Ένα ολόκληρο πρωινό Σαββάτου, στις 15 Μαρτίου, γεμάτο εργαστήρια δημιουργικής γραφής, θεατρικού παιχνιδιού, μουσικής, μαθηματικών, ηλεκτρονικών υπολογιστών διοργανώνει η Ελληνογαλλική Σχολή «Ευγένιος Ντελακρουά» για μαθητές Στ’ (αλλά και Ε’ Δημοτικού).
Όπως αναφέρουν οι υπεύθυνοι του σχολείου, θα υπάρξουν πολλά εργαστήρια και δημιουργικά ατελιέ, από τη δημοσιογράφο Λώρη Κέζα, τη συγγραφέα Αμάντα Μιχαλοπούλου, ψυχολόγους που έχουν ως αντικείμενο την προεφηβική ηλικία και πολλούς καθηγητές της Σχολής, προβλέπονται ποικίλες ενδιαφέρουσες δραστηριότητες.
Οι εγγραφές γίνονται τις εργάσιμες ημέρες στο τηλ. 2113009124, 8 π.μ. – 3 μ.μ.


Οι στόχοι και το πρόγραμμα

Η Ημερίδα θα επιδιώξει να απαντήσει σε ερωτήματα και ανάγκες των μαθητών και των γονέων τους που αφορούν:

  • Στο αίσθημα της ανασφάλειας που γεννά στους μαθητές και στις οικογένειές τους η μετάβαση από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Η ανασφάλεια σχετίζεται τόσο με την αλλαγή της σχολικής βαθμίδας, όσο και με την επιλογή του επόμενου σχολικού περιβάλλοντος.
  • Στο άγχος που διακατέχει ένα παιδί, όταν αρχίζει να έχει εφηβικές ανησυχίες και τις ευθύνες που αυτές συνεπάγονται.
  • Στην ανάγκη να διευκολυνθεί η μετάβαση του μικρού μαθητή από τις γνωστικές απαιτήσεις του δημοτικού σε αυτές του Γυμνασίου παίρνοντας μία πρώτη γεύση με τη μορφή παιχνιδιού.

Η παρακολούθηση των ομιλιώνπου απευθύνονται στους γονείς και ησυμμετοχήτων μαθητών σταεργαστήρια (ateliers) προσφέρονταιαπό την Ελληνογαλλική Σχολή Αγ. Παρασκευής Ευγένιος Ντελακρουάχωρίς επιβάρυνση. Απαραίτητη όμως είναι η δήλωση ενδιαφέροντος στην ηλεκτρονική διεύθυνσηhttp://lfh.edu.gr/aes/ateliers2014καθώς είναι περιορισμένος ο αριθμός των συμμετεχόντων σε κάθε εργαστήριο. Το ηλεκτρονικό σύστημα δήλωσης συμμετοχής και κράτησης θέσης στις προτεινόμενες ομάδες εργαστηρίων θα είναι ανοιχτό από7/2έως και7/3/2014.

09:00-09:30Προσέλευση –Επιβεβαίωση εγραφών

10:00-11:30(Κεντρικό hall Σχολής)

Κεντρικές Ομιλίες που απευθύνονται στους γονείς και κηδεμόνες από τις ψυχολόγους- συγγραφείς, Χριστίνα Μιχαλοπούλου και Χριστίνα Ρασιδάκη. Συντονίζει η Δάφνη Σταματογιάννη, ψυχολόγος της Σχολής.

Θέμα: Η μετάβαση των μαθητών από το δημοτικό στο γυμνάσιο. Τα ζητήματα που καλούνται να διαχειριστούν οι γονείς.

10:00-14:00(Αίθουσες χορού, μουσικής, καλλιτεχνικών, τεχνολογίας, εργαστήρια φυσικών επιστημών, γυμναστήρια, βιβλιοθήκες)

Εργαστήρια που απευθύνονται στους μικρούς μαθητές:

1. Δημιουργική Γραφή

α) Αμάντα Μιχαλοπούλου

β) Λώρη Κέζα

2. Θεατρικό Παιχνίδι

α) Ιουλία Πύρρου

β) Μυρτώ Πίγκου-Ρεπούση

3. Μουσικοκινητική ΑγωγήΝάντια Παπαηλιοπούλου

4. Παραμύθι και ΑφήγησηEmmanuel Mappus

5. ΠοίησηΑλεξάνδρα Σέλελη

6. Τέχνη

α) Ξένια Αραπάκη

β) Μιχάλης Τόμπλερ

7. Τρελοί Επιστήμονες

α) το πανηγύρι των φυσικών επιστημών

Αντώνης Λιβανός, Δημήτρης Κολιόπουλος, Ανδρέας Δάσκας, Ιωάννα Στεργιοπούλου,

Σοφία Καραβιώτη

β) το παιχνίδι των Αριθμών

Γιώργος Γεωργαντάς, Βαγγέλης Σαλβάνος, Στρατής Ψαρός, Ανδρέας Κοντογιάννης

8. Τα παιδία παίζει

α) Αναρρίχηση Μαρία Τριανταφύλλου,

β) Ξιφασκία Κωνσταντίνος Μπουμπούκης

γ) Επιτραπέζια Αντισφαίριση Luigi Σκέμβρης

9. e-παιχνίδι

Κώστας Σχοινάς

10. Ο Κύρος Γρανάζης και οι μικροί Τεχνολόγοι Τηλέμαχος Καρατζάς

Όλα τα εργαστήρια γίνονται στην ελληνική γλώσσα, εκτός από το εργαστήρι Παραμύθι και Αφήγηση με τον Emmanuel Mappus, που γίνεται και στη γαλλική.

Προβλέπεται διάλειμμα ανάμεσα στα εργαστήρια και τις ομιλίες για να προσφερθούν αναψυκτικά, καφές και σνακ.

Περιεχόμενο εργαστηρίων

1. Δημιουργική Γραφή

α)Μικροί συγγραφείς

Από πού έρχονται οι ιστορίες; Οι μαθητές μαζί με τη συγγραφέαΑμάντα Μιχαλοπούλουθα δημιουργήσουναλυσίδες αστείων και παράξενων ιστοριών, θα εμπνευστούν από την τέχνη (ζωγραφική, φωτογραφία κτλ)για να δημιουργήσουν δικές τους ιστορίες, θα μυηθούν με παιχνίδια εμψύχωσης στη συγγραφική ζωή. Μια διασκεδαστική, αλλά ουσιαστική ματιά στη δημιουργική διαδικασία της συγγραφής ιστοριών.

β)Τα παιδιά παίζουν με τη ΡόζαΟι περιπέτειες και τα κατορθώματα τηςΡόζας Δελλατόλαθα δώσουν τα υλικά και ηΛώρη Κέζατη συνταγή, έτσι ώστε οι μαθητές νασκαρώσουν με πειραματικό και βιωματικό τρόπο την πιο αυθεντική, «συγγραφική» συνταγή.

2. Θεατρικό Παιχνίδι

α)Λέξεις και Σκέψεις. Μία εισαγωγή από τηνΙουλία Πύρρουστο εκπαιδευτικό δράμα.

β)Η διάκριση και η διαφορετικότηταμεταξύ μικρών παιδιών και εφήβων προκαλούν συχνά συγκρούσεις. Οι μαθητές με την καθοδήγηση τηςΜυρτώς Πίγκου-Ρεπούσηθα διαπιστώσουν πώς μπορούμε και στην εξοικείωση με το αλλότριο.

3. Μουσικοκινητική Αγωγή από την Νάντια Παπαηλιοπούλου.Η μουσική και ο ρυθμός στην υπηρεσία των παιδιών. Ένα εργαστήρι με πολύ κέφι και ρυθμό για γνώστες και μη της μουσικής.

4. Παραμύθι και Αφήγηση

Ανεβαίνοντας ένα σκαλί με τον γάλλο παραμυθάEmmanuel Mappus.

Τα παραδοσιακά παραμύθια μάς μιλάνε για τη ζωή. Μας κάνουν να γελάμε, να σκεφτόμαστε και να μεγαλώνουμε…άσχετα με την ηλικία μας. Μας βοηθούν να προχωράμε από μια φάση της ζωής μας σε μια άλλη.

Επιλεγμένα μαγικά παραμύθια και παραμύθια σοφίας από τη Γαλλία, την Ελλάδα και όλον τον κόσμοθα αφηγηθεί ο Emmanuel Mappus, γάλλος παραμυθάς που ζει ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Γαλλία τα τελευταία 15 χρόνια. Όταν το επιτρέπει το παραμύθιτα συνοδεύει με το γιουκαλίλι του.

5.Ποίησημε τηνΑλεξάνδρα Σέλελη, αρχαιολόγο μουσειολόγο και συγγραφέα «Ναοί στο σχήμα τ’ ουρανού». Μια ερμηνευτική προσέγγιση στο Άξιον Εστί του Οδυσσέα Ελύτη για παιδιά.
Θα μπορούσαμε να διαβάσουμε ένα ποίημα σαν να το γράφαμε εμείς οι ίδιοι;
Θα μπορούσε ηποίησηνα γίνει έναγοητευτικό παιχνίδι με σχήματα και χρώματαπου όλο αλλάζουν;
Θα μπορούσαν αρχαίοι ναοί και λευκά ξωκλήσια να «κατοικήσουν» πλάι- πλάι στους στίχους ενός σύγχρονου ποιητή;
Τώρα που είμαστε ένα βήμα πριν το Γυμνάσιο, η ποίηση, ηαληθινή ποίηση,αποκτά άλλη, πρωτόγνωρη διάσταση. Η αρχαία ελληνική τέχνη και αρχιτεκτονική, το υπέροχο ελληνικό τοπίο που ενέπνευσαν τον μεγάλο ποιητή μας γίνονται τώρα τα εργαλεία της γνωριμίας μας με την ποιητική δημιουργία. Γι’ αυτό ελάτε να εξερευνήσουμε τοΆξιον Εστί του Οδυσσέα Ελύτημε έναν τρόπο διαφορετικό, όπου η ματιά του κάθε παιδιού έχει τη δική της, ξεχωριστή σημασία!

6. Τέχνη

α) Ομαδικό Αναλυτικό Κολάζ και Κεραμική Τέχνη από τηνΞένια Αραπάκη, επίκουρο Καθηγήτρια. Τα παιδιά στη διάρκεια ενός βιωματικού εργαστηρίου θαμετασχηματίσουν γνώσεις και πρακτικές των εικαστικών τεχνώνμε τη χρήση παραδοσιακών μέσων και νέων τεχνολογιών.

β) Με τον μουσικό-παιδαγωγόΜιχάλη Τόμπλερ«Το ταξίδι και του Ορέστη και της Μαρίας ή Το Πέρασμα της Κασσάνδρας»

Το ταξίδι που αναζητά – Το ταξίδι που εξερευνά – Το ταξίδι που ανακαλύπτει.
Το ταξίδι αυτό είναι έναμουσικό εργαστήρι.
Θα δώσουμε διόδους στασυναισθήματαμε τη φαντασία, την καλλιέργεια και την περιπλάνηση, με το παιχνίδι, τημουσικήκαι τηνκίνηση.
Είναι μία άσκηση, ένα πέρασμα από το ανέμελο του Δημοτικού στο ευμετάβλητο, ενδιαφέρον και αγωνιώδες του Γυμνασίου. Θα αποτελέσει βήμα σκέψεων και ανταλλαγής ιδεών. Σε κάθε περίπτωση, κεντρικός στόχος θα είναι η χαρά της διαδρομής, γιατί μόνο το ταξίδι δίνει ανάσα και ανασταίνει.

7. Τρελοί Επιστήμονες

α) Το πανηγύρι των φυσικών επιστημών

Με την εμψυχωτική καθοδήγηση των καθηγητών μέσης και πανεπιστημιακής εκπαίδευσης,Αντώνη Λιβανού, Δημήτρη Κολιόπουλου, Ανδρέα Δάσκα, Ιωάννας Στεργιοπούλου και Σοφίας Καραβιώτηοι μαθητές διασκεδάζουν παρατηρώντας και εξηγώντας ταπαράδοξα των φυσικών επιστημώνμέσα από απλές, πειραματικές εφαρμογές που συναντούμε στην καθημερινή ζωή.

Οι μικροί επιστήμονες ανακαλύπτουν τις δυνατότητες που παρέχουν τα εργαστήρια και συνδέουν τις γνώσεις που αποκόμισαν από το δημοτικό με αυτές που προσδοκούν να πάρουν από το γυμνάσιο. Από ταγρανάζια της μηχανικής, τις εντυπωσιακέςεικόνες της οπτικήςμέχρι τημαγεία του ηλεκτρομαγνητισμού, τη μαγεία των χρωμάτων και τα παιγχνίδια του φωτόςτα παιδιά θα ταξιδέψουν σ’ έναν «φυσικό κόσμο», για να διαπιστώσουν πως οι φυσικές επιστήμες είναι λογική και πραγματικότητα.

β) Το παιχνίδι των Αριθμών

Οι μαθητές παίζουν μαθηματικά, εκμεταλλεύονται και αξιοποιούν τις ιδιότητες των αριθμών και τη γεωμετρία με την βοήθεια λογισμικού υλικού. Στόχος είναι να δοκιμάσουν τις δυνατότητες τους στηνεπίλυση προβλημάτων της καθημερινής μας ζωής.

Ο Ανδρέας Κοντογιάννηςμε το εργαστήρι «Μαθητές και μεγάλοι στην ίδια γραμμή εκκίνησης»

Στο εργαστήρισυμμετέχουν διαδραστικά μαθητές και γονείςκαι κατανοούν ένα σύγχρονο και διασκεδαστικό κλάδο των μαθηματικών με πολλές εφαρμογές. Στη συνέχεια καλούνται να διατυπώσουν κάποια απλά θεωρητικά αποτελέσματα και να εφαρμόσουν αυτές τις νέες για όλους γνώσεις στην επίλυση ενός ανοικτού προβλήματος. Τελικά, όμως,ποιος τα καταφέρνει καλύτερα, όταν μικροί και μεγάλοι εργάζονται επί ίσοις όροις;

ΟΓιώργος Γεωργαντάςκαι οι μικροί μαθητές ανακαλύπτουν τηναξία της γεωμετρίας στην καθημερινή ζωήμέσω του διαδραστικού πίνακα.

ΟΣτρατής Ψαρόςξεναγεί τους μικρούς μαθητές σε ένα συναρπαστικό λογισμικό δυναμικής γεωμετρίας, τοGeogebraκαι τους μυεί στηνέννοιατηςΣυμμετρίας.

ΟΒαγγέλης Σαλβάνοςθα «παίξει» με τους μαθητές ένα «Στημένο Παιχνίδι» βασισμένο στη Λογική και τις Πιθανότητες.

8.Τα παιδία παίζειΟι μαθητές κάνουν μία πρώτη γνωριμία με τα διαφορετικά αθλήματα που διδάσκονται στο γυμνάσιο μας και «αναμετρώνται» με τοντοίχο αναρρίχησηςυπό την ενθαρρυντική καθοδήγηση τηςΜαρίας Τριανταφύλλου, δοκιμάζουν τις ικανότητές τους στηνξιφασκίαμε τον ειδικό στο άθλημα,Κωνσταντίνο Μπουμπούκηκαι μαθαίνουν τα μυστικά τηςεπιτραπέζιας αντισφαίρισηςαπό τον πρωταθλητήLuigi Σκέμβρη.

9.e-παιχνίδι, Παίζοντας με το Scratch. Μίαεναλλακτική διδακτική προσέγγιση του προγραμματισμούκαι της αλγοριθμικής. Οι μαθητές παίζουν, μαθαίνουν καιδημιουργούν κόμικς, video-clips και ηλεκτρονικά παιχνίδιαμε την καθoδήγηση τουΚώστα Σχοινά.

10. ΟΚύρος Γρανάζηςκαι οιΜικροί Τεχνολόγοιι πιάνουν στα χέρια τους κατσαβίδια, υπολογιστές και πάσης φύσεως εργαλεία και δημιουργούν μακέτες και μικρές πρωτόπυπες κατασκευές στο εργαστήριοΤεχνολογίας της Σχολής μας. ΟΤηλέμαχος Καρατζάς τους παρέχει μία μικρή γεύση των projects που θα υλοποιήσουν στο Γυμνάσιο.

Σχεδιασμός, διοργάνωση και υλοποίηση του προγράμματος για την Ελληνογαλλική Σχολή Αγίας Παρασκευής, Ευγένιος Ντελακρουά: Μαρία Χατζηκωνσταντίνου,διευθύντρια του Γυμνασίου,Μαρία Παύλου, υπεύθυνη των ανθρωπιστικών σπουδών καιΙωάννα Σαββινίδου, υποδιευθύντρια του Λυκείου.

Οιφιλόλογοι της Σχολής μας: Κατερίνα Αλιβέρτη, Ειρήνη Αντωνοπούλου, Μαρία Γεωργίου, Αρετή Δούκα, Κατερίνα Καραμπίνα, Γρανέτα Καρατζά, Πάνος Κοσμάς, Νέλλη Παπαθανασίου, Μαρία Παύλου, Κωστής Παπαϊωάννου, Ιωάννα Σαββινίδου, Θανάσης Σπηλιόπουλος και Ιωάννα Σπηλιοπούλου, εμπνευστές της όλης δράσης, υποστηρίζουν και συνεπικουρούν στην διεξαγωγή των εργαστηρίων δημιουργικής γραφής, θεατρικού παιχνιδιού, αφήγησης, ποίησης και τέχνης ανάλογα με την εξειδίκευση και τα πνευματικά τους ενδιαφέροντα.

Ο Μανώλης Αλισαβάκης, χημικός, συντονιστής των φυσικών επιστημών και διαχειριστής ΤΠΕ, υποστηρίζει ψηφιακά τη διοργάνωση με ζωντανή μετάδοση και καταγραφή των δραστηριοτήτων στο κανάλι της σχολής (ustream,lfhed-live).

Λίγα λόγια για τους παιδαγωγούς, συγγραφείς και εμψυχωτές των εργαστηρίων:

ΗΧριστίνα Μιχαλοπούλουείναι ψυχολόγος και ψυχοθεραπεύτρια. Σπούδασε Φιλοσοφία στο Bahons, Συμβουλευτική Ψυχολογία στο Keele και τέλος Ψυχολογία στο Οpen University, στη Μ.Βρετανία. Eργάζεται στο Κέντρο Ψυχοκοινωνικής Υποστήριξης Αγίας Βαρβάρας μετά από μία μακρά θητεία συμβουλευτικής στο χώρο της εκπαίδευσης. Οι τομείς των ενδιαφερόντων της περιλαμβάνουν την ψυχοπαιδαγωγική, το πένθος και την ψυχοσωματική στην οποία εκπαιδεύεται τα τελευταία χρόνια (Ελληνική Εταιρεία Ψυχοσωματικής). Έχει εκδώσει τα βιβλία “Παθήματα γονέων”, “Εγώ, εσύ και οι άλλοι”, εκδόσεις Αρμός.

ΗΧριστίνα Ρασιδάκηγεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε Ψυχολογία με μεταπτυχιακά στη Συμβουλευτική στο Πανεπιστήμιο Keele, UK. Εργάζεται ως Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας και Σύμβουλος Γονέων. Έχει συντονίσει δεκάδες σεμινάρια επιμόρφωσης θεραπευτών, γονέων και εκπαιδευτικών σε θέματα επικοινωνίας και συγκρούσεων (ΙΣΤΑΜΑΙ: εκπαίδευση Αντι-Bullying, Smart School Seminars), είναι πιστοποιημένη στην Εκπαίδευση Αποτελεσματικού Γονέα και Αποτελεσματικού Εκπαιδευτικού και επί δεκαετία δίδαξε στο βρετανικό Open University. Είναι τακτική αρθρογράφος σε θέματα ψυχολογίας στο Περιοδικό «Αρμονία» και συγγραφέας των βιβλίων “Σχολείο και Εξετάσεις” και «Ξέρω να λέω ΟΧΙ», εκδόσεις Πατάκη.

ΗΔάφνη Σταματογιάννηείναι Κλινική Ψυχολόγος (Psy.D), Ψυχοθεραπεύτρια. Σπούδασε Ψυχολογία στο Πάντειο Πανεπιστήμιο (1996). Ολοκλήρωσε Master κλινικής ψυχολογίας (Widener University – Institute for Graduate Clinical Psychology, Pennsylvania, USA) και απέκτησε διδακτορικό δίπλωμα κλινικής ψυχολογίας το 2003 (Widener University – Institute for Graduate Clinical Psychology, Pennsylvania, USA). Έχει εργαστεί στο Πολυδύναμο Ινστιτούτο Ψυχικής Υγείας Ενηλίκων και Εφήβων Καλλιθέας, στην Ψυχιατρική κλινική Γαλήνη, στο Δίκτυο γυναικών Ευρώπης ενάντια στην οικογενειακή βία, στο Κέντρο Συμβουλευτικής φοιτητών και στο Αθηναϊκό Κέντρο Μελέτης του Ανθρώπου. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στο Rorschach Inkblot test.

ΗΑμάντα Μιχαλοπούλουγεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Σπούδασε Γαλλική φιλολογία και δημοσιογραφία. Αρθρογραφούσε συστηματικά στην Καθημερινή (1990-2008). Συνεργάστηκε επίσης με το Βήμα.

Στη λογοτεχνία πρωτοεμφανίστηκε με το βραβείο διηγήματος του περιοδικού Ρεύματα και τη συλλογή διηγημάτων Έξω η ζωή είναι πολύχρωμη (1994). Το πρώτο της μυθιστόρημα, Γιάντες, απέσπασε το Βραβείο Μυθιστορήματος του περιοδικού Διαβάζω (1996). Στην αμερικανική μετάφραση του βιβλίου της Θα ήθελα απονεμήθηκε το Βραβείο Διεθνούς Λογοτεχνίας του Αμερικανικού Ομοσπονδιακού Ιδρύματος Τεχνών (2008). To Θα ήθελα πήρε επίσης το βραβείο Liberis Liber των ανεξάρτητων εκδοτικών οίκων στην Ισπανία και ήταν υποψήφιο για το βραβείο Best Book in Translation του Πανεπιστημίου του Ρότσεστερ. Για το τελευταίο της βιβλίο “Λαμπερή Μέρα” απέσπασε το Βραβείο του Ιδρύματος Πέτρου Χάρη της Ακαδημίας Αθηνών.

Έχει γράψει έξι μυθιστορήματα, τρεις συλλογές διηγημάτων και αρκετά παιδικά βιβλία, με πιο πρόσφατο το προεφηβικό μυθιστόρημα “Έρχεται ο Ίνξορ”. Έργα της έχουν μεταφραστεί σε δώδεκα γλώσσες.

Έχει διδάξει δημιουργική γραφή στο Εθνικό Κέντρο Βιβλίου και σε ιδιωτικούς φορείς (Μoυσείο Ηρακλειδών, ΠΥΡΝΑ, βιβλιοπωλείο Public, British Council, Christie’s κτλ)

ΗΛώρη Κέζαγεννήθηκε στο Μόντρεαλ, ζει στην Αθήνα και ονειρεύεται την Τήνο. Είναι δημοσιογράφος και γράφει άρθρα για τους ιππότες, τους πειρατές και τους καλικάντζαρους που συνεδριάζουν στη Βουλή. Είναι η συγγραφέας του βιβλίου “Υπόθεση Laurus Τα κατορθώματα της Ρόζας Δελλατόλα”.

ΗΜυρτώ Πίγκου-Ρεπούσησυνεργάζεται ως θεατροπαιδαγωγός με το Ίδρυμα Τεχνών και Μουσικής Ι & Μ Θεοχαράκη, ως επιμορφώτρια στο πρόγραμμα «Εσύ όπως κι Εγώ: Εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από τις τέχνες» και ως επιστημονικός συνεργάτης στο πρόγραμμα «Εκπαίδευση των παιδιών Ρομά» του Κέντρου Διαπολιτισμικής Αγωγής του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στο τμήμα Εκπαιδευτικού Θεάτρου στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου του Warwick της Μεγάλης Βρετανίας. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στις συλλογικές μορφές εκπαίδευσης και θεατρικής εκπαίδευσης, στο ζήτημα της πολιτειότητας και της κοινωνικής εγγραμματοσύνης. Το 2007, απέκτησε με διάκριση το Master of Arts με τίτλο «Θέατρο στην Εκπαίδευση» από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο του Πανεπιστημίου του Warwick. Στο ίδιο τμήμα μεταπτυχιακών σπουδών, εργάστηκε ως βοηθός του Αναπληρωτή Καθηγητή Joe Winston στο μάθημα Ο Ρόλος της Αφήγησης στο Εκπαιδευτικό Θέατρο (2008). Από το 2010 είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του περιοδικού Εκπαίδευση και Θέατρο.

HΙουλία Πύρρουείναι φιλόλογος και θεατροπαιδαγωγός. Σπούδασε ιστορία και αρχαιολογία στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, υποκριτική στη σχολή «Αρχή» της Νέλλης Καρρά και έκανε μεταπτυχιακές σπουδές πάνω στο «εκπαιδευτικό δράμα» στο πανεπιστήμιο Τρίνιτι στο Δουβλίνο. Εχει εργαστεί στη σχολή Χιλλ, στο Παιδικό Εργαστήρι του Εθνικού Θεάτρου και σε πολλούς άλλους χώρους της ιδιωτικής και δημόσιας εκπαίδευσης πάνω στο σχεδιασμό και την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με διαθεματικό χαρακτήρα.

ΗΝάντια Παπαηλιοπούλουείναι καθηγήτρια μουσικής και χορού με πολυετή ειδίκευση στη μουσικοκινητική αγωγή και την υποκριτική. Είναι υπεύθυνη πολιτιστικού τομέα όλων των τάξεων του δημοτικού στη Σύγχρονη Ελληνοαγγλική Αγωγή και συντονίζει τα μαθήματα μουσικής, πιάνου, θεάτρου και μουσικοκινητικής. Διδάσκει υποκριτική και μουσικοκινητική σε εφηβικές ερασιτεχνικές ομάδες. Διδάσκει σε ειδικά σεμινάρια μουσικοκινητικής αγωγής για εκπαιδευτικούς.

ΗΑλεξάνδρα Σέλελη, απόφοιτος της Ελληνογαλλικής Σχολής Ευγένιος Ντελακρουά, σπούδασε Αρχαιολογία-Μουσειολογία και από το 1998 σχεδιάζει, παρουσιάζει και υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα για εκπαιδευτικούς και μαθητές, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους (Υπουργείο Πολιτισμού, Μουσείο Μπενάκη, Κυκλαδικής Τέχνης, Παιδικό Μουσείο, Έκθεση OUTLOOK). Παράλληλα, δραστηριοποιείται με επιτυχία στο χώρο της αφήγησης παραμυθιού, της μυθοπλασίας, της δημιουργικής γραφής και της εικονογράφησης παιδικού βιβλίου με εκπόνηση σεμιναρίων για ενήλικες και εργαστηρίων για παιδιά (Οι περιπέτειες των χρωμάτων – Η ζωγραφική του Σπύρου Παπαλουκά, Ίδρυμα Εικαστικών Τεχνών και Μουσικής Β. & Μ. Θεοχαράκη – Ναοί στο σχήμα τ’ ουρανού – Μια προσέγγιση του Άξιον Εστί του Οδυσσέα Ελύτη βασισμένη στην εμπειρία των μνημείων και αντίστροφα, Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Επικοινωνίας ΥΠ.ΠΟ – Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα – Η Κωμωδία, Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και Επικοινωνίας ΥΠ.ΠΟ).

ΟΜιχάλης Τόμπλερσπούδασε Σκηνοθεσία και Μουσική και είναι μέλος του μουσικού σχήματος «ΗΧΩ Ν ΗΧΩ» και της Ελληνικής Ένωσης για την Μουσική Εκπαίδευση. Αφοσιώθηκε στη διδασκαλία της μουσικής σε παιδιά καθώς και στη Μουσικοθεραπεία, δίδαξε επί χρόνια στην Ελληνογαλλική Σχολή Ευγένιος Ντελακρουά. Σήμερα εκπονεί με επιτυχία πληθώρα εκπαιδευτικών προγραμμάτων για όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και την Ειδική αγωγή, συνεργάζεται επίσης με πολλά σχολεία και σχολές στο μάθημα της Μουσικής. Στο μαγικό ταξίδι της μουσικής μας συνοδεύουν ακόμα τα βιβλία, οι μεταφράσεις του και οι συνθέσεις του για το θέατρο.

ΟEmmanuel Mappusμπήκε στον κόσμο των παραμυθιών το 2009, χάρη στην Ελληνίδα αφηγήτρια Λίλλη Λαμπρέλη, τα σεμινάρια της οποίας παρακολουθεί συστηματικά. Παρακολούθησε επίσης σεμινάριο με τον Γάλλο παραμυθά Henri Gougaud. Έχει σπουδάσει Επιστήμη της Εκπαίδευσης-Δια Βίου Μάθηση (Πανεπιστήμιο Paris 8) και ασχολείται με εκπαιδευτικά προγράμματα για νέους και ενήλικες.

ΗΞένια Αραπάκηείναι απόφοιτος της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών στην Αθήνα και Διδάκτορας του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στις Επιστήμες της Αγωγής. Είναι μέλος ΔΕΠ στο Π.Τ.Π.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και διδάσκει στο Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Έχει διδάξει στο Πανεπιστήμιο Πάτρας στο Μαράσλειο Διδασκαλείο του ΤΕΑΠΗ Αθήνας, στην επιμόρφωση δασκάλων και νηπιαγωγών καθώς και στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας στην Κύπρο. Το ερευνητικό της έργο έχει δημοσιευθεί σε διεθνή – ελληνικά επιστημονικά περιοδικά και πρακτικά συνεδρίων καθώς και σε συλλογικούς τόμους. Έχει συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκά ερευνητικά προγράμματα. Είναι κριτής ελληνικών επιστημονικών περιοδικών και συνεδρίων. Ως εικαστικός έχει παρουσιάσει τη δουλειά της σε πολλές ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα αφορούν στη μελέτη του διδακτικού μετασχηματισμού γνώσεων και πρακτικών των εικαστικών τεχνών στις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης με τη βοήθεια παραδοσιακών μέσων ή και νέων τεχνολογιών.

ΟΔημήτρης Κολιόπουλοςείναι απόφοιτος της Φυσικομαθηματικής Σχολής του ΑΠΘ με μεταπτυχιακές σπουδές στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας και Επιστημονικής Μουσειολογίας στο πανεπιστήμιο Paris 7 (Γαλλία). Διδάκτορας των Επιστημών της Αγωγής του Τμήματος Επιστημών της Εκπαίδευσης και Αγωγής του Πανεπιστημίου Πατρών. Διδάσκει σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο μαθήματα σχετικά με τις φυσικές επιστήμες, τη Διδακτική των φυσικών επιστημών, την Επιστημονική μουσειολογία (μουσειακή εκπαίδευση) και τη Μεθοδολογία έρευνας. Συνεργάζεται με το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΣΕΠ στο μεταπτυχιακό προγραμμα «Σπουδές στην Εκπαίδευση»). Ασχολείται επί μακρόν με την επιμόρφωση εκπαιδευτικών διαφόρων βαθμίδων σε θέματα Διδακτικής και Μουσειολογίας των Φυσικών Επιστημών. Μέλος του ΔΣ της Ένωσης για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών (ΕΔΙΦΕ). Το ερευνητικό του έργο αφορά τη μελέτη των επιστημολογικών και διδακτικών διαστάσεων του μετασχηματισμού της επιστημονικής γνώσης σε σχολική γνώση, σε τυπικά ή μη τυπικά (σχολείο και μουσείο) εκπαιδευτικά περιβάλλοντα και την ανάπτυξη αντίστοιχου διδακτικού υλικού.

ΟΑντώνης Λιβανόςείναι φυσικός στη Σχολή μας ειδικευμένος στη Φυσική Στερεάς Κατάστασης και στην Ηλεκτρονική Φυσική, με μακρά εμπειρία στη διδασκαλία και προετοιμασία μαθητών για διαγωνισμούς φυσικής. Συνεργάζεται με το ερευνητικό κέντρο Δημόκριτος σε μαθητικά προγράμματα.

ΟΑντρέας Δάσκαςείναι καθηγητής Φυσικής στη Σχολή μας με εμπειρία στο σχεδιασμό, δημιουργία και υλοποίηση πανελληνίων μαθητικών διαγωνισμών Φυσικής και στη συγγραφή ψηφιακού υλικού στο ίδιο μάθημα.

ΗΙωάννα Στεργιοπούλουείναι χημικός στη Σχολή μας με εμπειρία στην πειραματική βιωματική προσέγγιση του μαθητή στη Χημεία στη β΄θμια Εκπαίδευση.

ΗΣοφία Καραβιώτηβιολόγος στη Σχολή μας με ειδίκευση στην ανοσολογία και εμπειρία σε καινοτόμες δράσεις στα προγράμματα αγωγής υγείας και πρόληψης.

Ο Γιώργος Γεωργαντάς, μαθηματικός της Σχολής μας με ειδίκευση στη Φυσική Περιβάλλοντος, συμμετέχει στην επιμόρφωση μεταπτυχιακών φοιτητών του Παν. Αθηνών στη Διδακτική των Μαθηματικών και με την ομάδα των καθηγητών μαθηματικών εισηγείται, διοργανώνει και συντονίζει τα συνέδρια μαθηματικών της Σχολής.

ΟΒαγγέλης Σαλβάνοςείναι καθηγητής Μαθηματικών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο της Σχολής μας. Ως Μέλος της ΕΜΕ συντονίζει τους μαθητές μας σε θέματα της Μαθηματικής Εταιρείας και τους προετοιμάζει για ευρωπαϊκούς μαθητικούς διαγωνισμούς.

ΟΣτράτος Ψαρός, μαθηματικός και χημικός, διδάσκει μαθηματικά στη Σχολή μας και ως μέλος της ΕΜΕ συντονίζει τη διδακτική των μαθηματικών.

ΟΑνδρέας Κοντογιάννης, είναι καθηγητής μαθηματικών και στα δύο τμήματα της Σχολής μας (Ελληνικό και Γαλλικό) με ειδίκευση στα θεωρητικά μαθηματικά. Ως μέλος της διευρωπαϊκής επιστημονικής ομάδας Tous Chercheurs συντονίζει το ερευνητικό έργο των μαθητών.

ΗΜαρία Τριανταφύλλουείναι γυμνάστρια της Σχολής μας, με ειδίκευση στην πετοσφαίριση πρώην αθλήτρια στον ΑΟ Αθήνας και στην ΝΗΑΡ ΗΣΤ, νυν κριτής διεθνών αγώνων στην καλαθοσφαίριση και προπονήτρια της ομάδας Βόλλεΰ της Σχολής.

ΟLuigi Σκέμβρηςεκπαιδευτικός στην Α΄βαθμια εκπαίδευση, είναι πρωταθλητής και εξειδικευμένος δάσκαλος εφήβων στην επιτραπέζια αντισφαίριση, μέλος της Εθνικής Εφήβων.

ΟΚωνσταντίνος Μπουμπούκης, επί σειρά ετών πρωταθλητής Ελλάδος και μέλος της Εθνικής ομάδας σπάθης (ξιφασκία), εργάζεται ως καθηγητής φυσικής αγωγής στη Σχολή μας. Είναι απόφοιτος του Εθνικού Θεάτρου και ως ηθοποιός και καθηγητής θεατρικής ξιφασκίας- οπλομαχητικής συνεργάζεται κατά καιρούς με το Εθνικό θέατρο, την Εθνική Λυρική σκηνή, το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, το Φεστιβάλ Αθηνών και με άλλους οργανισμούς.

ΟΚώστας Σχοινάς, είναι καθηγητής Πληροφορικής και υπεύθυνος σχολικού δικτύου της Σχολής μας. Ασχολείται με το πρόγραμμα Safer Internet και με τη δημιουργία ψηφιοποιημένου εκπαιδευτικού υλικού στην πλατφόρμα ηλεκτρονικής μάθησης της σχολής μας (Espace Numérique).

ΟΤηλέμαχος Καρατζάς, καθηγητής Τεχνολογίας και στα δύο τμήματα της Σχολής μας (Ελληνικό και Γαλλικό) είναι μέλος της ομάδας περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με μεγάλη εμπειρία στη βιωματική μάθηση.

Οι περισσότεροι καθηγητές τηςΕλληνογαλλικής Σχολής Αγίας Παρασκευής, Ευγένιος Ντελακρουάείναι κάτοχοι μεταπτυχιακών και διδακτορικών διπλωμάτων.