Αν υπάρχει κάτι που καθιστά τα μέσα σταθερής τροχιάς ανά τον πλανήτη αξιόπιστα, αυτό είναι η ακρίβεια τόσο στις ώρες των αναχωρήσεων όσο και των αφίξεων. Ένα πλεονέκτημα που ο προαστιακός της Αθήνας έχει χάσει ή ίσως δεν το είχε κατακτήσει ποτέ.
Τις τελευταίες ημέρες, η κατάσταση έχει επιδεινωθεί. Στο δρομολόγιο Χαλκίδα – Αθήνα – Πειραιάς, κυρίως τις πρωινές ώρες, φαίνεται ότι έχουν επαναφέρει τον… καρβουνιάρη. Το μίνιμουμ της χρονικής καθυστέρησης φτάνει το μισάωρο, ειδικά στα δρομολόγια των 11.30 και 12.30 από Άγιο Στέφανο προς Αθήνα.
Οι επιβάτες πρέπει να οπλιστούν με τεράστια υπομονή και ένα καλό βιβλίο για να μπορέσουν να… βγάλουν τη διαδρομή. Αυτό έκανε και η κυρία Χριστίνα, ιδιωτική υπάλληλος, η οποία έπρεπε την Παρασκευή στις 13.30 να βρίσκεται σε πελάτη στην Αθήνα. Έμπειρη στις καθυστερήσεις, καθώς χρησιμοποιεί συχνά τον προαστιακό από τον Άγιο Στέφανο για Αθήνα, έχει πάντα μαζί της ένα μυθιστόρημα για τις ώρες τις αναμονής.
«Σήμερα τέλειωσα το μισό βιβλίο, πριν ακόμη μπω στο τρένο» έλεγε στον ταλαιπωρημένο κ. Μανώλη, ο οποίος ερχόμενος από τη Χαλκίδα είχε αλλάξει ήδη ένα τρένο στην Οινόη. «Μας κατέβασαν και περιμέναμε νέο συρμό χωρίς καμία εξήγηση. Και δεν έφτανε αυτό. Στο σημείο όπου σταμάτησε το τρένο, η πλατφόρμα ήταν στενή και οι ηλικιωμένοι έπρεπε να μετατραπούν σε Σούπερμαν για να αποβιβαστούν» ανέφερε.
Το τρένο από τον Άγιο Στέφανο έπρεπε να περάσει στις 12.29 το μεσημέρι της Παρασκευής. Στις 13.00 φθάνει το δρομολόγιο, επιβιβάζονται οι επιβάτες, αλλά ο συρμός παραμένει ακίνητος. Ένα τέταρτο μετά, και αφού ο κόσμος είχε χάσει την υπομονή του μέσα στην κάψα του μεσημεριού, ο οδηγός, αποκαμωμένος και αυτός, συμμεριζόταν την αγανάκτηση των επιβατών και επαναλάμβανε συνεχώς: «Τι να πω, ρε παιδιά. Χάλασε και πάλι. Και χθες τα ίδια. Περιμένω εντολές από τα κεντρικά. Δεν ξέρω τίποτα».
Οι εντολές ήρθαν 40 λεπτά μετά. Στο μεταξύ υπάλληλος του σταθμού Αγίου Στεφάνου έλεγε: «Είναι το τέταρτο τρένο που μαθαίνουμε ότι χάλασε σήμερα. Είναι τρεις μέρες τώρα που δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα».
Ένα νέο τρένο φθάνει τελικά στις 13.40. Σταματά στην άλλη πλευρά του σταθμού, καθώς το χαλασμένο τρένο παρέμενε αμετακίνητο. Οι αποκαμωμένοι επιβάτες, οι οποίοι έπρεπε να μεταφέρουν τις βαλίτσες και τις πραμάτειες τους με τις σκάλες μέσω της αερογέφυρας -το ασανσέρ δεν λειτουργεί εδώ και μήνες-, επιβιβάζονται αποκαμωμένοι στα βαγόνια του συρμού.
Στον σταθμό του Μενιδίου κάποιοι αποβιβάζονται, αλλά από την αριστερή πλευρά. Οι πόρτες των βαγονιών πάντως δεν ανοίγουν όλες μαζί, αλλά μία-μία. Για να αποφευχθεί ατύχημα, λένε. Ο συρμός ξεκινά και πάλι. Το μακρύ ταξίδι για την Αθήνα τελειώνει λίγα λεπτά αργότερα.