Τη λύση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μελετάει το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που αναμένεται να προκύψουν τον Σεπτέμβριο από το «κύμα» μετεγγραφών φοιτητών προς τα κεντρικά πανεπιστήμια της χώρας. Η λύση αυτή συνδέεται και με τον κίνδυνο απερήμωσης περιφερειακών πανεπιστημίων για τον ίδιο λόγο, καθώς σχετικά αιτήματα για αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών έχουν φτάσει στο υπουργείο Παιδείας.
Αυτά είπε στη Βουλή την Πέμπτη ο υπουργός Παιδείας κ. Ανδρέας Λοβέρδος, ενώ πρόσθεσε ότι μελετάται ακόμη να δοθούν οικονομικά κίνητρα προς τα κεντρικά πανεπιστήμια για να υποδεχτούν τους φοιτητές που θα έρθουν με μετεγγραφές.
Συγκεκριμένα όπως δήλωσε ο υπουργός Παιδείας ενημερώνοντας τα μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, δεν θα αλλάξει το σχετικό άρθρο 53 του Ν. 4264/14 αλλά το υπουργείο θα αναζητήσει λύσεις, πιθανώς και με εσωτερική ανακατανομή κονδυλίων στα ΑΕΙ.
Ο κ. Λοβέρδος μετέφερε έτσι στους βουλευτές και την ανησυχία πολλών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων ότι θα βρεθούν αντιμέτωπα με φαινόμενα απερήμωσης στην περιφέρεια και άλλων όπως το Οικονομικό ή το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο που εκτιμούν ότι θα έχουν εφέτος διπλάσιο αριθμό μετεγγραφών σε σχέση με πέρυσι.
Το θέμα αυτό απασχολεί ιδιαίτερα τον νέο υπουργό Παιδείας, καθώς δεν μπορεί και δεν θέλει να αλλάξει για λόγους συνέχειας στη διοίκηση τον νόμο που ψηφίστηκε επί ηγεσίας του κ. Κ. Αρβανιτόπουλου και έδινε τη δυνατότητα ελεύθερων μετεγγραφών χωρίς κανένα κριτήριο σε τρίτεκνους και πολύτεκνους. Ταυτόχρονα όμως είναι ξεκάθαρο ότι τον Σεπτέμβριο τα κεντρικά ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας θα «βουλιάξουν» με περίπου 20.000 άτομα να μετακινούνται ανά την Ελλάδα.
Πάντως, ο κ. Λοβέρδος ζήτησε προτάσεις από τους βουλευτές για το θέμα, ενώ είπε χαρακτηριστικά ότι η σχετική ψηφισθείσα διάταξη δεν έκανε κάποια διάκριση «ανάμεσα σε κάποιον εκατομμυριούχο με τέσσερα παιδιά που το παιδί του δηλώνει Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο και έρχεται Αθήνα και σε κάποιον που είναι πολύτεκνος και φτωχός, δηλαδή δεν προέβλεψε κάτι αποκλειστικά για τα φτωχά εισοδήματα».
Ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ακόμη ότι θα καταθέσει στη Βουλή τροπολογία με την οποία θα καταργείται διάταξη η οποία επιτρέπει σε πανεπιστήμια να μη δέχονται φοιτητές λόγω αναπηρίας (μετά την περίπτωση του τυφλού φοιτητή στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης).
Παιδεία: «Χρήματα δεν υπάρχουν»
Θέμα οικονομικών της Παιδείας θα ανοίξει ο κ. Λοβέρδος όπως είπε στη Βουλή προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «Χρήματα δεν υπάρχουν». Γι’ αυτό, όπως είπε, μέσα στο επόμενο διάστημα θα προκαλέσει συζήτηση στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής ώστε τα κόμματα να έχουν πλήρη εικόνα της κατάστασης και των δυσχερειών.
Με τον τρόπο αυτό η ηγεσία του υπουργείου επιδιώκει να ξεκινήσει μια γενικότερη συζήτηση περί χρηματοδότησης της Παιδείας και της έρευνας σε περιόδους λιτότητας
Τράπεζα Θεμάτων και μείωση ύλης
Μια από τις πρώτες αποφάσεις της νυν διοίκησης του υπουργείου Παιδείας είναι η μείωση της ύλης στην Α’ και στη Β’ Λυκείου, καθώς κατά την προηγούμενη σχολική χρονιά έγινε σαφές ότι η ύλη που είχε ορισθεί ήταν υπερβολικά μεγάλη και οι εκπαιδευτικοί δεν προλάβαιναν να τη διδάξουν στα παιδιά.
Όπως είπε ο κ. Λοβέρδος μιλώντας στη Βουλή την Πέμπτη, η Τράπεζα Θεμάτων που εφαρμόστηκε εφέτος για πρώτη φορά στην Α’ Λυκείου δεν αποσύρεται, αλλά προωθούνται οι απαραίτητες αλλαγές για την αξιόπιστη εφαρμογή της, ώστε να γίνει το Λύκειο όχι μόνο μια αυτόνομη παιδαγωγική μονάδα, αλλά σχολείο ποιότητας που επιτελεί στο ακέραιο τον ρόλο του και εκπληρώνει τις προσδοκίες της ελληνικής κοινωνίας.
Είπε, τέλος, ότι δεν εισήχθησαν νέες απαιτήσεις για τους μαθητές, οι οποίες να δικαιολογούν τυχόν αισθήματα αγωνίας και ανασφάλειας που να σχετίζονται με την Τράπεζα Θεμάτων, ούτε υπήρξε ζήτημα αιφνιδιασμού, καθώς η αξιολόγηση βασίζεται σε όσα προβλέπονται στα Προγράμματα Σπουδών των μαθημάτων και όσα ισχύουν για τις προαγωγικές εξετάσεις, όπως ακριβώς συνέβαινε και τα προηγούμενα έτη.