδα του Τμήματος Βιολογίας αποτελούμενη από τους τελειόφοιτους φοιτητές Ιζαμπέλα Ζαμπέτα, Ανδρομάχη Πουικλή και Ιωάννη Σαρρόπουλο.

Η ιδέα τους αφορά τη δημιουργία του πρώτου θεματικού πάρκου στην Ελλάδα που συνδυάζει τα στοιχεία του οικο- και αγροτουρισμού με θέματα από την αρχαία ελληνική ιστορία και μυθολογία. Οπως περιγράφει στο «Βήμα» η Ανδρομάχη, ήθελαν το θεματικό αυτό πάρκο να συμβάλει «στην εξοικείωση με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό».
Τη σχέση και την εξοικείωση αυτή μαρτυρά και το όνομα της επιχείρησης το οποίο συνδυάζει τη χαρακτηριστική λέξη του αρχαίου πολιτισμού «φιλοσοφία» συνδυασμένη με την αγγλική λέξη νιώθω (feel). «Θέλαμε να είναι ένα όνομα σύντομο και εύηχο αλλά ταυτόχρονα να αντιπροσωπεύει την ιδέα μας» περιγράφει η Ανδρομάχη Πουικλή.
Οραμα της εικονικής εταιρείας είναι η σταδιακή ανάδειξή της σε αγαπημένο τουριστικό προορισμό, καθώς και η μελλοντική αξιοποίηση του brand name της επιχείρησης σε άλλους οικονομικούς τομείς όπως η πρωτογενής παραγωγή και οι υπηρεσίες εστίασης.

Πρακτικά ή μάλλον εικονικά - μια και πρόκειται για μια εικονική επιχείρηση - το θεματικό πάρκο «Feeloshoply Land» αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση στον τομέα του τουρισμού, της ψυχαγωγίας και του πολιτισμού. Ταυτόχρονα προσφέρει μια βιωματική προσέγγιση του αρχαίου ελληνικού κόσμου στα πρότυπα αντίστοιχων εγχειρημάτων του εξωτερικού μέσω πολυάριθμων παρεχόμενων υπηρεσιών όπως οι διαδραστικές δραστηριότητες και παιχνίδια και η αλληλεπίδραση με ηθοποιούς που θα υποδύονται ιστορικές και μυθολογικές προσωπικότητες.

«ΠρασινίΖΩ»

Η ομάδα ΠρασινίΖΩ  που πρότεινε τη δημιουργία ενός κοινωνικού λαχανόκηπου στην καρδιά της Θεσσαλονίκης

Η πρόταση για τη δημιουργία ενός κοινωνικού λαχανόκηπου στην καρδιά της Θεσσαλονίκης χάρισε επίσης σε τρεις φοιτητές του Τμήματος Βιολογίας την πρώτη θέση στην κατηγορία «Κοινωνική Επιχειρηματικότητα».
Η ΠρασινίΖΩ ΟΕ είναι μια επιχείρηση που «ίδρυσαν» η Κρυσταλλία Κύρκα, η Χριστίνα Μετοικίδου και η Χρύσα Ταζέ και η οποία στηρίζει τη λειτουργία της στο περιβάλλον και στόχο έχει τη δημιουργία εστιών πρασίνου στο κέντρο της πόλης οι οποίες θα αποτελέσουν «ανάσες δροσιάς και αναψυχής για τους κατοίκους», όπως περιγράφει στο «Βήμα» η Χριστίνα.

Η επιχείρηση στηρίζεται στη μαζική παραγωγή και πώληση βιολογικών λαχανικών στο ευρύ κοινό. Επιπλέον εκπαιδεύει άτομα οποιασδήποτε ηλικίας στην καλλιέργεια και μαγειρική βιολογικών λαχανικών παραδίδοντας μαθήματα στον λαχανόκηπο.

Στόχος των τριών φοιτητριών είναι να κάνουν τους κατοίκους της Θεσσαλονίκης να ζουν «πράσινα», όπως μαρτυρά και ο τίτλος της επιχείρησης. Η ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου λαχανόκηπου είναι ότι εκεί θα μπορούν να εργαστούν άνθρωποι που επιθυμούν να επανενταχθούν στην κοινωνία, ενώ τα γεύματα που θα μαγειρεύουν θα προσφέρονται σε απόρους της πόλης.

Η τελετή απονομής «Εύγε Επιχειρείν» πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Πέμπτης 19 Μαρτίου, παρά τα γεγονότα βίας που έλαβαν χώρα στο ΑΠΘ, στο Κέντρο Διάδοσης ερευνητικών αποτελεσμάτων του πανεπιστημίου.
Η διάκριση και των δύο ομάδων ήταν ανέλπιστη για τους ίδιους τους συμμετέχοντες, μια και στο μάθημα αυτό συμμετείχαν φοιτητές από διάφορα τμήματα - ορισμένοι μάλιστα είχαν μεγαλύτερη επαφή με τις έννοιες της καινοτομίας και της επιχειρηματικόητας.

Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τη Μονάδα Καινοτομίας & Επιχειρηματικότητας (ΜΟΚΕ), με την υποστήριξη της Δομής Απασχόλησης και Σταδιοδρομίας (ΔΑΣΤΑ) του ΑΠΘ.

Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ενωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.



HeliosPlus
Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
 
σχόλια (2)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    (1) Το ισχυρότερο Brand Name στον κόσμο... | 21/03/2015 13:43
    ... αυτό της αρχαίας Ελλάδας δεν χρειάζεται να σμίξει με την οικολογία και τον αγροτουρισμό για να πετύχει. Μήπως φοβάστε μη κατηγορηθείτε για εθνικισμό από τους νέο-Έλληνες προοδευτικούς γι’ αυτό προσθέσατε και λίγη πολιτικά ορθή θεματολογία ; Εδώ όλοι οι δυτικοί φτιάχνουν θεματικά πάρκα για την κάθε εθνική τους νίκη ή μάχη. Για τον κάθε τους ήρωα. Από τις ΗΠΑ μέχρι τη Γερμανία. Κι όταν ξεμένουν από αληθινούς ήρωες φτιάχνουν για φανταστικούς. Μίκυ Μάους, Αστερίξ, Τεν-Τεν, Χάρυ Πόττερ, ακόμα και για τον Τζακ τον Αντεροβγάτη. Όχι φίλοι μου, δεν είναι θέμα εθνικισμού. Είναι απλά θέμα επιχειρηματικότητας και μάρκετινγκ.
    Φώτης (Ιστορικός Τέχνης)
    απάντηση20
     
     
    (2) Φανταστείτε στην Αθήνα ... | 21/03/2015 13:42
    ... το πράσινο από πεύκα, κυπαρίσσια και ελιές πάνω στο χρυσό της Αττικής γης πλάι στο μπλε του Αιγαίου, αρχαιο-ελληνικοί ναοί και κτήρια, Αθηναίοι, Σπαρτιάτες, Σωκράτηδες και Πλάτωνες να διδάσκουν σε παιδιά (και όχι μόνο) φιλοσοφία, μυθολογία, αγωγή, ιστορία. Με τη δωρεάν διαφήμιση στα σχολεία όλους του κόσμου, στα πανεπιστήμια, στον κινηματογράφο υπάρχει κάποιος που να νομίζει ότι μια τέτοια προσπάθεια δεν θα πετύχει; Ο μέσος δυτικός θα πλήρωνε όσα-όσα για να βρεθούν τα παιδιά του σε αυτήν την ποιότητα; Άντε για να μη μας κοροϊδεύουν οι Times της Νέας Υόρκης που γράφανε ότι εμείς οι Έλληνες φτιάχνουμε περισσότερες αριστερές τρομοκρατικές οργανώσεις από προϊόντα γι’ αυτό φαλιρίσαμε.
    Φώτης (Ιστορικός Τέχνης)
    απάντηση20
     
-