Την προκήρυξη στις επόμενες ημέρες του διαγωνισμού για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης, το οποίο θα αντικαταστήσει το «Νίκος Καζαντζάκης» και θα κατασκευαστεί με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης, ανακοίνωσε την Τρίτη ο υπουργός Υποδομών, κ. Μιχάλης Χρυσοχοϊδης.

«Σε δυο εβδομάδες το πολύ, θα προκηρύξουμε το έργο του νέου αεροδρομίου του Καστελίου στην Κρήτη, ένα έργο υποδομής για τον τουρισμό της χώρας, αλλά και για εσάς. Μπορεί να αποτελέσει ένα κόμβο διαμετακόμισης για την Ευρώπη και την Ασία, ένα έργο το οποίο είναι πολύ μεγάλης αξίας και ως προς τον προϋπολογισμό του, αλλά και ως προς τη χρησιμότητά του και την προοπτική για την Κρήτη και την Ελλάδα τα επόμενα χρόνια» είπε, μιλώντας στο Διεθνές Συνέδριο του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εξαγωγέων.
Πρόκειται για πολυαναμενόμενη εξέλιξη, η οποία ήρθε σε συνέχεια της απεμπλοκής των τεσσάρων οδικών αξόνων, αφού η αγορά προεξοφλούσε ότι χωρίς την επανεκκίνηση των αυτοκινητόδρομων, δεν θα ήταν καθόλου εύκολο να προχωρήσουν νέα έργα με τη μέθοδο της σύμβασης παραχώρησης.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, ο προϋπολογισμός του έργου έχει μειωθεί και ανέρχεται μεταξύ 750-800 εκατ. ευρώ. Το έργο, το οποίο εξαγγέλεται διαρκώς από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά δεν βρίσκει ανάδοχο, θα προχωρήσει πρωτίστως με ιδιωτικά κεφάλαια και τραπεζικά δάνεια, όμως, καθώς το δημόσιο επιδιώκει να έχει συμμετοχή στο εταιρικό σχήμα, θα τοποθετήσει πόρους.
Το 2011 είχαν συμμετάσχει στον σχολιασμό του τεύχους δημοπράτησης του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αεροδρομίου Ηρακλείου Κρήτης, καθώς και μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των Οδικών Συνδέσεων Αυτού» οι κατασκευαστικές εταιρίες ARCHIRODON, VINCI GRAND PROJECTS, ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ και BOUYGUES BATIMENT INTERNATIONAL, αλλά και ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών.
Το συγκεκριμένο τεύχος δημοπράτησης προέβλεπε μετοχική σύνθεση της εταιρίας που θα αναλάμβανε την εκμετάλλευση και την λειτουργία του αεροδρομίου 55% για το δημόσιο και 45% για τον παραχωρησιούχο, με την περίοδο της παραχώρησης να καθορίζεται στα 35 έτη. Επίσης, αναφερόταν σε συνδυασμό χρηματοδότησης, στον οποίο το δημόσιο θα συμμετείχε με δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΤΕπ) έως και 220 εκατ. ευρώ. Πάντως. ορισμένοι εκ των υποψηφίων παραχωρησιούχων είχαν ζητήσει την ομαδοποίηση των Κρητικών αεροδρομίων σε μία παραχώρηση, κάτι, όμως που απέρριψε το υπουργείο Υποδομών.
«Εκρηξη» του τουρισμού
Επίσης, ο κ. Χρυσοχοϊδης αναφέρθηκε στον εν εξελίξει διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων. «Ελπίζω ότι μέχρι τέλος του Μάη θα έχει κλείσει όλη αυτή η διαδικασία από το ΤΑΙΠΕΔ» είπε και διαπίστωσε «μια εκρηκτική αύξηση του τουρισμού», καθώς τα διαθέσιμα στοιχεία δείχνουν «αύξηση της τάξεως του 20% σε σχέση με πέρσι, που σημαίνει περίπου 3,5 με 4 εκατομμύρια επιπλέον τουρίστες σε σχέση με το 2013».
«Υπάρχει μια πάρα πολύ μεγάλη αύξηση σε νησιά, όπως η Μύκονος, σε περιοχές όπως η Καλαμάτα, σε νησιά όπως η Κεφαλονιά και γενικότερα όλη η χώρα παρουσιάζει τη μεσοσταθμική αύξηση της τάξεως του 20%, συμπεριλαμβανομένου και του αεροδρομίου «Βενιζέλος» της Αθήνας, η οποία έχει για πρώτη φορά θετικό πρόσημο μετά από πολλά χρόνια αρνητικής εξέλιξης. Και είναι ικανοποιητική αύξηση που σημαίνει ότι και η Αθήνα πια αρχίζει και γίνεται τουριστικός πόλος στη χώρα» κατέληξε ο υπουργός Υποδομών.