από metereologos.gr
Τετάρτη 18 Οκτωβρίου 2017
 

Ιστορικοί τάσσονται κατά του άρθρου 2 του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου

Υποστηρίζουν ότι πλήττει το δικαίωμα ελευθερίας του λόγου
Ιστορικοί τάσσονται κατά του άρθρου 2 του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου
εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

Αθήνα 

Κατά του άρθρου 2 του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου το οποίο προβλέπει την ποινικοποίηση των αρνητών γενοκτονιών, εγκλημάτων πολέμου, εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας και του Ολοκαυτώματος τάσσονται με κείμενό τους δεκάδες ιστορικοί από πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα και άλλους επιστημονικούς φορείς.

Οι ιστορικοί ζητούν να μην ψηφιστεί το επίμαχο άρθρο, καθώς -όπως τονίζουν- πλήττει το δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου, και ταυτόχρονα δεν είναι αποτελεσματικό για την καταπολέμηση του ρατσισμού, του ναζισμού και του μισαλλόδοξου λόγου.

Αναλυτικά, στο κείμενο αναφέρουν:

«Όσοι και όσες υπογράφουμε αυτό το κείμενο, ιστορικοί από πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα και άλλους επιστημονικούς φορείς, παρακολουθούμε με μεγάλο ενδιαφέρον και αγωνία την τύχη του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου, το οποίο, έπειτα από πολλούς μήνες αναμονής, θα συζητηθεί στη Βουλή την επόμενη εβδομάδα. Κι αυτό επειδή θεωρούμε ότι ο ρατσισμός και η ρατσιστική βία είναι ένα από τα μεγάλα προβλήματα που απειλούν την κοινωνία μας και ότι μια κατάλληλη αντιρατσιστική νομοθεσία συνιστά ένα σημαντικό όπλο για την αντιμετώπισή τους.

»Δεν θέλουμε εδώ να εκφράσουμε την άποψή μας για επιμέρους διατάξεις, για τα θετικά σημεία και τις αδυναμίες του συγκεκριμένου νομοσχεδίου· άλλωστε, σε πολλά από αυτά οι απόψεις μας ενδεχομένως διαφοροποιούνται. Θέλουμε ωστόσο να εκφράσουμε την έντονη κοινή μας ανησυχία για ένα ζήτημα το οποίο κυριαρχεί στη δημόσια συζήτηση και συνδέεται με το επιστημονικό αντικείμενό μας.

»Το άρθρο 2 του νομοσχεδίου προβλέπει την τιμωρία όποιου "με πρόθεση, προφορικά ή διά του Τύπου, μέσω του διαδικτύου ή με οποιαδήποτε άλλο μέσο ή τρόπο, επιδοκιμάζει, ευτελίζει ή κακόβουλα αρνείται τη σοβαρότητα εγκλημάτων γενοκτονιών, εγκλημάτων πολέμου, εγκλημάτων κατά της ανθρωπότητας, του Ολοκαυτώματος και εγκλημάτων του ναζισμού και η συμπεριφορά αυτή στρέφεται κατά ομάδας προσώπων που προσδιορίζεται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική ή εθνοτική καταγωγή, ή την αναπηρία, κατά τρόπο που μπορεί να υποκινήσει βία ή μίσος ή ενέχει απειλητικό, υβριστικό ή προσβλητικό χαρακτήρα κατά μίας τέτοιας ομάδας ή μέλους της".

»Μάλιστα, με ρητή δέσμευση του υπουργού Δικαιοσύνης (20.8.2014) η διάταξη θα διευρυνθεί συμπεριλαμβάνοντας και την "κακόβουλη άρνηση ή ευτελισμό" γενοκτονιών που έχουν αναγνωρίσει το ελληνικό Κοινοβούλιο, καθώς και "διεθνή ή ελληνικά δικαστήρια με αμετάκλητες αποφάσεις".

»Εκφράζουμε τη ρητή αντίθεσή μας με μια τέτοια διάταξη. Είμαστε αντίθετοι στη δίωξη όλων των "αρνητών", ακόμη και εκείνων του φριχτότερου εγκλήματος του 20ού αιώνα, του Ολοκαυτώματος.

»Η στάση μας αυτή δεν πηγάζει από οποιαδήποτε ανοχή στους "αρνητές" απεχθών εγκλημάτων, ούτε από την άρνηση τιμωρίας εγκληματικών πράξεων, αλλά από την πεποίθηση, ότι, όπως έχει αποδείξει και η διεθνής εμπειρία, τέτοιες διατάξεις οδηγούν σε επικίνδυνες ατραπούς: πλήττουν καίρια το δημοκρατικό και αναφαίρετο δικαίωμα της ελευθερίας του λόγου, ενώ ταυτόχρονα δεν είναι διόλου αποτελεσματικές, όσον αφορά την καταπολέμηση του ρατσισμού και του ναζισμού, του ρατσιστικού και μισαλλόδοξου λόγου.

»Συχνά μάλιστα οδηγούν στο αντίθετο αποτέλεσμα, επιτρέποντας οι εχθροί της δημοκρατίας να παρουσιάζονται στην κοινή γνώμη ως "θύματα" λογοκρισίας και αυταρχισμού. Οι προϋποθέσεις που θέτει το νομοσχέδιο καθώς ενέχουν μεγάλη απροσδιοριστία και ρευστότητα δυστυχώς δεν αποτελούν εγγύηση.

»Επιπλέον, η προβλεπόμενη διεύρυνση του άρθρου όχι μόνο δεν θεραπεύει αλλά μεγεθύνει το πρόβλημα. Θεωρούμε ότι ο χαρακτηρισμός και η προσέγγιση μαζικών εγκλημάτων ως γενοκτονιών, εθνοκαθάρσεων ή σφαγών πρέπει να είναι αντικείμενο επιστημονικού και νηφάλιου δημόσιου διαλόγου και όχι νομοθετικής ρύθμισης και ποινικής τιμωρίας, με κίνδυνο να φιμώνεται κάθε αντίθετη στην κυρίαρχη άποψη, ακόμα και αυτή η ιστορική έρευνα και διδασκαλία. Επειδή η ελευθερία του λόγου και της γραπτής έκφρασης –ακόμη και των πιο λανθασμένων απόψεων– είναι σύμφυτη με τη δημοκρατία, καλούμε την κυβέρνηση να αποσύρει το παραπάνω άρθρο».

Το κείμενο υπογράφουν οι:

Εφη Αβδελά (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Χριστίνα Αγριαντώνη (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Σία Αναγνωστοπούλου (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Αντώνης Αναστασόπουλος (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Ελένη Ανδριάκαινα (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Κωνσταντίνα Ανδριανοπούλου (υπ. δρ Παντείου Πανεπιστημίου), Μανόλης Αρκολάκης (ΕΑΠ), Φωτεινή Ασημακοπούλου (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Σπύρος Ι. Ασδραχάς, Στέφανος Βαμιεδάκης (υπ. δρ. Πανεπιστημίου Κρήτης), Μάνος Αυγερίδης (υπ. δρ Πανεπιστημίου Αθηνών), Ελένη Βαρίκα (Πανεπιστήμιο Paris VIII), Δήμητρα Βασιλειάδου (υπ. δρ Πανεπιστημίου Κρήτης), Λίνα Βεντούρα (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου), Θάνος Βερέμης (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Ιόλη Βιγγοπούλου (Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών, ΣΚΙ), Πολυμέρης Βόγλης (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Κώστας Γαβρόγλου (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Κώστας Γαγανάκης (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Θανάσης Γάλλος (ΑΣΚΙ), Αλκη Γαρμπή (Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών – ΙΤΕ, Ρέθυμνο), Γιάννης Γιαννιτσιώτης (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Ελένη Γκαρά (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Σάκης Γκέκας (Πανεπιστήμιο York, Τορόντο), Γλαύκη Γκότση (Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας), Κατερίνα Δαλακούρα (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Κατερίνα Δέδε (Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών), Μαρίνα Δημητριάδου (υποψήφια δρ Πανεπιστημίου Κρήτης), Δημήτρης Δημητρόπουλος (Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών), Αντα Διάλλα (Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών), Χάρης Εξερτζόγλου (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Ελευθερία Ζέη (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Παναγιώτης Ζεστανάκης (υπ. δρ Πανεπιστημίου Κρήτης), Βάσω Θεοδώρου (Πανεπιστήμιο Θράκης), Νίκος Θεοτοκάς (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Πολίνα Ιορδανίδου (ΑΣΚΙ), Παναγιώτης Ιωάννου (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Ελένη Καλαφάτη (ΕΜΠ), Σπύρος Καράβας (Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Αννυ Καρακατσούλη (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Βαγγέλης Καραμανωλάκης (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Βίκυ Καραφουλίδου (δρ Πανεπιστημίου Αιγαίου), Βασίλης Καρδάσης (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Κωστής Καρπόζηλος (Princeton University), Αγλαΐα Κάσδαγλη (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Σοφία Κατόπη, ιστορικός τέχνης (υπ. δρ Πανεπιστημίου Κρήτης), Κώστας Κατσάπης (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Βαγγέλης Κεχριώτης (Πανεπιστήμιο του Βοσπόρου, Τουρκία), Αντωνία Κιουσοπούλου (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Γιάννης Κοκκινάκης (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Ηλίας Κολοβός (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Ελσα Κοντογεώργη (ΚΕΙΝΕ, Ακαδημία Αθηνών), Χαρά Κούκη (υπ. δρ. Πανεπιστήμιο Λονδίνου), Χριστίνα Κουλούρη (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Δημήτρης Κουσουρής (Πανεπιστήμιο Κωνσταντίας, Γερμανία), Μαρία Κοτζάμπαση, Ελένη Κυραμαργιού (υπ. δρ Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Αγγελική Κωνσταντακοπούλου (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Κατερίνα Κωνσταντινίδου (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Κώστας Κωστής (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Τάσος Κωστόπουλος (υπ. δρ Πανεπιστημίου Ιωαννίνων), Σοφία Λαΐου (Ιόνιο Πανεπιστήμιο), Δήμητρα Λαμπροπούλου (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Ιωάννης Λημνιός-Σέκερης, Aντώνης Λιάκος (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Λίνα Λούβη (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Χρήστος Λούκος (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Ανδρέας Λυμπεράτος (Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών-ΙΤΕ, Ρέθυμνο), Αννυ Μάλαμα (Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλέξανδρου Σούτσου), Βασίλης Μανουσάκης (υπ. δρ. ΑΠΘ), Ικαρος Μαντούβαλος (Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο), Σπύρος Μαρκέτος (ΑΠΘ), Πελαγία Μαρκέτου, Παρασκευάς Ματάλας (δρ Πανεπιστημίου Κρήτης), Αννα Ματθαίου (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Σοφία Ματθαίου (Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών), Ευγένιος Ματθιόπουλος (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Νίκος Μελίστας, Ζαχαρίας Μουτούκιας (Παν. Paris VII, Παρίσι), Ιλεάνα Μορώνη (δρ. Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociale, Παρίσι), Λάμπρος Μπαλτσιώτης (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Δημήτρης Μπαχάρας (ΜΙΕΤ-ΕΛΙΑ), Ρίκα Μπενβενίστε (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Στρατής Μπουρνάζος, Ειρήνη Νάκου (Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας), Αγγελος Παληκίδης (Πανεπιστήμιο Θράκης), Μαρία Πάλλα (δρ Πανεπιστημίου Paris VII), Κώστας Παλούκης (υπ. δρ. Πανεπιστημίου Κρήτης), Στέφανος Παπαγεωργίου (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Δέσποινα Παπαδοπούλου (δρ Ιστορίας), Γιάννης Παπαδόπουλος (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου), Νικόλας Παπαζαρκάδας (Πανεπιστήμιο Berkeley), Ιωάννα Παπαθανασίου (ΕΚΚΕ – ΑΣΚΙ), Μαρία Παπαθανασίου (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Κατερίνα Παπακωνσταντίνου (δρ Πανεπιστημίου Αθηνών), Πάρις Παπαμίχος-Χρονάκης (Πανεπιστήμιο του Ιλινόις, Σικάγο), Λήδα Παπαστεφανάκη (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Αλεξάνδρα Πατρικίου (ΚΕΝΙ-Πάντειο Πανεπιστήμιο), Ελένη Πασχαλούδη (δρ Πανεπιστημίου Μακεδονίας), Στάθης Παυλόπουλος (ΑΣΚΙ), Στέφανος Πεσμαζόγλου (Πάντειο Πανεπιστήμιο), Σωκράτης Πετμεζάς (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Πέτρος Πιζάνιας (Ιόνιο Πανεπιστήμιο), Πόπη Πολέμη (Βιβλιολογικό Εργαστήρι Φίλιππος Ηλιού- Μουσείο Μπενάκη), Αλέξης Πολίτης (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Ράνια Πολυκανδριώτη (Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών), Νίκος Ποταμιάνος (δρ Πανεπιστημίου Κρήτης), Μαρία Πρέκα (υπ. δρ Πανεπιστημίου Κρήτης), Βάλλια Ράπτη (υπ. δρ Πανεπιστήμιο Αθηνών), Κώστας Ράπτης (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Σωτήρης Ριζάς (ΚΕΙΝΕ, Ακαδημία Αθηνών), Τάσος Σακελλαρόπουλος (Μουσείο Μπενάκη), Νίκος Σιγάλας (CNRS, IFEA Κωνσταντινούπολη), Κική Σακκά (σχολική σύμβουλος φιλολόγων, δρ Πανεπιστημίου Πελοποννήσου), Αιμιλία Σαλβάνου (δρ Πανεπιστήμιο Αιγαίου), Μαρίνος Σαρηγιάννης (Ινστιτούτο Μεσογειακών Σπουδών – ΙΤΕ, Ρέθυμνο), Βάσω Σειρηνίδου (Πανεπιστήμιο Αθηνών), Ηλίας Σκουλίδας (ΤΕΙ Ηπείρου), Μαρία Σπηλιωτοπούλου (ΚΕΙΝΕ, Ακαδημία Αθηνών), Παναγιώτης Στάθης (υποψήφιος δρ Πανεπιστημίου Κρήτης), Δημήτρης Σταματόπουλος (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας), Γιάννης Στεφανίδης (Νομική ΑΠΘ), Αθηνά Συριάτου (Πανεπιστήμιο Θράκης), Αλεξάνδρα Σφοίνη (Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών), Γιώργος Τζεδόπουλος (δρ Πανεπιστημίου Αθηνών), Δημήτρης Τζιόβας (Πανεπιστήμιο Birmingham), Γιάννα Τζουρμανά (δρ Παντείου Πανεπιστημίου), Γιώτα Τουργέλη (υπ. δρ Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου), Λάμπρος Φλιτούρης (Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Ελένη Φουρναράκη (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Χρύσα Τζαγκαρουλάκη (ΚΕΝΙ – Πάντειο Πανεπιστήμιο), Νίκος Χατζηνικολάου (Πανεπιστήμιο Κρήτης), Mαρία-Χριστίνα Χατζηιωάννου (Εθνικό Ιδρυμα Ερευνών), Κωνσταντίνος Κ. Χατζόπουλος (Πανεπιστήμιο Θράκης), Αγγελική Χριστοδούλου (ΑΣΚΙ), Αγγέλικα Ψαρρά, Μιχάλης Λυμπεράτος (Πάντειο Πανεπιστήμιο)



Κοινωνία περισσότερες ειδήσεις

εκτύπωσημικρό μέγεθος  μεγάλο μέγεθος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΔΗΜΑΡ: Επανακατάθεση τεσσάρων τροπολογιών στο αντιρατσιστικό 
Η Ιερά Σύνοδος για το αντιρατσιστικό και τους διωγμούς των Χριστιανών 
«Μπρος - πίσω» το αντιρατσιστικό 
Μητροπολίτης Γόρτυνος: «Αθλιο και ελεεινό» το αντιρατσιστικό 
Σε συμφωνία οι κυβερνητικοί εταίροι για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο 
Ολοκληρώθηκε το αντιρατσιστικό συλλαλητήριο για το Φαρμακονήσι 
 
 
σχόλια (12)
 
 
απομένουν 700 χαρακτήρες
Τα πεδία που είναι σημειωμένα με * είναι υποχρεωτικά
 
Τα μηνύματα που δημοσιεύονται στο χώρο αυτό εκφράζουν τις απόψεις των αποστολέων τους. Το ΒΗΜΑ δεν υιοθετεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο τις απόψεις αυτές. Ο καθένας έχει δικαίωμα να εκφράζει την γνώμη του, όποια και να είναι αυτή. Δεν δημοσιεύονται συκοφαντικά ή υβριστικά σχόλια και όσα είναι γραμμένα με κεφαλαία γράμματα. Τέτοια μηνύματα θα διαγράφονται όποτε εντοπίζονται.
     
    εμενα αυτη η ανακοινωση μου βρωμαει... | 03/09/2014 16:38
    παροτι συμφωνω με την γενικολογη ανακοινωση εντουτοις νομιζω οτι αν το αντιρατσιστικο αναφεροταν μονο στο ολοκαυτωμα των εβραιων και για τα 'δικαιωματα' των λαθρομεταναστων, τοτε πιστευω αυτη η ανακοινωση δεν θα ειχε βγει. Τωρα ομως που αναφερεται και η γενοκτονια των ποντιων και των αλλων χριστιανων της ΜικραςΑσιας εκτειθεται η κα Ρεπουση και κατι αλλοι σαν αυτην που μας ελεγαν συνεχως οτι οι εγκληματιες ηταν οι ελληνες που σκοτωσαν τους 'καλους' τουρκους (και τους εβραιους) στην Τριπολιτσα ενω οι τουρκοι ειναι αγγελοι που απλα ετυχε να 'συνωστισουν' λιγακι τους ελληνες σε μια παραλια!? Ε, πως θα λεει τωρα τετοιες μπουρδες η καθε Ρεπουση??
    Σπυρος
    απάντηση78
     
     
    Ο Ν,Τσόμσκυ για ο αντιρατσιστικό | 03/09/2014 15:26
    ‘Πληροφορούμαι ότι ο Vincent Reynouard καταδικάστηκε και φυλακίσθηκε με τον νόμο Gayssot και ότι κυκλοφόρησε αίτημα διαμαρτυρίας εναντίον αυτών των μέτρων. Δεν γνωρίζω τίποτα σχετικά με τον κ. Reynouard, αλλά θεωρώ τον νόμο Gayssot τελείως παράνομο και σε πλήρη αντίθεση με τις αρχές κάθε ελεύθερης κοινωνίας, τέτοια που γνωρίζουμε από την εποχή των Φώτων, αυτός ο νόμος έχει ως σκοπό να παραχωρήσει στο Κράτος το δικαίωμα να προσδιορίζει την ιστορική αλήθεια και να τιμωρεί όσους διαφωνούν μ΄ αυτά τα διατάγματα, αρχή που μας θυμίζει τις πιο σκοτεινές ημέρες του σταλινισμού και του ναζισμού. Συνεπώς, επιθυμώ να εκφράσω την υποτήριξή μου στο αίτημα ενάντια στην εφαρμογή αυτού του νόμου (.) 5.9.10
    Ι. Σκόπας
    απάντηση71
     
     
     
    Πιθανα σφαλματα | 03/09/2014 11:53
    Πολλες ιστοσελιδες εχουν αυτοματη κοινοποιηση στα μεσα κοινωνικης δικτυωσης. Αν καποιος επισκεπτης απο σφαλμα επισκεφτει μια τετοια ιστοσελιδα και αυτο το περιεχομενο κοινοποιηθει στην σελιδα του τι θα συμβει θα παει φυλακή; Πολλες φορες εχουμε κοινοποιησει θεματα στις κοινωνικες σελιδες απο σφαλμα η γιατι πεσαμε θυματα και θελαμε απλα να δουμε ενα δηθεν ενδιαφερων θεμα .... τι γινεται σε αυτες τις περιπτωσεις? ΘΑ δικαζεται καποιος χρηστης κοινωνικου δικτυου γιατι πατησε λαθος «κλικ»?
    ο ιδιος
    απάντηση62
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Ιντερνετ και ελευθερια εκφρασης | 03/09/2014 11:45
    Προφανος οι νόμοι του κρατους εχουν ισχύ μονο σε αυτο... Τοτε τιθονται διαφορα θεματα ...κατ αρχας καποιος μπορει να γραφει μεν στα ελληνικά αλλα την σελιδα του να τη φιλοξενεί ξένη χωρα ,,,, Τα περισοτερα μπλογκ ειναι σε σέρβερ άλλων κρατών. Προφανος και καποιός ιστορικος αν θέλει να γράψει ενα βιβλίο αυτο τότε θα πρέπει να το γραψει στο εξωτερικό τι θα συμβει τότε? Αυτα που αναφερω ειναι γεγονοτα σημερα συμβαινουν αρα ;ι Για να περιορισει η εκαστοτε κυβερνηση αυτα τα φαινομενα θα πρεπει συνεχος να μπλοκαρει και να λογοκρινει και ιστοσελιδες του εξωτερικου πραγμα εξαιρετικα δυσκολο ...εως αδυνατο...αφου θα πρεπει να λογοκρινεται ολο το ιντερνετ
    νεος τροπος σκεψης
    απάντηση40
     
     
     
    Κριτική | 03/09/2014 09:01
    Ολοι ένας κι ένας ιδεολογικά πάντα !!!
    Figalos
    απάντηση514
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
     
    Φασισμός με επίφαση Δημοκρατίας | 03/09/2014 07:56
    Είναι απίστευτο να ποινικοποιηθεί η άποψη. Όσο διαφορετική, αιρετική, λάθος ή αν θέλετε ηλίθια και αν είναι δεν παραμένει παρά η άποψη ενός ανθρώπου. Μη μπερδεύουμε τη γνώμη και τις ιδέες με τις πράξεις. Οι πράξεις βίας είναι ποινικά κολάσιμες. Αλλά με τη νομοθέτηση "ορθών" πεποιθήσεων (σήμερα μια γενοκτονία αύριο μια πολιτική ιδέα) σε τι διαφέρουμε από τη χώρα του Στάλιν, του Μάο του Μακάρθι?
    Επικίνδυνο
    απάντηση354
     
     
    Ας μη γελιόμαστε... | 03/09/2014 03:32
    Για 30 κάτι χρόνια τώρα ποιους διορίζαμε για καθηγητές στα Ελληνικά πανεπιστήμια ;
    Φώτης
    απάντηση1119
     
     
     
    Ας πάρουμε παράδειγμα από την Αμερική | 03/09/2014 03:03
    Συμφωνώ και προσαυξάνω. Δυστυχώς στην Ελλάδα η ελευθερία του λόγου περιορίζεται με διάφορους τρόπους. Από την προσβολή της θρησκείας ή της μνήμης νεκρού (είχαμε και μια καταδίκη σε φυλάκιση για προσβολή της μνήμης του... Μεγάλου Αλεξάνδρου) μέχρι και τη συκοφαντική δυσφήμιση. Σε αντιπαραβολή, η Πρώτη Τροπολογία του αμερικανικού συντάγματος λέει απλώς και μόνο: «Το Κογκρέσο δεν θα θεσπίσει κανένα νόμο που να περιορίζει την ελευθερία του λόγου και του Τύπου». Αυτοί είναι όλοι κι όλοι οι περιορισμοί που θέτει το Σύνταγμα της μεγαλύτερης δημοκρατίας τους πλανήτη στο δικαίωμα του εκφράζεσθαι. Θα ήθελα να το δω και στην Ελλάδα.
    ΗΜΠ
    απάντηση263
    Απαντήσεις  1 | Εμφάνιση όλων
     
-