Προβλήματα και σοβαρές ελλείψεις σε σχολεία της περιοχής Πέλλας καταγράφονται σε ανακοίνωση που εκδόθηκε από την Ομοσπονδία των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ).
Η πρόεδρος της τοπικής Α’ ΕΛΜΕ Πέλλας κυρία Μαριάννα Δουλγερίδου αναφερόμενη σε ελλείψεις των σχολείων της περιοχής της, αναφέρει τα εξής παραδείγματα:
– Στο Γυμνάσιο Φούστανης λείπει μουσικός, μαθηματικός, ενώ δεν υπάρχει γυμναστήριο. «Οι οθόνες των υπολογιστών στο εργαστήριο Πληροφορικής είναι τεχνολογίας εικοσαετίας, πεπαλαιωμένες κι επικίνδυνες για την υγεία εκπαιδευτικών και μαθητών» τονίζει η κυρία Δουλγερίδου.
– Στον Εξαπλάτανο χρειάζονται ανανέωση οι λιγοστοί υπολογιστές, είναι παλιάς τεχνολογίας, ενώ δεν υπάρχει αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων για εκδηλώσεις, ούτε βιντεοπροβολείς.
– Στην Πετριά υπάρχει παλιά υποδομή εργαστηρίου πληροφορικής και δεν υπάρχει καθηγητής μουσικής.
– Στο Γυμνάσιο Πολυκαρπίου έχουν ένα μόνο χαλασμένο φωτοτυπικό μηχάνημα, δεν έχουν καθηγητή πληροφορικής και επίσης μουσικό.
– Στο 1ο Γυμνάσιο Αριδαίας δεν υπάρχουν υπολογιστές στο γραφείο των καθηγητών, παρά 1-2 λάπτοπ, δεν υπάρχει καθηγητής μουσικής και φυσικής, «στο κτίριο υπάρχουν μούχλες και χρειάζεται συντήρηση».
– Το 2ο Γυμνάσιο Αριδαίας χρειάζεται άμεσα συντήρηση κτιρίου.
– Στο Γυμνάσιο Καλής «δεν έχουν πετρέλαιο και κάνουν μάθημα με τα μπουφάν. Χρειάζονται καθηγητή μουσικής, υπολογιστές, προτζέκτορα, κλειστό γυμναστήριο, πλημμυρίζει το σχολείο λόγω κακής συντήρησης των κουφωμάτων, καζανάκια και τουαλέτες χρειάζονται επειγόντως συντήρηση, δεν υπάρχουν παγκάκια στην αυλή ούτε κάδοι σκουπιδιών!»
– Στο Γενικό Λύκειο Αριδαίας λείπουν υπολογιστές, προτζέκτορας και φωτοτυπικό μηχάνημα.
– Στο Επαγγελματικό Λύκειο Αριδαίας «λείπουν δύο εργαστήρια πληροφορικής, και όταν το επισκεφτήκαμε, πριν από 20 μέρες, δεν υπήρχαν όλα τα βιβλία ειδικοτήτων, ούτε αναλυτικά προγράμματα».
– Στο Επαγγελματικό Λύκειο Έδεσσας «λείπουν υλικά εργαστηρίων, έχει μεγάλο κτιριακό πρόβλημα, είναι δαιδαλώδες και χρειάζεται 700 λίτρα πετρέλαιο την ημέρα για τη θέρμανσή του, κάνουν με τα μπουφάν μάθημα, δεν είχε βιβλία ούτε για τις πανελλήνιες εξετάσεις, τα αναλυτικά προγράμματα ήρθαν αργά, βρέχει στον προθάλαμο, χρειάζεται τρεις γεωπόνους, δεν έχει διοικητικό προσωπικό και, τέλος, αν και είναι ένα πολύ μεγάλο σχολείο σε αριθμό μαθητών (570) είναι το πιο υποβαθμισμένο».
– Στο 2ο Γενικό Λύκειο Έδεσσας «έχει πολύ παλιό εργαστήριο πληροφορικής με αποτέλεσμα να μην μπορεί να γίνει το μάθημα. Τα φωτοτυπικά είναι παλιά και παρά τις συνεχείς επισκευές καθημερινά μπλοκάρουν και δεν μπορούν οι καθηγητές να εξυπηρετηθούν. Αν δεν βελτιωθεί η υπάρχουσα κατάσταση, θα προκύψει πρόβλημα κατά τη διενέργεια των εξετάσεων. Δεν υπάρχει κανένας διαδραστικός πίνακας στο σχολείο. Δεν υπάρχουν υπολογιστές και βιντεοπροβολείς για να καλύψουν τις ανάγκες του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας. Ο μοναδικός χώρος για εκδηλώσεις είναι μικρός και χρειάζεται συσκότιση. Οι βορινές αίθουσες είναι κρύες, πρέπει να αλλαχθούν τα παράθυρα και να αυξηθούν τα σώματα του καλοριφέρ. Λειτουργούν τα καλοριφέρ λίγες ώρες την ημέρα διότι η ποσότητα του πετρελαίου που μας διατίθεται είναι μικρή. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να κρυώνουν μαθητές και καθηγητές».
– Στο Γυμνάσιο Σκύδρας «έχουν 14 χρονών… γερασμένους υπολογιστές και χρειάζεται και συντήρηση κτιρίου-κυρίως βάψιμο».
– Στο Λύκειο Σκύδρας δεν υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες, πολλοί υπολογιστές δεν δουλεύουν, υπάρχει έλλειψη χαρτιού για φωτοτυπίες και τα τμήματα είναι «βαριά» (27 μαθητές ανά τμήμα), και ενώ έχει πολλούς μαθητές έχει μόνον ένα εργαστήριο Πληροφορικής με λίγους υπολογιστές.
– Στο σχολείο ειδικής αγωγής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Έδεσσας έχουν κενά σε ειδικότητες και γενικής παιδείας μαθήματα αλλά και σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό –ψυχολόγος/κοινωνικός λειτουργός
«Ζητούμε την άμεση χρηματοδότηση και την πρόσληψη εκπαιδευτικών για να λειτουργήσουν στοιχειωδώς τα σχολεία της περιοχής μας!» καταλήγει το κείμενο.