«Βελτιώνεται το ποιοτικό προφίλ του ελληνικού νηολογίου, καθώς με βάση τα σχετικά στοιχεία, υπολογίζεται ότι το 50% του στόλου αφορά πλοία ηλικίας χαμηλότερης των 10 ετών, έναντι 12,7 ετών, που είναι ο μέσος όρος ηλικίας του παγκόσμιου στόλου.»

Αυτό επεσήμανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης κηρύσσοντας την έναρξη των εργασιών του 14ου ναυτιλιακού συνεδρίου «Navigator 2014 – The Shipping Decision Makers Forum».
Κατά την ομιλία του ο υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε πως σύμφωνα με στοιχεία «σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, το ελληνικό νηολόγιο της ποντοπόρου ναυτιλίας καταγράφει καθαρή αύξηση συνολικής χωρητικότητας 1 εκατ. ΚΟΧ. Και είναι πολύ σημαντικό ότι η πλειονότητα των νέων εγγραφών αφορά σε πλοία υψηλής αξίας και μικρής ηλικίας, καθώς καταγράφονται αρκετά νεότευκτα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και δεξαμενόπλοια τύπου VLCC».
Επίσης ο κ. Βαρβιτσιώτης έκανε ιδιαίτερη αναφορά στη συνεισφορά της ναυτιλίας στην Εθνική οικονομία της χώρας. «Με βάση τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος για το πρώτο εξάμηνο, προέκυψε ότι το ναυτιλιακό συνάλλαγμα που εισέρρευσε στη χώρα άγγιξε τα 7,45 δισ. ευρώ, έναντι 5,82 δισ. ευρώ κατά το αντίστοιχο περσινό διάστημα, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 28% σε ετήσια βάση», είπε.
Στη συνέχεια της ομιλίας του υπογράμμισε τη σημασία του φορολογικού πλαισίου για τη ναυτιλία, ώστε, όπως είπε, «να διαφυλαχθεί η βιώσιμη ανάπτυξη της, που συνεπάγεται θετικά οφέλη για την Εθνική Οικονομία».
Και πρόσθεσε: «Αναλάβαμε μία νομοθετική πρωτοβουλία, την οποία υποστήριξα προσωπικά, που διασφαλίζει την επιπλέον συνεισφορά της ναυτιλιακής κοινότητας στον Εθνικό προϋπολογισμό για τα επόμενα χρόνια, χωρίς να θίγεται, όμως, το συμβόλαιο εμπιστοσύνης Κράτους και Ναυτιλίας που έχει φέρει μέχρι σήμερα τη ναυτιλία σε πρωταγωνιστική τροχιά διεθνώς». Συμπλήρωσε ακόμη ότι «περίπου το 92% του ελληνόκτητου στόλου έχει προσέλθει στη διαδικασία της εθελοντικής συνεισφοράς».
Παράλληλα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, χαρακτήρισε ως «κλειδί» για τη ναυτιλία την διαφύλαξη της ανταγωνιστικότητας, που αποτέλεσε σταθερή πολιτική του προτεραιότητα κατά την Ελληνική Προεδρία στην ΕΕ, το προηγούμενο εξάμηνο. «Η Ευρώπη οφείλει να υπερασπιστεί την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας της και να διατηρήσει εδώ εταιρείες και κεφάλαια προς όφελος των πολιτών της. Με την Διακήρυξη των Αθηνών που υιοθετήθηκε χαράξαμε αυτή την προτεραιότητα για τα επόμενα χρόνια».
Επιπροσθέτως υποστήριξε ότι πρέπει να αποφευχθούν περιφερειακές πολιτικές ανταγωνιστικές του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO) που η Ελλάδα παραδοσιακά στηρίζει και τηρεί απαρέγκλιτα τις αρχές και τη νομοθεσία του, «αφού οι κανόνες για τη ναυτιλία πρέπει να ισχύουν για όλους χωρίς να δημιουργείται χάσμα ανταγωνιστικότητας μεταξύ χωρών».
Επιπλέον έδωσε έμφαση στην ανάπτυξη του κλάδου του θαλάσσιου τουρισμού και συγκεκριμένα στο γιώτινγκ και την κρουαζιέρα. «Για το γιώτινγκ ολοκληρώσαμε ένα νόμο μετά από χρόνια παλινωδιών γύρω από αυτό θέμα και ήδη βλέπουμε τα αποτελέσματα τους, καθώς φέτος είχαμε σημαντική αύξηση στις επισκέψεις στις ελληνικές θάλασσες mega yachts και ευρύτερα σκαφών αναψυχής», σημείωσε.
Αναφορικά με την κρουαζιέρα περιέγραψε ότι με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και την ένταξη νέων περιφερειακών λιμένων στον χάρτη της κρουαζιέρας επιτυγχάνεται το στοίχημα της επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου για τις αφίξεις των κρουαζιερόπλοιων. «Μία ματιά στο λιμάνι του Πειραιά μέσα στον Νοέμβρη που διανύουμε πείθει ότι ολοένα και περισσότερα κρουαζιερόπλοια επισκέπτονται την χώρα μας», τόνισε.
Καταλήγοντας, ο κ. Βαρβιτσιώτης αναφέρθηκε στην επένδυση της Cosco και τον νέο ρόλο που καλούνται να διαδραματίσουν τα λιμάνια της χώρας «αποκτώντας εξωστρέφεια και χαρακτηριστικά που προσελκύουν επενδύσεις».

Όπως είπε: «Θέλουμε τα λιμάνια μας να γίνουν πόλοι προσέλκυσης επενδύσεων και πύλες που θα εξυπηρετούν το διεθνές εμπόριο. Στο λιμάνι του Πειραιά ήδη το πετυχαίνουμε αυτό, καθώς εργαζόμαστε σκληρά για να γίνει πραγματικότητα η νέα επένδυση της COSCO, 230 εκατομμυρίων ευρώ, που θα δυναμώσει ακόμη περισσότερο τον ρόλο του λιμανιού του Πειραιά ως διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο και κορυφαίο λιμάνι της Μεσογείου».