Διαχωρίζονται από εφέτος τα Πειραματικά από τα Πρότυπα σχολεία και στα μεν πρώτα θα γίνει κλήρωση για την εισαγωγή από εφέτος στα προγράμματά τους, ενώ στα δεύτερα θα γίνει διαβούλευση για το αν θα συνεχισθούν οι εξετάσεις εισαγωγής.
Σε κάθε περίπτωση στα Πρότυπα οι εξετάσεις εάν γίνουν, θα γίνουν για τους νεοεισαχθέντες από το δημοτικό στο γυμνάσιο, ενώ δεν θα ξαναδίνουν εξετάσεις για την εισαγωγή τους στο λύκειο.
Όπως είπε ο υπουργός Πολιτιμσού, Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Αριστείδης Μπαλτάς αλλά και ο αναπληρωτής υπουργός Παιδείας κ. Τάσος Κουράκης τα μέλη της Διοικούσας Επιτροπής των Πειραματικών σχολείων που παραιτήθηκαν θα αντικατασταθούν άμεσα.
Επίσης οι θέσεις εκπαιδευτικών στα πειραματικά σχολεία που ήταν επί θητεία μετατρέπονται σε μόνιμες οργανικές θέσεις για να μη βρίσκονται σε καθεστώς εργασιακής ανασφάλειας.
Οι εκπαιδευτικοί όταν τελειώνουν τη θητεία τους στα πειραματικά σχολεία θα πηγαίνουν στην περιφέρεια προκειμένου να μεταφέρουν εκεί την εμπειρία τους,
Ο κ. Μπαλτάς είπε ότι οι δύο τύποι σχολείων θα γίνουν σεβαστοί και δεν θα θιγούν.
Όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Παιδείας θα κατατεθεί σύντομα νομοσχέδιο-«κουρελού» που θα περιλαμβάνει διορθωτικές παρεμβάσεις σε όλους τους τομείς της εκπαίδευσης.

Το περίγραμμα του σχεδίου για τον διαχωρισμό και το ιστορικό νομοθετικό πλαίσιο, αλλά και το τι σκέψεις υπάρχουν για τους εκπαιδευτικούς αναφέρονται σε σχετικό δελτίο Τύπου που δημοσίευσε το υπουργείο Παιδείας.

Παράλληλα ανακοίνωσε ότι προωθήθηκαν 476 προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών που θα ενισχύσουν το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων (219 στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και 276 στην πρωτοθάθμια).
Σε ερώτηση για τη χρηματοδότηση των ΑΕΙ ο κ. Μπαλτάς είπε ότι τους επόμενους τέσσερις μήνες τα οικονομικά της κυβέρνησης είναι περιορισμένα, αλλά σε συνεργασία με τον κ. Κατρούγκαλο επιστρέφουν στις θέσεις τους οι διοικητικοί υπάλληλοι των ΑΕΙ, οι σχολικοί φύλακες και οι εκπαιδευτικοί που είχαν μπει στο καθεστώς της διαθεσιμότητας (και οι καθηγητές των επαγγελματικών λυκείων).
Ο αναπληρωτής υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας κ. Κ. Φωτάκης μίλησε για την τεράστια σημασία της κρατικής χρηματοδότησης στα ΑΕΙ και μίλησε για το κατάλληλο μείγμα κρατικής χρηματοδότησης και ερευνητικών προγραμμάτων.

«Υποβάθμιση και απαξίωση»

Αρνητικά έκριναν τις επίσημες εξαγγελίες για διαχωρισμό των πειρματικών από τα πρότυπα σχολεία εκπαιδευτικοί που υπηρετούσαν σε αυτά. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του παραιτηθέντος αντιπροέδρου της Διοικούσας Επιτροπής Πειραματικών και Πρότυπων Σχολειων (ΔΕΠΠΣ) κ. Γιάννης Αντωνίου, ο οποίος μιλάει για «θεσμική ασάφεια» που προϊδεάζει την υποβάθμιση και απαξίωση των σχολείων αυτών.

Η δήλωση του κ. Αντωνίου, διευθυντή του 2ου ΠΠ Γυμνασίου Αθηνών, έχει ως εξής: «Οι υπουργικές εξαγγελίες επιβεβαίωσαν τα άσχημα που ήδη γνωρίζαμε. Η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ ουσιαστικά διαλύει το ενιαίο δίκτυο των 60 ΠΠΣ, ακυρώνοντας στην πράξη ένα επετυχημένο και ελπιδοφόρο εκπαιδευτικό εγχείρημα.

Πρώτα από όλα ο χαρακτηρισμός κάποιων σχολείων ως προτύπων αντιφάσκει με το στιγματισμό της αριστείας στις προγραμματικές υπουργικές δηλώσεις, ενώ όλοι μπορούν να καταλάβουν ότι η νομιμοποίηση αυτής της διάκρισης δεν μπορεί να χρησιμοποιεί την ιστορία ως επιχείρημα. Η αποτελεσματικότητα ενός εκπαιδευτικού θεσμού δεν μπορεί να καθορίζεται από την επετηρίδα.

Η θεσμική ασάφεια που φέρουν μαζί τους οι υπουργικές εξαγγελίες ως προς τον τρόπο επιιλογής και την υπηρεσιακή κατάσταση του εκπαιδευτικού προσωπικού, τα οργανωτικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά των σχολείων προϊδεάζουν για το μέλλον της υποβάθμισης και της απαξίωσής τους».