Δεκαπέντε από τα 40 σημεία της Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης, τα οποία αναφέρονται ως προβληματικά σε πρόσφατη έκθεση αυτοψίας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, βρίσκονται εκτός των ορίων και της αρμοδιότητας της σύμβασης παραχώρησης της Νέας Οδού και της Κεντρικής Οδού.
Αυτό αναφέρουν η εταιρίες παραχώρησης Νέας Οδός και Κεντρική Οδός, οι οποίες απαντούν σημείο προς σημείο στο πόρισμα της Περιφέρειας Κεντρικής Ελλάδας. Μάλιστα, καλούν την Περιφέρεια να αφαιρέσει τις άδειες λειτουργίας των παράνομων σταθμών καυσίμων, η λειτουργία των οποίων έχει κριθεί παράνομη από το Συμβούλιο της Επικρατείας, όμως προσωρινή διαταγή του Μονομελούς Πρωτοδικείου Θήβας, τα διατηρεί ακόμη ανοιχτά.
«Η Νέα Οδός, έχει εξ αρχής εντοπίσει την επικινδυνότητα των συνδέσεων των πρατηρίων υγρών καυσίμων που λειτουργούν και στα 2 ρεύματα κυκλοφορίας στο 95+500 χλμ. με τον κύριο οδικό άξονα και έχει προβεί εδώ και χρόνια σε όλες τις νόμιμες ενέργειες, με στόχο το κλείσιμο αυτών των συνδέσεων και τη διασφάλιση των χρηστών» σημειώνεται, μεταξύ άλλων.
«Παρότι, σύμφωνα με απόφαση του ΣτΕ του 2008 (1086/2008) οι συνδέσεις αυτές έχουν κριθεί παράνομες, η εταιρεία μας έχει υποχρεωθεί σύμφωνα με σχετική προσωρινή διαταγή του Μονομελούς Πρωτοδικείου Θήβας να απέχει από οποιαδήποτε ενέργεια κλεισίματός τους και συνεπώς προστασίας των χρηστών, μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης» συνεχίζουν οι εταιρίες.
«Σε αυτό το σημείο, οφείλουμε να καλέσουμε την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος, να απαντήσει στις σχετικές μας αιτήσεις (25-11-2014 και 13-01-2015 ) και να προβεί, όπως οφείλει, σε ανάκληση των αδειών λειτουργίας που προβλέπουν την απευθείας σύνδεση των εν λόγω πρατηρίων και χώρων εστίασης με τον αυτοκινητόδρομο. Πλέον έχει στα χέρια της και τα σχόλια της αυτοψίας που η ίδια παρήγγειλε» αναφέρεται.
«Θα θέλαμε να τονίσουμε ότι το διάστημα που έχουμε αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία των συγκεκριμένων τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου ΠΑΘΕ, οι δείκτες ατυχημάτων και δυστυχημάτων έχουν μειωθεί κατά 62,60%. Περισσότερα από 100 εκατ. ευρώ έχουν ήδη επενδυθεί για κατασκευαστικές εργασίες, όπως διαπλατύνσεις, αντικαταστάσεις στηθαίων ασφαλείας, νέες ασφαλτοστρώσεις, ενώ ετησίως 4 εκατ. ευρώ δαπανώνται σε εργασίες συνήθους και βαριάς συντήρησης» σημειώνουν οι εταιρίες.
«Το 2015, θα επενδυθούν 40 εκατ. ευρώ, για την πλήρη ανακατασκευή των Ανισόπεδων Κόμβων, τη δημιουργία νέων χώρων στάθμευσης, αλλά και για ένα πλήθος εργασιών βελτίωσης των υποδομών και των υπηρεσιών μας. Επιπλέον, καθημερινά το σύνολο του προσωπικού μας δίνει τον καλύτερό του εαυτό για να βρίσκεται δίπλα σε κάθε χρήστη και να προσφέρει υπηρεσίες υψηλού επιπέδου» επισημαίνουν.
Σε επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου της Νέας Οδού και της Οδού Κεντρικής Ελλάδας, κ. Εμμανουήλ Βράιλα προς τον περιφερειάρχη Κεντρικής Ελλάδας, κ. Κώστα Μπακογιάννη, σημειώνεται ότι «στρατηγικός στόχος των εταιριών μας είναι ο συνδυασμός των μέγιστων δυνατών επιπέδων οδικής ασφάλειας με την παροχή υπηρεσιών ποιότητας».
«Αναφορικά με τα ζητήματα που θέτετε στην επιστολή σας και ειδικότερα για τις περιοχές του Α/Κ Ροδίτσας και του τμήματος Σκάρφεια –Θερμοπύλες, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι κατασκευάζονται από το Δημόσιο και λόγω έκπτωσης της Αναδόχου Εταιρίας οι εργασίες κατασκευής τους δεν έχουν ολοκληρωθεί με αποτέλεσμα να εκκρεμεί η Συμβατική Παράδοσή τους στην Παραχωρησιούχο Εταιρία» επισημαίνει, μεταξύ άλλων.
«Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι ο αυτοκινητόδρομος ΠΑΘΕ είναι υφιστάμενος, με τμήματα κατασκευασμένα από διαφορετικούς αναδόχους του Δημοσίου σε προγενέστερες χρονικές περιόδους, έχουμε λάβει ιδιαίτερη μέριμνα για τη διαρκή παρακολούθηση και καταγραφή των όποιων ζητημάτων» συνεχίζει ο κ. Βράιλας.
«Στο πλαίσιο των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη Σύμβαση Παραχώρησης και σε απόλυτη ευθυγράμμιση με τον στρατηγικό μας στόχο για οδική ασφάλεια συνδυασμένη με υπηρεσίες ποιότητας, εκτελούμε με συνέπεια καθημερινούς ελέγχους, καθώς και εργασίες συνήθους και βαριάς συντήρησης. Για το σκοπό αυτό έχουμε αναπτύξει συγκεκριμένες διαδικασίες και ολοκληρωμένα συστήματα καταγραφής και αξιολόγησης επικινδυνότητας τυχών βλαβών, έτσι ώστε να προγραμματίζουμε πάντα τις κατάλληλες επεμβάσεις, με στόχο τη διασφάλιση της ασφαλούς λειτουργίας του Έργου» εξηγεί.
«Στις περιπτώσεις όπου τα όποια ζητήματα εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Δημοσίου, κοινοποιούμε τα ευρήματα των ελέγχων μας στις αρμόδιες υπηρεσίες και ζητάμε την άμεση αποκατάστασή τους. Ενδεικτικά παραδείγματα αυτών των περιπτώσεων, οι κατολισθήσεις περιοχής Αγ. Κωνσταντίνου και οι ελλείψεις –καθιζήσεις του τμήματος Σκάρφεια – Θερμοπύλες» τονίζει.
«Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι εκ των 40 παρατηρήσεων οι 10 δεν αφορούν σε τμήματα ευθύνης μας, οι 5 εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του Δημοσίου, οι 12 αφορούν σε θέματα εφαρμογής μελετών χωρίς να αποτελούν προβληματικά σημεία, οι δε υπόλοιπες 13 αποτελούν μέρος του συνολικού προγράμματος εργασιών συντήρησης που ήδη υλοποιούμε» σημειώνει ο επικεφαλής των δύο εταιριών.
Μεταξύ άλλων αναφέρεται ότι η προβλεπόμενη από την Σύμβαση Παραχώρησης διαδικασία παράδοσης για χρήση του Νέου Τμήματος Δημοσίου Σκάρφεια –Θερμοπύλες και Θερμοπύλες –Νέα κοίτη Σπερχειού δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, ενώ μέχρι και σήμερα για το τμημα Σκάρφεια –Θερμοπύλες δεν έχει γνωστοποιηθεί στον παραχωρησιούχο η συντέλεση της παράδοσης – παραλαβής των έργων μεταξύ του Ελληνικού Δημόσιου και αρχικού Αναδόχου.